Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از رویترز، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر چک به خبرنگاران گفت: فروش تسلیحات نظامی ایالت متحده به عربستان سعودی مطابق قوانین انجام شده است. 

پمپئو افزود: کارها طبق قوانین انجام شده و به کارهایی که تیم من انجام داده افتخار می‌کنم، نتیجه خیلی خوبی گرفتیم، ما از کشته شدن افراد جلوگیری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ادعاهای پمپئو در حمایت از فروش تسلیحات به عربستان در حالی صورت می‌گیرد که بازرسی کل وزارت امور خارجه آمریکا این هفته طی گزارشی اعلام کرد که تیم پمپئو در سال ۲۰۱۹ هنگام فروش عمده مهمات و موشک‌های هدایت ‌دقیق به عربستان سعودی، خطر تلفات غیرنظامیان در یمن را به طور کامل ارزیابی نکرد. 

پمپئو اوایل سال جاری اقدام به اخراج «استیو لینیک» بازرس کل وزارت خارجه آمریکا کرد که گفته می‌شد در حال تحقیق درباره فروش همین تسلیحات و موارد دیگر بوده است که وزیر خارجه آمریکا را با اتهام‌هایی روبه رو می‌کرد. 

پیشتر گفته شد که بازرس کل وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه رسیده که پمپئو در اعلام وضعیت اضطراری در قبال ایران برای فروش تسلیحات به عربستان قوانین را زیر پا گذاشته، اما در این گزارش که پس از اخراج او منتشر شده است، از فرایندهای قانونی مربوط به اعلام وضعیت اضطراری و فروش تسلیحاتی ایرادی گرفته نشده است. 

کنگره آمریکا سه بار با تصویب قوانینی دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را به دلیل ناتوانی نظامیان سعودی از استفاده درست از این تسلیحات و آمار بالای تلفات غیرنظامیان مجبور به توقف فروش این سلاح‌ها به عربستان کرد. 

اما ترامپ هر سه بار مصوبات کنگره را وتو کرد و با اعلام وضعیت اضطراری علیه ایران که اختیار فروش سلاح بدون نیاز به مجوز کنگره را به دولت می‌دهد، تلاش کرد این نهاد قانونگذاری آمریکا را دور بزند. 
 

برچسب‌ها کنگره آمریکا یمن ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا یمن ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو کنگره آمریکا یمن ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو فروش تسلیحات خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود

رئیس جمهور لهستان درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک این کشور به عنوان بخشی از اشتراک هسته‌ای به منظور تقویت جناح شرقی ناتو اعلام آمادگی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، لهستان برای استقرار تسلیحات هسته ای برای به زعم خود بازدارندگی در برابر روسیه اعلام آمادگی کرده و این مسئله را تایید کرده است. "آندری دودا"، رئیس جمهور لهستان در مصاحبه با روزنامه "فکت" که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: "اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته ای در خاک ما به عنوان بخشی از اشتراک هسته ای به منظور تقویت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما آماده این کار هستیم.

لهستان به عنوان عضو ناتو یکی از مهم ترین حامیان اوکراین است و هم مرز با کالینینگراد روسیه و هم متحد روسیه بلاروس است.

دودا که در حال حاضر در کانادا به سر می برد، هفته گذشته در جریان سفر خود به ایالات متحده، درباره جنگ اوکراین با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفتگو کرد. وی همچنین در ماه مارس با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

دودا در بخش دیگری از سخنانش گفت، موضوع استقرار احتمالی سلاح هسته‌ای در لهستان مدتی است بین لهستان و ایالات متحده مورد بحث قرار گرفته است. وی افزود: "من قبلاً چندین بار به این موضوع پرداخته ام."

جاروسلاو کاچینسکی، معاون سابق نخست‌وزیر لهستان هم پیش از این در مدت کوتاهی پس از آغاز جنگ اوکراین، درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کشورش اظهار نظر مثبتی کرده بود. وی در این باره گفته بود: اگر آمریکایی‌ها از ما بخواهند که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در لهستان ذخیره کنیم، ما برای آن آماده خواهیم بود. این امر بازدارندگی علیه مسکو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

دودا همچنین مدعی شد: روسیه به طور فزاینده ای در حال نظامی کردن منطقه کالینینگراد است. وی همچنین به استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی در بلاروس اشاره کرد که مسکو در تابستان 2023 به آنجا منتقل کرد.

در نشست سران ناتو در ویلنیوس در ژوئیه 2023، اعضای این ائتلاف متعهد شدند که تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از اعتبار و اثربخشی ماموریت بازدارندگی هسته‌ای خود انجام دهند. به گفته دودا این همچنین شامل "مدرن سازی بیشتر قابلیت های هسته ای و به روز رسانی روند برنامه ریزی آن است.

تحولات اوکراین| طرح 5 ادعای زلنسکی برای رهبران ناتورژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خوردانتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک روح قاتل در دو بدن
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • سیاست‌های آمریکا با ادعای طرفداری از صلح فاصله زیادی دارد
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند
  • نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • نماینده کنگره آمریکا : نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • پشت ماجرای فروش گوسفند با کارت ملی چیست؟
  • از نحوه ساخت پهپاد‌های جنگی تا فروش تسلیحات به روسیه در مستند «پرچمدار» + فیلم