Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه امروز چهارشنبه، ۲۲ مرداد ۹۹ این شورا با اشاره به ماه پر خیر و برکت ذی‌الحجه، ایام مباهله پیامبر(ص) و در پیش بودن ماه محرم، گفت: ان‌شاء‌الله به‌برکت این ایام نورانی مشکلات از جامعه اسلامی ما و جهان اسلام رخت ببندد.

وی با اشاره به حادثه انفجار بیروت اظهار کرد: مسئله انفجار در لبنان به‌معنای واقعی کلمه یک فاجعه دردناک بود و خسارت‌های مادی و معنوی زیادی به‌جا گذاشته است که امیدوارم همه کشورهای اسلامی در بازسازی و جبران خسارت‌های این کشور مقاوم کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: اگرچه درباره علت این حادثه گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده، اما مسائل مهم دیگری در این خصوص مطرح است که باید به‌دقت بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

آیت‌الله جنتی با اشاره به حرکت‌های مؤمنانه مردم کشورمان در ایام کرونا توصیه کرد که دولت و به‌خصوص مردم در حد توان و وسع خود به مردم حادثه‌دیده لبنان نیز کمک کنند.

وی در ادامه سخنانش از پاسخ دقیق و مهم آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق درباره عزاداری محرم در شرایط کرونا تشکر کرد و گفت: ایشان به‌درستی و بموقع شرایط برگزاری عزاداری سرور و سالار شهیدان در ایام کرونا را تببین کردند که بسیار راهگشا خواهد بود.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه "همه باید به وظایف شرعی، اخلاقی و بهداشتی خود نسبت به شرایط کرونایی عمل کنیم"، تصریح کرد: دولت و دستگاه‌های مختلف، نظارت داشته باشند تا عده‌ای از افراد مسئله‌دار که به‌دنبال برگزاری مراسم محرم به‌روش پیش از کرونا هستند، هدایت شوند و در مسیر درست قرار بگیرند تا عزاداری امام حسین(ع) با رعایت کامل مسائل بهداشتی برگزار شود.

در همین زمینه:

 آیین‌های عزاداری محرم مجازی برگزار می‌شود واکنش آشنا به جدیدترین تصمیم درباره زمان کنکور و نگرانی از کرونا در محرم شرایط بهداشتی توزیع غذای نذری محرم چیست؟ ویدئو | توصیه‌های بهداشتی زالی برای برگزاری مراسم ماه محرم راه‌اندازی دسته‌های عزاداری در محرم و صفر ممنوع است برگزاری مراسم عزاداری در مکان‌های مسقف ممنوع! کد خبر 539740 برچسب‌ها كرونا در ايران احمد جنتي ماه محرم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران احمد جنتي ماه محرم آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد


به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان یزد گفت: جشنواره قلب شهر 
با هدف حمایت و تشویق ستاد‌های برتر برگزاری نمازجمعه استان یزد، آموزش و ایده گرفتن ستاد‌ها از یکدیگر و رشد و تعالی نماز جمعه در ۱۱ محور برگزار شد. 
حجت الاسلام نجم الهدی، دعوت و میزبانی از کودکان و نوجوانان، برپایی میز خدمت و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری را ازمحور‌های ارزیابی ستاد‌های نمازجمعه در این جشنواره برشمرد. 
آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (ص) در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه ارزشمند نمازجمعه بر جذب حداکثری و درک و فهم دقیق از جامعه تاکید کرد.
آیت الله سعیدی، با ذکر مثال از سردارشهید حاج قاسم سلیمانی گفت:حاج قاسم سعی میکرد همه را در صحنه نگه دارد، حتی افرادی که پوشش مناسبی نداشتند به آنها نگاه مناسبی داشت. 
آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دراین مراسم، با تاکید بر جذب جوانان و گسترش برنامه‌های فرهنگی گفت:جوانگرایی، امید آفرینی و استفاده از ظرفیت جوانان در جهاد تبیین باید محور فعالیت ستاد‌های نمازجمعه باشد.
آیت الله ناصری، براهمیت و نقش جایگاه مقدس نمازجمعه در تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی تاکید کرد.
در این مراسم ازستاد نمازجمعه میبد در اجرای ویژه برنامه‌های معرفی کتاب و محصولات فرهنگی، ستادنمازجمعه اردکان در تبلیغ و تولیدات هنری و رسانه‌ای، ستاد نمازجمعه مهریز در دعوت از اقشار مختلف برای حضور در نمازجمعه، ستاد نمازجمعه ده بالا در استقبال، راهنمایی و پذیرایی از نمازگزاران، ستاد نمازجمعه یزد در برپایی میز‌های خدمت رسانی و پاسخگویی، ستاد نمازجمعه تفت در میزبانی از کودکان، ستاد نمازجمعه بخش بهمن ابرکوه در برنامه‌های ویژه جوانان و نوجوانان، ستاد نمازجمعه مهریز در هویت بخشی و سازماندهی خادمان افتخاری، ستاد نمازجمعه بافق در فضاسازی و ارائه‌های محیطی، ستاد نمازجمعه تفت در چینش مناسب وهنرمندانه برنامه‌های تریبون نمازجمعه و ستاد نمازجمعه اشکذر در تحقق جهاد تبیین تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید