Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@20:04:42 GMT

افزایش نرخ سود سپرده بانکها نزد بانک مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۸۲۳۰

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، بر این اساس، هیئت عامل این بانک در راستای اجرای قانون پولی و بانکی کشور برای حفظ ارزش پول ملی، در جلسه چهارشنبه 22 مردادماه 1399 چارچوب های جدید اجرای سیاست پولی را تصویب کرد.

هیئت عامل بانک مرکزی بر اساس مواد (6) و (11) دستورالعمل «عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثیقه توسط بانک مرکزی»، نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی را با 1 واحد درصد افزایش، 14 درصد تعیین کرد و بدین ترتیب دامنه نرخ سود در بازه 22-14 درصد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم با هدف کاهش دامنه دالان نرخ سود، افزایش نرخ سود در بازار بین بانکی و هدایت نرخ تورم به سمت نرخ تورم هدف اتخاذ شده است و از روز شنبه 25 مردادماه 1399 اجرا می‌شود.

لازم به یادآوری است بانک مرکزی برای دستیابی به تورم هدف از تمام ابزارهای پولی در اختیار استفاده خواهد کرد.

پیش از این هیئت عامل بانک مرکزی در روز پنجشنبه مورخ 12 تیرماه 1399، کف دالان نرخ سود را از 12 به 13 درصد افزایش داده بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بانک مرکزی نرخ سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق الوکاله سپرده های مدت دار بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

امتداد - نرخ حق الوکاله به کار گیری سپرده های مدت دار بانک کشاورزی در سال 1403 تعیین و اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بر اساس آیین نامه قانون عملیات بانکی بدون ربا و مصوبه هیات مدیره این بانک، نرخ حق الوکاله به کارگیری سپرده های مدت دار بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۳ به میزان ۳ درصد تعیین شد.

بر اساس این گزارش، مشتریان عزیز برای آگاهی از آخرین وضعیت نرخ سود سپرده های مدت دار بانک کشاورزی، می توانند به پایگاه اینترنتی این بانک به نشانی www.bki.ir مراجعه فرمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • نرخ حق الوکاله سپرده های مدت دار بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • افزایش ارزش پول افغانی در سال ۱۴۰۲
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • بهترین ابزار مهار نوسان اخیر ارزی، اوراق گواهی بود
  • بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود /سود 100 میلیون سپرده چقدر است؟
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • دوره‌ تیره و تار بانک مرکزی آمریکا