Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@12:26:29 GMT

جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس یازدهم

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۸۲۴۳

جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس یازدهم

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور در همایش معاونین سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری‌های سراسر کشور که به صورت ویدئوکنفرانس در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به این که در سال پایانی دولت قرار داریم، اظهار کرد: در این سال باید گزارش عملکردی دقیق و جامع از دستاورد‌ها و اقدامات دولت تهیه و در معرض افکار عمومی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به در پیش بودن هفته دولت گفت: هفته دولت امسال، آخرین هفته دولت برای دولت تدبیر و امید است. به همین منظور لازم است معاونین سیاسی استانداری‌ها علاوه بر تنظیم و ارسال برآورد‌های دقیق و جامع فصلی به وزارت کشور، اهم اقدامات صورت گرفته طی هفت سال اخیر را نیز به صورت مناسب و مفید، تنظیم و منتشر نمایند.

عرف در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از صحبت‌ها و نشست‌های متعدد با مسئولان وزارت بهداشت، در نهایت تصمیم بر برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ شهریور ماه شد. با وضعیت کنونی شیوع بیماری کرونا و پیش بینی‌های مطرح در این خصوص، طبیعی است که باید برنامه ریزی‌های لازم را برای حفظ سلامت مردم و البته به جریان افتادن شئونات زندگی مردم داشته باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با تأکید بر این که باید برای اجرای این انتخابات تمام آمادگی‌های لازم بهداشتی و درمانی را داشته باشیم، گفت: مسأله تأخیر در برگزاری انتخابات که با هماهنگی شورای نگهبان از ۲۹ فروردین به ۲۱ شهریور موکول شد، با هدف حفظ سلامت مردم بود. با هماهنگی‌هایی که با متولیان حوزه سلامت و ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا صورت گرفته است، تلاش داریم به بهترین نحو ممکن، انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی را برگزار کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به این که کاندیدا‌های مرحله دوم انتخابات مجلس در دور اول فعالیت داشتند و بالاترین میزان آرا را داشتند، در نتیجه برای مردم شناخته شده هستند، گفت: در بازه زمانی یک هفته‌ای تبلیغات، کاندیدا‌ها می‌توانند در بستر فضای مجازی، برنامه‌ها و دیدگاه هایشان را با مردم حوزه انتخابیه خود به اشتراک گذارند.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان این که به خاطر حفظ سلامت مردم، همان بازه زمانی ۱۰ ساعت را در فرایند رأی گیری خواهیم داشت، گفت: تمدید زمان اخذ رأی انجام نخواهد شد و فرایند رأی گیری در ساعت ۱۸ عصر پایان خواهد گرفت. وزارت کشور در نظر دارد جلسه‌ای در هفته اول شهریور ماه در سالن پیامبر اعظم (ص) با رییس ستاد انتخابات استان، فرماندار حوزه انتخابیه و نامزد‌های حاضر جهت تبیین دقیق رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کند.

عرف با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید سعید قربان در خصوص دو جریان تحریف و تحریم گفت: امروز کشور با دو مسأله تحریم‌های ظالمانه و تحریف دستاورد‌ها مواجه است. همان طور که معظم له نیز تأکید کردند، اگر جریان تحریف شکست بخورد و امید و نشاط در جامعه زنده شود، قطعاً تحریم‌ها هم شکست خواهد خورد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسن دیاب ابوالفضل موسوی حسین مدرس خیابانی کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا جمال عرف دور دوم انتخابات مجلس انتخابات مجلس یازدهم ستاد انتخابات کشور حسن دیاب ابوالفضل موسوی حسین مدرس خیابانی کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا معاون سیاسی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت فراکسیون انقلاب اسلامی به حفظ انسجام مجلس کمک می‌کند

منتخب مردم تبریز در مجلس دوازدهم گفت: اگر مجلس آتی با کم‌توجهی به توصیه رهبرانقلاب، وارد فضای سیاست‌زده شود، دچار دعوا و ستیزه و مقابله و جبهه‌ بندی‌های گوناگون خواهد شد و از کار اصلی خود باز خواهد ماند. - اخبار سیاسی -

روح الله متفکرآزاد  منتخب اول مردم تبریز در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به رایزنی‌ها برای شکل گیری مجلسی کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی گفت: حدود یک ماه به پایان مجلس یازدهم باقی مانده و نمایندگان، پرکارتر و باروحیه‌تر در حال انجام وظایف خود هستند.

رئیسی: انتخابات باید یکی از جلوه‌های مهم و بزرگ انسجام ملی باشد

 

وی افزود: انتظار می‌رود همین روحیه پرکاری و خدمت بی‌منت به مردم در مجلس دوازدهم نیز تداوم داشته باشد و از سوی منتخبین جدید، تقویت نیز شود.

منتخب اول مردم تبریز در مجلس دوازدهم با اشاره به برخی رایزنی‌ها در بین منتخبین مجلس آینده، اظهار داشت: شکل گیری فراکسیون انقلاب اسلامی به عنوان فراکسیون اکثریت مجلس دوازهم، در شکل‌دهی جهت‌گیری کلی مجلس چه در حوزه‌های تخصصصی و چه در حوزه سیاسی مفید خواهد بود.

متفکر آزاد ادامه داد: اگر مجلس آتی با کم‌توجهی به توصیه رهبرانقلاب، وارد فضای سیاست‌زده شود، دچار دعوا و ستیزه و مقابله و جبهه‌ بندی‌های گوناگون خواهد شد و از کار اصلی خود باز خواهد ماند.

نماینده مردم تبریز ضمن اشاره به این‌که نکته دیگری که رهبری بر آن تاکید داشتند این بود که مسئولان باید بر مسائل اصلی تمرکز کرده و سرگرم حواشی نشوند، تصریح کرد: مردم و مسئولان باید مشغول اصل مطلب باشند؛ چراکه دشمن علاقه‌مند است بین مردم اختلاف بیاندازد و دودستگی ایجاد کند تا به خاطر تفاوت علائق و سلایق‌شان با هم بجنگند.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم، در پاسخ به پرسشی درباره توصیه رهبر انقلاب به منتخبان مجلس دوازدهم مبنی بر پرهیز از اختلاف، گفت: سابقه فعالیت فراکسیون انقلاب اسلامی در مقطعی از مجلس یازدهم، نیز نشان داده که فعالیت قوی و هدفمند باعث خواهد شد تا ضمن به رسمت شناختن سلایق مختلف، رقابت‌های درون‌گفتمانی در درون فراکسیون شکل بگیرد و به فضای صحن علنی کشیده نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • پنج اخطار برای یک مجلس
  • تقویت فراکسیون انقلاب اسلامی به حفظ انسجام مجلس کمک می‌کند