Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@08:45:46 GMT

آشنایی با آزمون آسکی ( OSCE ) بورد تخصصی پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۸۲۸۴

آزمون آسکی یکی از آزمونهای مهم و چالش برانگیز پزشکان است که هر ساله جهت ارزیابی عملکرد بالینی متخصصین پزشکی برگزار می گردد. مهمترین وجه تمایز این آزمون با سایر آزمونهای متداول در نحوه برگزاری آن است که شامل دو بخش PMP و ایستگاهی می شود و همین موضوع باعث نگرانی اکثر داوطلبین است. با توجه به وجود منابع بسیار حجیم و پیچیده که برای این آزمون معرفی می شوند و هر از چندگاهی تغییر می کنند، به نظر می رسد که قبولی در آن برای متقاضیان دشوار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت موفقیت در آزمون آسکی زمانی مشخص می شود که متقاضیان بدانند برای موفقیت در آزمون بورد نیز باید دو مرحله آزمون کتبی با 150 سوال و آزمون آسکی (PMP و ایستگاهی) را سپری کرده باشند. باید توجه داشت که متقاضیان در آزمون آسکی پزشکی فقط مجاز به دو یا سه بارشرکت در این آزمون هستند و درصورت مردودی، برای همیشه از شرکت در آزمون محروم خواهند شد.

 

آزمون PMP آسکی

روش PMP را باید شبیه سازی یک موقعیت بالینی دانست که پزشک با بیمار یا مجروح مواجه می شود. در این روش اطلاعاتی بسیار محدود از بیمار به پزشک داده می شود تا پزشک با مطالعه و بررسی آنها به تصمیم گیری بپردازد. در این آزمون داوطلبین بصورت معمول به فعالیتهایی نظیر تکمیل اطلاعات از طریق سوال درمورد وضعیت بیمار از خویشاوندان او، انجام مراحل معاینات فیزیکی، بررسی های آزمایشگاهی و رادیولوژی پرداخته، سپس وارد فاز آنالیز اطلاعات بیمار می شود. در مرحله آنالیز، معمولا از داوطلب آزمون PMP خواسته می شود که لیستی از مشکلات بیمار را تهیه و نتیجه گیری کند. پس از انجام تمام مراحل فوق، داوطلب باید بتواند به تجویز داروها، تنظیم رژیم غذایی، توصیه های پزشکی به همراهان بیمار، ارجاع بیمار به پزشک متخصص، برنامه ریزی پیگیری های بعدی و... بپردازد. در این آزمون، اساتید به دو روش PMP خطی و PMP شاخه ای به امتیازدهی می پردازند که بیان آن از حوصله خبر خارج است. داوطلبین باید توجه داشته باشند که آزمون PMP معمولا بوسیله نرم افزار و بصورت رایانه ای برگزار می شود و در هر مرحله با انتخاب یکی از گزینه های موجود، سایر گزینه های مرتبط در مراحل بعدی نمایش داده می شود. در آزمون PMP داوطلبین باید بتوانند حداقل 70% نمره آزمون یعنی 105 سوال از 150 سوال را کسب کنند تا به آزمون ایستگاهی دعوت شوند.

 

آزمون ایستگاهی آسکی پزشکی

پس از مشخص شدن نتایج آزمون PMP از داوطلبینی که حد نصاب امتیاز را کسب کرده باشند جهت آزمون ایستگاهی دعوت می شود. این مرحله ممکن است با حضور بیمار واقعی و یا کسی که تظاهر به بیماری می کند انجام شود و همیشه در ابتدا سناریو تعریف می شود مثلا: (خانمی با سن حدود 51 سال درحالی به اورژانس مراجعه کرده که کاهش سطح هوشیاری دارد. عمق تنفس او خوب بوده لیکن کمی کند شده است. بیمار سابقه دیابت و فشار خون ندارد). و در اینجاست که داوطلب باید توانایی طی فرایند بررسی و نتیجه گیری را در 6 الی 12 ایستگاه داشته باشد. میانگین زمان در هر ایستگاه حدود 4 الی 8 دقیقه است. داوطلبین آزمون آسکی باید در نظر داشته باشند که تعیین نمره قبولی در این مرحله با توجه به رشته تخصصی متغیر است و تابع عوامل و روشهای محاسباتی متفاوتی است.

 

راهکار آمادکی آزمون آسکی

تقریبا غیر ممکن است که همه ی متقاضیان بتوانند بر تمام منابع معرفی شده برای آزمون تسلط کامل داشته باشند و همین مسئله باعث نگرانی داوطلبین آزمون آسکی OSCE است. هر ساله تعداد متقاضیان در آزمون آسکی با افزایش مواجه است و متاسفانه بسیاری با مردودی پیاپی در این آزمون از شرکت در آن برای همیشه محروم می شوند بنابراین لازم است برای آمادگی در آزمون برنامه ای دقیق داشت. با توجه به این مسئله که آینده ی شغلی متخصصین در گروی موفقیت در این آزمون است، یکی از مفیدترین راه ها، بررسی نکات کلیدی، سوالات و سرفصلهای پرتکرار در ادوار گذشته است. البته باید در نظر داشت که این سرفصلها هر از چند گاهی دچار تغییرات عمده ای می شوند که شناسایی سرفصلها را بسیار دشوار می سازد. همچنین با توجه به مشغله های همیشگی جامعه پزشکان، آمادگی برای این آزمون در خلال فعالیتهای روزانه سخت به نظر می رسد پس باید به دنبال راهکاری بود که ضمن کاهش زمان مطالعه، به نتایج مطلوبی دست یافت. یکی از بهترین راهکارها برای این منظور، شرکت در کارگاه های آمادگی آزمون OSCE است. از جمله مهمترین مزایای این کارگاه ها، می توان به مواردی مانند: کاهش 20 برابری زمان مطالعه، پرهیز از تمرکز بر سرفصلهایی که در آزمون نیستند، ارتباط با اساتید زبده در قالب پرسش و پاسخ که سالها به آنالیز آزمون پرداخته اند، حل چند دوره آزمون بصورت آزمایشی و... پرداخت. همچنین باید در نظر داشت که متاسفانه ظرفیتهای آموزشهای تخصصی بصورت عادلانه در کشور توزیع نشده و عملا بسیاری از داوطلبین که در نقاط دور از تهران هستند، از دسترسی به آن محرومند بنابراین بهترین راهکار را باید در آموزشهای آنلاین دید. از دیگر مزایای آموزشهای آنلاین می توان به استفاده در تمام ساعات شبانه روز، هزینه های به مراتب پایینتر، امکان مشاهده چندین باره، استفاده در هر نقطه از جهان، ساعات برگزاری کوتاهتر ضمن بیان تمام مطالب کارگاه های حضوری، بهره گیری از زبده ترین اساتید و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. یکی از زبده ترین و باسابقه ترین مجموعه هایی که در سالهای پیاپی اقدام به انتشار چندصد عنوان کتاب تخصصی و فوق تخصصی پزشکی نموده و به برگزاری کارگاه های آنلاین آمادگی آزمون آسکی پرداخته است، موسسه رهپویان شریف بوده و متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان درخصوص تالیفات و کارگاه های آمادگی آزمون آسکی به سایت آن موسسه مراجعه و یا با شماره 66928000-021 تماس حاصل فرمایند.

 

 

لینک:

https://drsharif.org/?utm_source=report&utm_medium=report&utm_campaign=report990522

منبع: فردا

کلیدواژه: آزمون آسکی تخصصی پزشکی آزمون PMP آسکی رپرتاژ آگهی آزمون آسکی آزمون PMP

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه کتاب‌های انتشارات تیمورزاده را خریداری کنیم؟

این موسسه نه تنها به عرضه کتاب‌های علمی و تخصصی می‌پردازد، بلکه با ارائه خدمات نوآورانه، تلاش می‌کند تا گام‌های مؤثری در جهت ارتقای سطح دانش و فرهنگ پزشکی کشور بردارد. در ادامه، به بررسی جامعی از فعالیت‌ها، دستاوردها، و خدمات این انتشارات خواهیم پرداخت، تا شما نیز با یکی از پرچم‌داران عرصه نشر در ایران آشنا شوید. از طرفی شما را با بهترین فروشگاه آنلاین کتاب‌های پزشکی که به راحتی می‌توانید تمامی کتاب‌های پزشکی انتشارات تیمورزاده را از آن خریداری کنید آشنا خواهیم کرد.

معرفی انتشارات تیمورزاده

انتشارات تیمورزاده با بیش از دو دهه تجربه، به عنوان یکی از پیشگامان عرصه نشر کتاب‌های تخصصی پزشکی در ایران شناخته می‌شود. این موسسه از سال 1379 با هدف ارتقای سطح دانش پزشکی در ایران آغاز به کار کرد و به سرعت توانست به یکی از معتبرترین ناشران در این حوزه تبدیل شود. از آن زمان، انتشارات تیمورزاده با تمرکز بر کیفیت و دسترسی به آخرین متدهای علمی، توانسته است جایگاه خود را به عنوان مرجعی برای دانشجویان و متخصصان پزشکی تثبیت کند.

بنیانگذار انتشارات، دکتر کوروش تیمورزاده، فارغ‌التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه تهران، با همکاری هم‌رشته‌ای‌ها و دیگر متخصصان علوم پزشکی، این مجموعه را راه‌اندازی کردند. امروزه، تیم انتشارات تیمورزاده متشکل از متخصصان مجرب، ویراستاران علمی، و مشاوران آموزشی است که همگی در تلاش‌اند تا بهترین و به‌روزترین منابع علمی را به دست مخاطبان خود برسانند.

ماموریت انتشارات تیمورزاده، تسهیل دسترسی به دانش پزشکی به‌روز و قابل اطمینان برای همه متخصصان و دانشجویان این رشته در سراسر کشور است. این انتشارات با ارائه کتاب‌هایی که به زبان ساده و قابل فهم شرح داده شده‌اند، سعی در افزایش سطح دانش عمومی پزشکی دارد. چشم‌انداز انتشارات، گسترش فعالیت‌های بین‌المللی و همکاری با ناشران و دانشگاه‌های مطرح جهانی برای تبادل دانش و تجربیات است، به گونه‌ای که در آینده نه تنها در ایران بلکه در سطح بین‌المللی نیز به عنوان یک نام آشنا شناخته شود.

انتشارات تیمورزاده و تخصص در کتاب‌های پزشکی

انتشارات تیمورزاده به خاطر تمرکز خود بر نشر کتاب‌های تخصصی پزشکی، به یک منبع معتبر برای متخصصان، پزشکان، و دانشجویان این رشته تبدیل شده است. با درک عمیق از نیازهای آموزشی جامعه پزشکی، این انتشارات مجموعه‌ای متنوع از منابع علمی را ارائه می‌دهد که شامل موارد زیر است:

این کتاب‌ها شامل آخرین یافته‌ها و تحقیقات پزشکی هستند که به صورت موضوعی مرتب شده‌اند، مانند کتاب‌های تخصصی در زمینه‌های کاردیولوژی، نورولوژی و ارتوپدی. این منابع به پزشکان کمک می‌کنند تا دانش خود را به روز رسانی کرده و درمان‌های نوین را در پراتیک خود به‌کار بگیرند.

منابع آموزشی متنوعی برای دانشجویان پزشکی در تمامی سطوح تحصیلی ارائه می‌دهد که شامل کتاب‌های درسی، کتاب‌های مرور سریع مطالب، و منابع آزمون‌های ورودی تخصصی است. این کتاب‌ها طراحی شده‌اند تا دانشجویان را در فراگیری دانش پایه و پیشرفته پزشکی یاری دهند.

انتشارات تیمورزاده همچنین به انتشار دوره‌ای مجلات تخصصی پزشکی می‌پردازد که مقالاتی پیرامون آخرین پیشرفت‌ها و نوآوری‌ها در مختلف شاخه‌های پزشکی را شامل می‌شود. این مجلات به عنوان منبعی برای دنبال کردن آخرین تحولات علمی در جامعه پزشکی است.

پزشکان فعال و متخصصانی که به دنبال آخرین دستاوردهای علمی در حوزه‌ی تخصصی خود هستند، دانشجویان پزشکی که در تلاش برای عمیق‌تر کردن دانش تئوریک و عملی خود هستند و سایر متخصصان سلامت که مایل به گسترش دانش و مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف پزشکی هستند، مخاطبان اصلی این کتاب‌ها هستند.

نوآوری‌ها و دستاوردهای مهم انتشارات تیمورزاده

انتشارات تیمورزاده همواره در پیشگامان به‌کارگیری فناوری‌های نوین در صنعت نشر بوده است. این تلاش‌ها به منظور افزایش کیفیت محتوای علمی و دسترس‌پذیری آن برای مخاطبان کتاب پزشکی صورت گرفته است.

فناوری چاپ دیجیتال: انتشارات تیمورزاده از فناوری چاپ دیجیتال برای تسریع در فرآیند چاپ و کاهش هزینه‌های تولید استفاده می‌کند. این فناوری امکان چاپ کتاب‌های با تیراژ پایین را فراهم آورده، به طوری که ناشر قادر است به سرعت به نیازهای خاص بازار پاسخ دهد.

پلتفرم‌های الکترونیکی: با راه‌اندازی پلتفرم‌های مجازی برای دسترسی به کتاب‌ها و مقالات تخصصی، انتشارات تیمورزاده توانسته است مخاطبان گسترده‌تری را در سراسر جهان جذب کند. این پلتفرم‌ها شامل اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی هستند که امکان دسترسی آنی به منابع علمی را فراهم می‌آورند.

به‌کارگیری هوش مصنوعی: انتشارات تیمورزاده در تلاش است تا با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، فرآیندهای ویرایش و بازبینی متون را بهینه‌سازی کند. این فناوری به خصوص در تشخیص خطاهای نگارشی و علمی مفید واقع شده است.

جوایز و تقدیرهای دریافتی: انتشارات تیمورزاده به دلیل تعهد به کیفیت و نوآوری در انتشار کتاب‌های پزشکی، جوایز متعددی را از نهادهای معتبر داخلی و بین‌المللی دریافت کرده است. از جمله این تقدیرها می‌توان به جایزه بهترین ناشر تخصصی در حوزه پزشکی از جشنواره بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد. همچنین، انتشارات در مراسم تقدیر از پیشگامان فناوری در صنعت نشر، به دلیل استفاده از روش‌های نوین چاپ و دیجیتالیزه کردن منابع علمی، مورد تحسین قرار گرفته است.

برای آشنایی با بهترین کتاب‌های پزشکی جهان بر روی این لینک کلیک کنید.

نحوه دسترسی به کتاب‌های انتشارات تیمورزاده

اگر از دانشجویان رشته‌های پزشکی هستید و به دنبال بهترین انتشارات کتاب‌های پزشکی می‌گردید تا بتوانید به بهترین کتاب‌ها در حوزه و شاخه تحصیلی خود دسترسی داشته باشید؛ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ انتشارات تیمورزاده بروید.

برای خرید انواع کتاب‌های تخصصی پزشکی انتشارات تیمورزاده هم می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین کتاب‌های پزشکی استفاده کنید و همچنین به صورت فیزیکی به فروشگاه‌های کتاب مراجعه کنید. منتهی جهت صرفه‌جویی در زمان و هزینه، بهترین گزینه مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین کتاب‌های پزشکی است. یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین کتاب‌های پزشکی که می‌توانید کتاب‌های انتشارات تیمورزاده را تنها با یک کلیک از آن خریداری کنید، فروشگاه انتشارات جعفری نوین است. شما می‌توانید از طریق آدرس www.jafaripub.com به فروشگاه اینترنتی انتشارات جعفری نوین مراجعه کنید و تمامی کتاب‌های پزشکی انتشارات تیمورزاده را به راحتی خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894618

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی از اول اردیبهشت
  • آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی از اول اردیبهشت
  • رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها
  • جزئیات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزییات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • فرصت جدید تکمیل مدارک آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد
  • چگونه کتاب‌های انتشارات تیمورزاده را خریداری کنیم؟
  • برگزاری پنل تخصصی قلب با حضور متخصصان ۷ کشور دنیا در مشهد
  • شناسایی ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب مالت در کردستان
  • دریافت مدرک بورد تخصصی پزشکی بازساختی آمریکا