Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:53:09 GMT

۱۵۸ پرونده تخلف واحدهای صنفی در استان گیلان تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۸۳۱۸

۱۵۸ پرونده تخلف واحدهای صنفی در استان گیلان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دلق پوش عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به افزایش قیمت‌ها و فشار به اقشار آسیب پذیر جامعه در استان، اظهار کرد: بخشی از افزایش قیمت‌ها در سطح بازار متأثر از متغیرهای کلان اقتصادی حریم‌های ظالمانه و تغییرات نرخ ارز است.

وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار تلاش کرده تا بخشی از این فشارها را کاهش دهد، افزود: در همین راستا نظارت و بازرسی از اصناف در سطح استان گیلان تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار واحد صنفی و سه هزار واحد صنعتی در استان فعال هستند، گفت: نیازمند تقویت و ارتقای امکانات لجستیکی این سازمان در راستای افزایش نظارت‌ها و بازرسی‌ها هستیم که این موضوع به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه شده است.

وی در ادامه به انجام ۲۸۱ مورد بازرسی از اصناف و بازار استان گیلان در چهار ماه نخست امسال اشاره و تصریح کرد: در این بازرسی‌ها ۱۵۸ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۹۵۲ میلیون ریال تشکیل شده است.

دلق پوش به گستردگی حوزه حمل و نقل و ترانزیت تجاری و مرزی بودن استان گیلان اشاره و بیان کرد: تاکنون هشت هزار و ۱۷۸ حلقه لاستیک در استان گیلان توزیع شده است.

کد خبر 4997443

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان نظارت و بازرسی ویروس کرونا روز خبرنگار شیراز بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم آمار کرونا ماه محرم محرم 99 گرگان شهرکرد کمک مومنانه قزوین بیرجند استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی قویدل، صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای اجرای قوانین مربوطه مبتنی بر الزام واحدهای صنفی املاک و خودرو بر گذراندن دوره‌های تخصصی و دریافت پروانه تخصصی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷ دوره ۳۲ ساعته برای متقاضیان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه محتوای این دوره‌ها آشنایی با قواعد و اصول قرارداد نویسی بر اساس قانون مدنی، قانون ثبت و تعزیرات و… است تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی اخذ پروانه تخصصی در حوزه املاک و خودرو ١٣٠٣نفر بوده است که تعداد ۷۴۰ نفر از پذیرفته شدگان مشاورین املاک و خودرو موفق به اخذ پروانه تخصصی شدند.

معاون قضائی دادگستری استان کرمان افزود: طی دو سال گذشته و در راستای نظارت واحدهای صنفی املاک و خودرو، با تشکیل یک کارگروه نظارت با حضور نماینده دادستان، نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و نمایندگانی از سایر ادارات شامل تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن و اتاق اصناف از بیش از ۲۰۰ واحد صنفی بازرسی به عمل آمد که تعداد ۶۵ واحد به دلیل نداشتن پروانه کسب، تخلفات قانونی و صنفی پلمب شدند.

کد خبر 6087343

دیگر خبرها

  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید