Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در سفر یک روزه به دیباج و در جمع مسئولان محلی به میزبانی شورای شهر دیباج، با بیان اینکه این شهر دارای پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر است، گفت: بامن دیباج و بوستان کودک دو مکان تفریحی و تفرجگاهی هستند که در آینده نزدیک در شهر دیباج دامغان احداث خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در سال‌های گذشته با رفع مشکلات زیرساختی و اقدام‌های مسئولان، شاهد مهاجرت معکوس در شهر دیباج هستیم که باید با افزایش جمعیت برای توسعه زیرساخت‌ها هم در این شهر اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی به طور جد در دستور کار شهرداری دیباج باشد و ساخت بام این شهر با همکاری و جذب فعالان اقتصادی انجام شود.

فخری با بیان اینکه اهمیت بازدید‌های میدانی برای اجرای طرح‌های عمرانی بیشتر از برگزاری جلسات است و با برنامه‌ریزی اصولی تلاش می‌شود از طرح‌های در حال ساخت استان در نقاط مختلف شهری و روستایی به صورت مستمر بازدید شود، گفت: از طریق ظرفیت‌های قانونی برای ساخت بام دیباج و بوستان کودک این شهر با اعطای تسهیلات اقدام‌هایی از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان انجام خواهد شد.

اختصاص  اعتبار ۲۱ میلیارد ریالی برای رفع مشکلات زیرساختی در شهر دیباج 

فرماندار دامغان نیز در این دیدار با بیان اینکه افزون بر ۲۱ میلیارد ریال برای رفع مشکلات زیرساختی در شهر دیباج برای سال جاری اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: ساخت بوستان کودک و بام دیباج از طرح‌های عمرانی شهرداری دامغان است که با برنامه‌ریزی اصولی برای اتمام این طرح‌ها اقدام شود.

علی اصغر مجد با بیان اینکه دیباج ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد که باید از منابع غنی منطقه برای توسعه اقتصادی بهره برد، ابراز داشت: وجود مناطق بکر طبیعی منحصر به فرد و آستان مقدس امامزاده محمد (ع) برای توسعه گردشگری مذهبی در منطقه ارزشمند است.

او  افزود: در سال‌های گذشته مهاجرت از نقاط مختلف استان به شهر دیباج قابل توجه بوده است و زیرساخت‌ها در توازن جمعیت پنج هزار و ۶۰۰ نفری این شهر توسعه یابد.

حجت الاسلام قریب بلوک امام جمعه دیباج نیز با بیان اینکه این شهر ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد که باید با رفع مشکلات زیرساختی برای رونق این بخش اقدام کرد، گفت: دیباج با برخورداری از ظرفیت طبیعی و آستان مقدس امامزاده محمد (ع) منابع خوبی در بخش گردشگری مذهبی دارد.

او افزود: شهرداری دیباج برای اجرای طرح‌های فرهنگی در این شهر ورود کند و مسئولان ارشد استان با پیگیری مستمر در تحقق برنامه‌های عمرانی در منطقه  تلاش کنند.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری جذب گردشگری طرح های عمرانی مهاجرت معکوس رفع مشکلات زیرساختی شهر دیباج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی از ظرفیت ۱۵ هزار میلیارد تومانی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای کمک به حل مسائل اساسی کشور در سال جاری خبر داد.

محمدجواد صدری مهر که در گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) سخن می‌گفت، «مراکز نوآوری» را مراکزی مسئله محور خواند و اظهار کرد: در مراکز نوآوری، مسائل اساسی کشور تعریف می‌شود و به سمت حل مسئله حرکت می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در زیست بوم فناوری نیازمند یک ارتباط منطقی هستیم؛ افزود: شبکه‌سازی و هم‌افزایی میان مراکز نوآوری و تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور میان آنها و اشتراک‌گذاری با یکدیگر یک ضرورت تلقی می‌شود که عدم شناخت این ضرورت در کشور احساس می‌شد.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه مراکز نوآوری در استان‌ها، گفت: استان‌ها نیز باید بر اساس ظرفیت‌ها خود اقدام به ایجاد مراکز نوآوری کنند. مثلا استان‌هایی مانند کرمان و یزد که مسائل معدنی زیادی دارند، باید دارای مراکز نوآوری معدنی باشند تا بتوانند به سؤالات صنایع معدنی استان خود پاسخگو باشند.

به گفته او، باتوجه به اینکه امسال ظرفیت تخصیص اعتبار مالیاتی به تحقیق و پژوهش برای حل مسائل اساسی کشور داریم، مراکز نوآوری کشور با شبکه سازی نقش جدی تری را بازی خواهند کرد.

وی همچنین از ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه جهت حل مسائل اساسی کشور برای سال جاری خبر داد.

صدری مهر ادامه داد: طی دو روز برگزاری این گردهمایی که روز دوم آن فردا در محل معاونت علمی ریاست‌جمهوری خواهد بود، مسائل ایجاد این مراکز را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به مدل مناسب این مراکز در کشور برسیم.

 

دیگر خبرها

  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی برای ۱۲۰۰ مشترک بلوار ۱۷ شهریور سمنان
  • زیرساخت‌های اساسی در خراسان جنوبی باید تامین شود
  • تقویت زیرساخت های کشاورزی در حوزه جنوب ایلام یک ضرورت است
  • افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌های آموزشی باشد
  • تقویت زیرساخت‌های انرژی شهرک‌های صنعتی در دستور کار