Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در وبینار (همایش ویدئو کنفرانس) فرمانداران استان سیستان و بلوچستان که با هدف آمادگی فرمانداران برای بودجه سال آینده و بررسی روند اعتبارات ثبت شده در طرح‌های مختلف امسال برگزار شد، بر اولویت‌گذاری در طرح ها، برنامه‌ها و پروژه‌های شهرستان‌ها براساس اعتبارات سال آینده تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه تاکنون در حوزه سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید ۱۱۱ واحد تولیدی و اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال و ۲۰ معدن تعطیل شده، فعال شده و به چرخه تولید بازگشتند؛ تشویق مردم برای سرمایه گذاری و همچنین توجه ویژه به استفاده از ظرفیت خیرین برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در سطح استان را خواستار شد.

رییس شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای پروژه‌های زیربنایی مهم از قبیل انتقال گاز، راه آهن چابهار- زاهدان، اجرای طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتاری زمین‌های دشت سیستان و اجرای طرح توسعه فرودگاه‌ها و بنادر استان، بر اطلاع رسانی خدمات نظام به مردم تاکید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید گفت: تخصیص بودجه برای ۳۷پروژه جهش تولید در هفته گذشته به استان ابلاغ شده است تا روند اجرایی این پروژه‌ها در استان سرعت بیشتری پیدا کند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز هدف از برگزاری این وبینار را آمادگی فرمانداران برای بودجه سال آینده و چگونگی جذب اعتبارات تخصیصی امسال در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها عنوان کرد.

علی زینی‌وند مستندسازی خدمات دولت و نظام برای آشنایی مردم را یکی دیگر از دستور کار‌های نشست مجازی فرمانداران استان ذکر کرد و افزود: باید با ارتباط مداوم با رسانه‌ها خدمات نظام برای مردم تبیین و تشریح شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به تشریح روند بودجه استان پرداخت.

مهرداد عرب‌اول با بیان اینکه ۷۱ درصد از ۴۱۲ میلیارد تومان اعتبارات استانی دریافت شده است؛ گفت: مجموع بودجه استان ۲ هزار و ۵۵ میلیارد تومان است که ۱۲۰۰ میلیارد تومان آن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان توزیع و ابلاغ شده است.

او  اعتبارات توسعه راه‌های روستایی و ردیف متوازن را از جمله تخصیص‌های اعتباری بودجه‌ای برای استان در سال جاری ذکر کرد و افزود: از ردیف اعتبارات توسعه راه‌های روستایی ۷۲ درصد و از ردیف اعتبارات متوازن تاکنون ۲۱ درصد تخصیص یافته که در مقایسه با سال گذشته، میزان تخصیص نقدی استان افزایش مناسبی پیدا کرده و هر آنچه که در قالب تخصیص نقدی به استان ابلاغ شده، میزان نقدینگی آن در خزانه استان موجود است.

سیده ثریا سیدزاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز به تشریح آخرین وضعیت هزینه کرد و تامین نیرو و تجهیزات فرمانداری‌ها پرداخت.

منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در دست اجرای استان در سطح کشور بی نظیر است، توجه به مستندسازی و اطلاع‌رسانی این طرح‌ها را خواستار شد.

ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه موضوعات اقتصادی، احیا و افزایش میزان فعالیت بازارچه‌های مرزی، تسهیل و رفع موانع پیش روی واحد‌های تولیدی و حمایت از سرمایه‌گذاری و همچنین افزایش میزان صادرات از مرز‌های استان ارایه کرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاری بخش خصوصی اشتغالزایی جوانان سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری برنامه ریزی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳

شهردار شهرکرد گفت: پروژه‌های شهرداری بر اساس بودجه ۱۴۰۳ با اولویت پروژه‌های عمرانی آغاز شده است‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، محمدحسین واحدیان در اولین جلسه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: کارگروه‌های تخصصی برای اجرای پروژه‌ها تشکیل و فعالیت‌های عمرانی براساس بودجه سال‌جاری شروع شده است.

وی افزود: اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها براساس بودجه و درآمدزایی جزو دغدغه‌ها و اجرای پروژه‌ها به صورت عادلانه اولویت مدیریت شهری است.

شهردار شهرکرد با اشاره به بودجه ۱۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریالی سال‌جاری بیان کرد :۲۹ درصد بودجه معادل چهار هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال مربوط به اعتبارات جاری و ۷۱ درصد آن معادل ۱۱ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال برای اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای است.

واحدیان ادامه داد: تلاش شود در بودجه سال‌جاری هزینه‌های جاری را به حداقل برسانیم و مسائل عمرانی، ترافیکی، تعریض و بازگشایی معابر و مسائل مختلف در حوزه فرهنگی و اجتماعی و سیما و منظر در اولویت قرار دهیم.

وی گفت: درآمدزایی هر سازمان و واحد باید مشخص و به صورت ماهیانه درآمدها بررسی شود.

کد خبر 739855

دیگر خبرها

  • رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • روستای کلپورگان سیستان و بلوچستان تنها موزه زنده جهان + فیلم
  • معاون استاندار: سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در حوزه مشارکت مردمی دارد
  • سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در حوزه مشارکت مردمی دارد