Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:31:15 GMT

برگزاری آیین گل مالی محرم در لرستان ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۸۵۸۳

برگزاری آیین گل مالی محرم در لرستان ممنوع شد

سیدموسی خادمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هماهنگی نحوه برگزاری مراسم ماه محرم  افزود: با توجه به تصمیم گیری  صورت گرفته مراسمی همچون شیرخوارگان حسینی نیز ممنوع شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر بررسی پروتکل های ستاد ملی مدیریت کرونا در ماه محرم؛ مصوبات استانی نیز صورت گرفته و به هیات های عزاداری و مذهبی ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بر این اساس محرم ۹۹ پیاده روی و دسته روی هیاتها برگزار نمی شود و آیین عزاداری باید در مکان  های ثابت؛ با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی و رعایت پروتکل ها باشد.

استاندار لرستان استفاده از ماسک در هیات های عزاداری را الزامی دانست و تصریح کرد: امسال به منظور جلوگیری از ایجاد تجمعات بزرگ؛ مکان های بیشتری برای هیات های عزاداری در نظر گرفته شده است.

خادمی ادامه داد: همچنین روضه های خانگی متداول نیز ممنوع است و با توجه به شعار هر منزل یک حسینیه مردم در خانه های خود عزاداری کرده و از تجمع افرادی در یک منزل پرهیز شود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) سلامت جامعه اسلامی و پیروان خود را می خواهد تاکید کرد: هر فرد ناقل کرونا همانند بمب عمل کرده و می تواند تا ۱۵ نفر را درگیر بیماری کووید ۱۹ کند بنابراین همه باید ایام عزاداری محرم را با رعایت پروتکل های مصوب سپری کنند.

وی اضافه کرد: با همکاری مردم استان روند ابتلا به ویروس کرونا نزولی شده که انتظار می رود این همکاری ها ادامه داشته باشد.

مردم ولایتمدار لرستان هرساله تاسوعا و عاشورای حسینی را با رسمی متمایز به سوگ عزیز زهرا می نشینند تا به شیوه خود در غم های بیکران واقعه کربلا شریک اهل بیت (ع) شوند.

سنت گل مالی به عنوان میراث معنوی مردم لرستان، اوج غم و اندوه این دیار را در روز تاسوعا وعاشورای حسینی به نمایش می گذارد، سنتی که از دیرباز مردم این خطه برای از دست دادن عزیزان خود به آن عمل می کرده اند.
هر ساله آیین های گل مالی و چمرانه همزمان با عاشورای حسینی در خرم آباد برگزار می شود و مردم این شهر اوج عزای خود در شهادت امام حسین (ع) را با اجرای این آیین ها به نمایش می گذارند.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا ماه محرم استانداری لرستان لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماه محرم استانداری لرستان لرستان ویروس کرونا ماه محرم استانداری لرستان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس

به گزارش خبرنگار مهر، آئین واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، صبح امروز چهارشنبه در محل ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مدعوین برگزار شد.

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، علی خطیر و رضا درویش مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به همراه نمایندگان کنسرسیوم‌های بانکی و پتروشیمی، از حضار در این مراسم بودند.

پیش از این در بازار فرابورس، سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی شامل ۶ بانک و باشگاه استقلال نیز به کنسرسیوم پتروشیمی زیر نظر هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس واگذار شده‌اند.

کد خبر 6087365 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • برگزاری آیین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان
  • برگزاری آیین جشنواره قهرمان ایران