Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، در صفحه توئیتری وزارت امور خارجه آمده است: اکنون افشا شده است که مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده (معروف با جمله دروغگویی، تقلب و سرقت) کنگره ایالات متحده را دور زده تا به وارد کننده نخست جنگ افزار در منطقه ما سلاح بفروشد؛ همانی که همچنان در حال بمباران یمن است و ریاکارانه خواستار ادامه محدودیت ها علیه ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقت انگیز است!

گفتنی است که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر جمهوری چک گفت، درخصوص فروش سلاح به عربستان «همه چیز را مطابق قوانین انجام داده‌ایم».

وی افزود: «به کاری که تیم من انجام داده است افتخار می‌کنم. واقعاً خروجی خوبی دریافت کردیم. ما از گرفته شدن جان انسان‌ها جلوگیری کردیم».

چندی پیش گزارش دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا درباره اقدام دولت این کشور برای فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی منتشر شد.

در بخشی از این گزارش عنوان شده وزارت خارجه آمریکا، تأثیرات فروش این سلاح‌ها بر تلفات غیرنظامیان را به طور کامل مورد ارزیابی قرار نداده است.

در این گزارش آمده است: «جمع‌بندی دفتر بازرسی کل این است که وزارت خارجه به ارزیابی کامل مخاطرات نپرداخته و برای کاهش تلفات غیرنظامیان و در نظر گرفتن جوانب حقوقی مربوط به انتقال موشک‌های هدایت‌ دقیق مندرج در اعلامیه وضع اضطراری وزیر خارجه مورخه مه ۲۰۱۹ تدابیر کافی نیندیشیده است».

در گزارش دفتر کل بازرسی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص آمده است: «دفتر بازرسی کل به این نتیجه رسید که اعلام وضع اضطراری منطبق با "قانون کنترل تسلیحات" بوده است».

دولت دونالد ترامپ پیش از این به بهانه وضعیت اضطراری به دلیل تشدید تنش‌ها با ایران سوم خردادماه سال گذشته کمیته‌های کنگره را از قصد خود برای فروش بیش از هشت میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان سعودی، امارات و اردن مطلع کرد. 

311311

کد خبر 1421060

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مایک پمپئو ایران و آمریکا خارجه آمریکا وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وتوی آمریکا علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به مثابه لکه ننگی است که به کارنامه آمریکا در زمینه فعالیت علیه تلاش‌های جمعی بین المللی اضافه می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: وتوی آمریکا تنها باعث طولانی‌تر شدن بی ثباتی و ناامنی در منطقه می‌شود.

پیش از این حماس نیز جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت را به شدت محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکبار دیگر آمریکا در برابر اراده بین المللی ایستاد و مجدداً بر موضع خود علیه ملت فلسطین و حق آنان برای تعیین سرنوشت و تأسیس کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و از رژیم اشغالگر برای مصادره حقوق ملت فلسطین و تلاش‌های انجام شده برای حل و فصل مساله فلسطین حمایت کرد.

بامداد امروز رأی گیری در شورای امنیت درباره اعطای عضویت کامل به کشور فلسطین تا هفته آینده به تعویق افتاد.

شبکه الجزیره گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از وتوی آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه‌ای مبنی بر پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را نتوانست به تصویب برساند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • وزیرخارجه آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • عمان حمله ادعایی اسرائیل را محکوم کرد
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند