Web Analytics Made Easy - Statcounter

میشل‌عون روز چهارشنبه خبر داد که خسارت‌های ناشی از انفجار مهیب بندر بیروت بیش از ۱۵ میلیارد دلار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «میشل عون» رئیس جمهور لبنان روز چهارشنبه به ابعاد خسارت‌های انفجار مهیب سه‌شنبه هفته پیش در بندر بیروت پرداخت و گفت که خسارت‌های ناشی از این انفجار بیش از 15 میلیارد دلار برآورده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عون که این موضوع را در جریان گفت‌وگوی تلفنی با «فیلیپ ششم» پادشاه اسپانیا مطرح می‌کرد، گفت که برآوردهای اولیه حاکی از این میزان خسارت بوده و خسارت‌های مادی دیگری نیز وجود دارد و لبنان به مواد ساختمانی برای بازسازی مناطق آسیب دیده نیاز دارد.

فیلیپ ششم نیز در این گفت‌وگوی تلفنی به مشارکت نیروهای اسپانیایی در نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان تحت عنوان یونیفل اشاره کرد و گفت که این نیروها، بزرگترین نیروی نظامی اسپانیا در خارج از این کشور به شمار می‌آید.

به گزارش فارس، پادشاه اسپانیا گفت که این کشور آماده هرگونه تلاش بیشتر برای از بین بردن آثار انفجار دردناکی است که باعث ناراحتی و درد لبنانی‌ها و تمام دوستانشان به خصوص دوستان اسپانیایی شد.

بر اساس اعلام مقامات بهداشتی لبنان، شمار قربانیان انفجار بندر بیروت به ۱۷۱ نفر افزایش یافته و شمار مفقود شدگان هم بین ۳۰ تا ۴۰ نفر است.

انفجار هفته گذشته در بندر بیروت آنقدر شدید بود که موج انفجارها تا کیلومترها آنطرف‌تر رفت و به ساختمان‌های زیادی نیز آسیب وارد کرد.

این انفجار بر اثر ۲۷۰۰ تن نیترات اورانیوم توقیف شده در بندر شماره ۱۲ بندر بیروت اتفاق افتاد و بر اثر آن گودال حدودا ۴۰ متری در محل انفجار ایجاد شد.
 

منبع: دانا

کلیدواژه: بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • ابعاد ورشکستگی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • انفجار بمب اتمی چه بلایی سر شهر می‌آورد؟ / فیلم
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم