Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران معاون رئیس جمهور در نخستین روز سفر به مازندران، روز پرکاری را پشت سر گذاشت و البته دو وعده مهم افتتاح تالار مرکزی ساری و استادیوم ورزشی ماهفروجک در دهه فجر امسال، از مهم‌ترین دستاوردهای این روز کاری بود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر دو روزه خود در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، ۲۲ و ۲۳ مرداد، در مراسم کلنگ زنی و افتتاح چند پروژه حضور خواهد یافت و از چندین پروژه نیز بازدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در نخستین روز از سفر نوبخت بازدید از پروژه های محوری و مهم استان از جمله کارخانه زباله سوز ساری، سد لاستیکی سرخرود، تالار مرکزی و ورزشگاه دوقلو شهرستان ساری در دستور کار قرار گرفت.

در ابتدا، نوبخت معاون رئیس جمهور و احمد حسین زادگان استاندار مازندران از استادیوم ۶ هزار نفره ماهفروجک و بیمارستان آموزشی و درمانی ۳۷۰ تختخوابی ماهفروجک ساری بازدید کردند.

پروژه استادیوم شش هزارنفری با پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصدی و هزینه ۴۲ میلیاردی در حال اجرا است که بر اساس قول مساعد رئیس سازمان برنامه بودجه با تامین اعتبار ۲۰ میلیاردی این پروژه در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، پروژه بیمارستان با پیشرفت فیزیکی ۶۴ درصدی و پیشرفت مالی ۵۷ درصدی نیز در حال اجرا است، 

قابل ذکر است با بهره برداری این پروژه یک میلیون نفر تحت پوشش خدمات درمانی این بیمارستان قرار می گیرند.

به گزارش ایسنا، نوبخت معاون رئیس جمهور در ادمه سفر به مازندران با همراهی حسین زادگان استاندار مازندران و نماینده مردم ساری و میاندرود و مدیران استانی از کتابخانه مرکزی ساری بازدید به عمل آورد.

این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصدی و در مساحت ۷۶۰۰ متر مربع در حال اجرا است و همچنین تاکنون ۶ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد.

در ادامه روز پرکار معاون رئیس جمهور، بازدید از تالار مرکزی ساری در دستور کار قرار گرفت، این پروژه به مساحت ۵۲۹۶ متر مربع در حال ساخت است که در بازدید امروز رئیس سازمان برنامه بودجه مقرر شد که با تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه در ایام دهه فجر مورد بهره برداری قرار گیرد.

بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ساری از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهور بود،  این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی و اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد ریالی در حال اجرا و همچنین ظرفیت این تصفیه خانه ۲۲ هزار و ۳۴۰ متر مکعب در شبانه روز است.

نوبخت همچنین در حاشیه این بازدیدها، در جمع خبرنگاران حاضر شد تصریح کرد: پس از تشکیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران، تعدادی از پروژه هایی که با برنامه ریزی استاندار انجام شده، دنبال و در پایان میزان اعتبار لازم برای پروژه هایی که تا پایان سال قابل بهره برداری است را اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه، موضوع پر اهمیت دیگر در این سفر، اجرای طرح و برنامه های تحقق جهش تولید است، اظهار کرد: در این راستا حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای طرح های جهش تولید مازندران در نظر گرفته شد که با اجرای این طرح ها اشتغال ۴۸۰۰ نفر نیز محقق می‌شود.

معاون رییس جمهور به این نکته نیز اشاره کرد که، ۲ هزار واحد مسکونی برای افراد کم درآمد و نیازمند مساعدت‌های ویژه دولت، کلنگ زنی خواهد شد و این طرح کمتر از یکسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. 

نوبخت در پایان با اشاره به اینکه تالار مرکزی ساری و استادیوم ورزشی ماهفروجک با تامین اعتبار مورد نیاز تا دهه فجر امسال افتتاح می‌شود، گفت: تست پروژه تصفیه خانه در این سفر انجام و تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، از دیگر برنامه‌های سفر نوبخت بازدید از پروژه احداث پل چهارم شهرستان بابلسر، کمربندی بابل به شیرگاه، بیمارستان جایگزین شهرستان قائمشهر، رینگ هچیرود نشتارود، فرودگاه بیشه کلا، افتتاح کارخانه زباله سوز نوشهر و کمپوست پسماند تنکابن خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور پیشرفت فیزیکی تالار مرکزی ساری بهره برداری حال اجرا دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه‌گردی در مازندران ۲۰ میلیارد ریال صنایع دستی فروخت

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران از فعالیت ۱۱ کارگاه صنایع‌دستی در ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: تمامی این کارگاه‌ها برای بازدید گر شگران و مسافران نوروزی آمادگی کامل دارند.

او با اشاره به تنوع کارگاه‌ها در رشته‌های مختلف صنایع‌ دستی خراطی، سفالگری سنتی، چادرشب‌بافی، چرم دست‌دوز، نمدمالی، جاجیم و گلیج، جاجیم راه راه و بافته‌های داری، افزود: این کارگاه‌ها براساس تنوع و کیفیت کالا در شهر‌های زاغمرز، بهشهر، چهاردانگه ساری، بابل، آلاشت، چالوس، تنکابن و رامسر انتخاب شده است.

ایزدی گفت: در نوروز ۱۴۰۳ تا تاریخ هشتم فروردین حجم قابل توجه گردشگران از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان قابل توجه بود و از این بازدید ۲۰ میلیارد ریال فروش صنایع‌دستی نصیب صنعتگران و هنرمندان این کارگاه‌ها شده است.

او بازدید از کارگاه‌های نمدمالی رامسر و دیدن تنیدن نمد و ذوق چیدمان پشم‌های رنگارنگ بر زمینه نمد را یکی از جاذبه‌های بیاد ماندنی برای گردشگران مازندران برشمرد و افزود: نمدمالی در روستا‌های رامسر خصوصا روستای جواهرده از شهرت بسیاری برخوردار است و یکی از روستا‌های هدف گردشگری است که درفصول مختلف به علت جغرافیا و اقلیم مناسبش پذیرای گردشگران بسیاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان این مطلب که مازندران دارای دو شهر و دو روستای ملی صنایع‌ دستی است که در شورای راهبردی صنایع‌دستی کشور به ثبت رسیده است، گفت: کارگاه‌گردی فرصتی مناسب برای صنعتگران صنایع‌دستی رقم زد تا هنرشان را درگوشه و کنار این استان سرسبز و زیبا به نمایش بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کارگاه‌گردی در مازندران ۲۰ میلیارد ریال صنایع دستی فروخت
  • افتتاح بازارچه موقت صنایع‌ دستی در بوستان ملل ساری
  • فلسفه سفرهای شهرستانی، رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است
  • آیین افتتاح سالن ورزشی شهدا روستای انارمرز شهرستان جویبار
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • سفر معاون اول رئیس جمهور به مازندران