Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@16:55:37 GMT

آغاز آموزش تلویزیونی از ۱۵ شهریور

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۸۷۷۴

وزیر آموزش و پرورش: در سال تحصیلی آینده آموزش مجازی رسمی در مدارس تنها از طریق شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) مجاز خواهد بود و استفاده از نرم افزار‌های دیگر آموزشی تخلف است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای محسن حاجی میرزایی گفت: مدارس می‌توانند تنها برای آموزش مکمل و یا فوق برنامه با هماهنگی آموزش و پرورش و از نرم افزار‌های مکمل آ موزشی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از ایجاد ۱۱ قابلیت جدید در شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) خبر داد و افزود: امکان آزمون سازی، حضور و غیاب دانش آموزان، تکلیف دادن به دانش آموزان و امکان ارتباط تصویری معلم با دانش آموزان در این شبکه فراهم شده است. وی گفت: برای افزایش پهنای باند اینترنت نیز با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفتگو‌هایی داشته ایم تا دانش آموزان همه مدارس بتوانند از شبکه ملی اطلاعات دانش آموزی برخوردار شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره رایگان و یا کم شدن هزینه اینترنت شبکه شاد نیز گفت: در حال رایزنی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه هستیم و در مناطقی که ناچار به آموزش مجازی هستیم باید هزینه اینترنت آن را هم برای دانش آموزان تأمین کنیم.
آقای حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: برخی مؤسسات و نهاد‌های حمایتی نیز برای تهیه تبلت‌های دانش آموزی اعلام آمادگی کرده اند، اما این که چه تعداد از این تبلت‌ها تهیه و با شروع سال تحصیلی در اختیار دانش آموزان قرارمی گیرد نمی‌توانیم اعلام نظر کنیم.
وی با تأکید بر این که حضور دانش آموزان در مدارس مناطق سفید و زرد در حدود اختیارات شورای مدرسه است گفت: کیفیت ارائه آموزش بستگی به شرایطی که شیوه نامه‌های بهداشتی تعیین می‌کند دارد و مناطقی که دانش آموز کم است کلاس‌ها به صورت حضوری و برای سایر مدارس به صورت یک روز در میان و یا مجازی خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش مجازی ۶۵ درصد دانش آموزان از طریق شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) انجام خواهد شد.
وی از آغاز آموزش تلویزیونی برای دانش آموزان از ۱۵ شهریور خبر داد و افزود: این روش به عنوان یکی از روش‌های آموزش غیر حضوری برای دانش آموزانی که امکان حضور در مدرسه را نداشته باشند و یا به امکانات آموزش اینترنتی دسترسی ندارند اجرا خواهد شد.   آقای حاجی میرزایی گفت: دانش آموزانی که نه به تلویزیون و نه به شبکه‌های مجازی دسترسی ندارند از طریق بسته‌های آموزشی و اعزام راهبران آموزشی امکان فعالیت آموزشی آنان ادامه خواهد یافت.
وی تأکید کرد: هیچ دانش آموزی در سال تحصیلی آینده از تحصیل محروم نخواهد ماند و همه تلاش ما این است که همه دانش آموزان به دور از تحمیل هزینه‌های مالی از آموزش با کیفیت برخوردار شوند. برچسب ها: آموزش و پرورش ، سامانه شاد ، سال تحصیلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آموزش و پرورش سامانه شاد سال تحصیلی آموزش و پرورش دانش آموزان سال تحصیلی دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند

شهردار یزد گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است و دانش‌آموزان مدارس استثنایی، رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در بازدید از پارک آموزش ترافیک شهرداری و روند آموزش رفتارهای ترافیکی با بیان اینکه باید برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی آموزش در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، اظهار کرد: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان مهدکودک، پیش دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم را در خصوص رفتارهای ترافیک، مقررات ایمنی و عبور و مرور و خطرهای ناشی از بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی فرا می‌گیرند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: آموزش در این پارک به منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است؛ بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به راحتی آموزش‌های مختلف را فرا می‌گیرند و به خوبی رعایت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است که این آموزش با همکاری پلیس راهور به دو صورت تئوری و عملی انجام می‌شود، به نحوی که در بخش تئوری، آموزش در کلاس و با حضور مربی به صورت تصویری (پخش انیمیشن‌های ترافیکی)، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ در خصوص مسائل ترافیکی و در بخش عملی در محوطه پارک، برنامه‌های آموزشی همچون نحوه آشنایی با چراغ‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، راه‌ها، پیاده‌رو و خیابان‌ها و دیگر نشان‌ها که در مقیاس کوچک‌تر طراحی و احداث شده است، انجام می‌شود.

کد خبر 747073

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • ۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان بوشهر احداث می‌شود