Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق   تاکید کرد که عراق یک سری اقدامات را برای برخورد با تجاوزات ترکیه انجام خواهد داد.

اخبار بین الملل- بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، «یحیی رسول» در اظهاراتی تلویزیونی گفت: حاکمیت عراق خط قرمز است و هرگز اجازه تعرض ترکیه یا هیچ کشور دیگری به آن را نمی‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما اهرم‌های دیپلماتیک بسیاری را برای برخورد با تجاوزات ترکیه در اختیار داریم که از جمله آن لغو سفر وزیر دفاع ترکیه به عراق است که قرار بود فردا پنجشنبه انجام شود.

در حمله پهپادی روز سه شنبه ترکیه به خودروی نیروهای مرزبانی عراق در شمال استان اربیل، چهار نیروی گارد مرزی از جمله دو افسر و دو سرباز وظیفه کشته شدند.

این حمله ترکیه که تحت «عملیات پنجه عقاب» بوده، واکنش منفی در خارج و داخل عراق را در پی داشته است. ریاست جمهوری عراق دیروز این حمله را شدیداً محکوم کرده و آن را تجاوز آشکار به اراضی عراق دانسته است.

وزارت خارجه عراق هم سفیر ترکیه را به دنبال حمله هوایی این کشور به شمال عراق احضار و مراتب اعتراض شدید بغداد به این حمله را به وی ابلاغ کرد.

ترکیه طی ماه‌های گذشته، حملاتی را برای دور کردن عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از مرزهای خود در شمال عراق انجام داده و مدعی است بیش از ۲۰۰ تن از عناصر این گروهک را از پای درآورده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق ترکیه عراق حمله پهپادی الکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند

روزنامه ترکیه گزارش داد که ترکیه ممکن است برای برنامه دفاعی خود علیه حزب کارگران کردستان، پ ک ک، در کردستان عراق، سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس-۴۰۰ روسیه خود را در مرز عراق مستقر کند.

بر اساس این گزارش، اس-۴۰۰‌های ترکیه ممکن است در مرز مستقر شوند، به این معنی که در برابر پهپاد‌هایی که ادعا می‌شود توسط پ‌ک‌ک خریداری شده، دفاع خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید که این اولین استقرار عملیاتی این سامانه موشکی از زمان دریافت آن در سال ۲۰۱۹ است.

قرارداد روسیه و ترکیه برای اس-۴۰۰ حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای ترکیه هزینه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • اردوغان وارد عراق شد