Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@10:58:05 GMT

جهش تولید در استان فارس محقق شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۸۸۵۱

جهش تولید در استان فارس محقق شده است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در نشست پیگیری سند پیشران توسعه استان فارس، بیان کرد: با بهره‌برداری از واحد‌های بزرگ صنعتی و تولیدی که سال‌ها آرزوی مردم فارس بوده است، می‌توان گفت که جهش تولید در بخش تولیدی این استان تحقق یافته است.

او افزود: سند پیشران توسعه استان فارس که شامل طرح‌های زیرساختاری، اقتصادی و تولیدی است، توسط وزارت کشور تهیه شده و برای پیگیری و به نتیجه رساندن آن، توسط رییس جمهوری به ۱۸ دستگاه اجرایی ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی با اشاره به این که تعدادی از پروژه‌های سند پیشران توسعه استان فارس که جزو اهداف و آرمان‌های مردم این استان بوده به بهره‌برداری رسیده و مابقی آن نیز در حال پیگیری برای اتمام و بهره برداری است، گفت: انجام این مهم در شرایط تحریم، شیوع کرونا و تلاطم‌های شدید اقتصادی، کاری شگرف و اقدامی قابل ستایش است.

استاندار فارس با بیان این که افتتاح کارخانه آلومینیوم لامرد با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومان، رتبه کشور را در زمینه تولید آلومینیوم از هجدهم به چهاردهم رسانده و اشتغالزایی بسیار مطلوبی به صورت مستقیم و غیرمستقیم داشته است، اظهار داشت: کارخانه کربنات سدیم کاوه در شهرستان فیروزآباد نیز با اعتبار یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری روز نهم امردادماه ۹۹ از طریق ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

رحیمی، با اشاره به این که کارخانه‌های بزرگ این استان مانند، آلومینیوم، کربنات سدیم و فولاد، مواد اولیه صنایع پایین دستی را فراهم می‌کنند، افزود: این موضوع در منطقه انرژی بر لامرد و سایر مناطق استان، پیش‌بینی و پیگیری شده است.

او اضافه کرد: در حوزه فولاد هم فاز ۲ و ۳ کارخانه فولاد پاسارگاد نیز به دست رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید که ارزش افزوده قابل توجهی برای استان فارس ایجاد کرده و رتبه اول صادرات غیرنفتی استان را به خود اختصاص داده است.

استاندار فارس با بیان این که در حوزه‌های زیرساختی این استان، تعهدات مختلفی بر اساس سند پیشران توسعه انجام شده و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است، گفت: خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز که آرزوی دیرینه مردم شیراز بود به دست رییس جمهوری به بهره برداری رسید در حالیکه تا پیش از این، ۷۳ درصد از آب مصرفی شیراز از چاه‌ها و حدود ۲۵ درصد از آب‌های روان تامین می‌شد، اما هم اکنون این درصد معکوس شده و بیشتر آب مصرفی شیراز از آب‌های روان تامین می‌شود.

او با بیان این که در سال ۹۹ تصفیه خانه دوم شیراز به بهره‌برداری رسیده و تصفیه فاضلاب این شهر دچار تحول شده است، افزود: آبرسانی به شهر‌های سعادت شهر (مرکز شهرستان پاسارگاد)، داراب و جهرم نیز نهایی شده است.

استاندار فارس ادامه داد: همچنین آزادراه شیراز- اصفهان که از طرح‌های مهم این استان به شمار می‌آید از سه طریق، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و با شیوه‌های گوناگون تامین اعتبار شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس تحقق جهش تولید استان فارس سند پیشران توسعه بهره برداری رییس جمهوری استاندار فارس استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر صمت فاز توسعه شرکت صنایع شیمیایی در شهرک صنعتی سمنان به بهره برداری رسید، ابراز داشت: برای این طرح هشت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ضمن بیان اینکه این واحد ظرفیت تولید ۲۳۲ هزار تن انواع محصولات شیمیایی را دارد، افزود: طرح توسعه برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرد و این شرکت به صورت کلی ۸۶۰ نفر را شاغل کرده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه رئیس جمهور از شرکت تولید کاشی با حضور وزیر صمت بازدید کرده است، ابراز داشت: این واحد پس از ۱۴ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت و با اشتغال ۱۰۰ نفره ظرفیت تولید پنج میلیون متر مربع کاشی دیواری را دارد.

احمدی ضمن بیان اینکه با حضور وزیر صمت مسائل شرکت قطعات کنترل حرارتی و الکتریکی نیز بررسی شدند، تصریح کرد: این واحد ظرفیت تولید سالانه ۱۰ میلیون قطعه کنترل حرارتی و الکتریکی با اشتغال ۱۹۰ را دارد.

وی ضمن بیان اینکه دیگر بازدید ضمن از شرکت تولید هواکش برقی با ظرفیت تولید ۹۰۰ هزار موتور برقی تک فاز القایی دیگر برنامه امروز بود، افزود: برای این شرکت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد و ۱۱۰ نفر را شاغل کرده است.

کد خبر 6081710

دیگر خبرها

  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • بهره‌برداری از معدن تاش تعیین تکلیف شود