Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@22:50:36 GMT

تاکید معاون وزیر بر رصد مصرف نهاده های دامی در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۸۸۷۵

تاکید معاون وزیر بر رصد مصرف نهاده های دامی در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در کارگروه تنظیم بازار گیلان گفت: مصرف نهاده های دامی در گیلان رصد شود.

عباس تابش شامگاه امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار گیلان در استانداری گفت: با تعامل و همکاری جهاد کشاورزی و مسئولین مرتبط، نحوه مصرف و توزیع نهاده های دامی به دقت رصد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی با اشاره با آمار ارایه شده تولید مرغ در گیلان گفت: روزانه بیش از ۴۵۰ تن مرغ در گیلان تولید می شود که ۲۵۰ تن مورد مصرف استان است و مابقی در سایر استانها توزیع می شود.

تابش با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۳۸ هزارتن نهاده در گیلان بین زنجیره مرغداران توزیع شده است، افزود: اگر کمبود هست، مستندات با بررسی کارشناسی ارایه شود بازهم برای رفع نیاز استان این میزان را افزایش می دهیم.

وی در پاسخ به مشکل عدم همکاری شرکت های تولید کننده شکر و حمل به گیلان تصریح کرد: از ۳۸۱ تن سهمیه تخصیصی شکر به گیلان، فقط ۴۰ درصد آن جذب شده است اگر استان های مبدا همکاری نمی کنند به ما اطلاع بدهید قطعا هماهنگی را انجام می دهیم و در صورت تخطی با متخلفین به شدت برخورد خواهیم کرد.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: بازار متاثر از نرخ فراوانی و علم تعادل هست لذا به شدت باید دنبال تامین و جذب سهمیه های تخصیصی باشید تا نرخ ها در استان متعادل شود.

تابش تصریح کرد: به طور کل روزانه در کشور ۱۱ میلیون ماسک های مختلف تولید می شود که ۶ میلیون آن صنعتی هست و واحدهایی که دارای پروانه هستند برای نیاز پارچه ماسک می توانند اقدام کنند و به انها سهمیه تعلق می گیرد، لذا ظرفیت خالی کارخانجات ماسک گیلان برای تامین پارچه ماسک را به ما اعلام کنید.

وی از سامانه شناسه کالا به عنوان رکن اساسی رصد کالا یاد و تشریح کرد: همه فعالان اقتصادی مکلفند از این سامانه برای ثبت کالا و تولیدات خود استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه کارگروه، موضوع تامین و توزیع کالاهای اساسی وضعیت تامین نهاده های دامی و مرغ استان و ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی و بحث لاستیک و توزیع آرد و تامین شکر در دستور کار بود که مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نهاده های دامی معاون وزیر صمت نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی

حمید رضا رمضانی در گفتگو با خبرنگار جام جم با اعلام اینکه این طرح از ۱۹ اسفند سال گذشته آغاز شد و ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ به پایان رسید گفت : در این مدت با استقرار اکیپ های ثابت به تعداد ۱۸ نفر و ۳۶ نفر اکیپ سیار از پرسنل دامپزشکی از ۱۲۰۰ واحد تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی تا پایان طرح، بازرسی و نظارت مستمر انجام پذیرفت. رمضانی با اشاره به اینکه ، در طی این مدت ۴ هزارو ۱۱۲ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی انجام شد اظهار داشت : در بازدید های صورت گرفته ،تعداد موارد غیر بهداشتی ۱۷۰ مورد، میزان ضبط فراورده های خام دامی ۲۰۹۱کیلوگرم ، میزان معدوم سازی فرآورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف ۱۶۷۸ کیلوگرم و تعداد مراکز متخلف پلمپ شده یک مورد بوده است . مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت : در استان تعداد ۹واحد کشتارگاه صنعتی و سنتی دام و ۳ واحد کشتارگاه صنعتی طیور وجود دارد که نظارت بهداشتی روزانه بر روند کشتار در مراحل قبل در حین و پس از کشتار دام و طیور توسط ناظرین بهداشتی دولتی و خصوصی در کشتارگاه ها انجام و پس از تایید سلامت و نشانه گذاری لاشه های دام و طیور به واحد های عرضه ارسال می گردد. رمضانی افزود: در طول این طرح نظارت بهداشتی بر کشتار تعداد ۶۱۱۵ راس دام سبک و ۵۹۹ راس دام سنگین با تولید گوشت قرمز به میزان ۲۸۷۲۲۲ کیلوگرم کشتار تعداد۲۱۲۲۲۸۴ قطعه مرغ زنده و تولید گوشت سفید به میزان۴۲۳۰۷۱۲ کیلوگرم انجام پذیرفت./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • جلوگیری از فاسد شدن ۲۷ هزار تن نهاده های دامی در ایلام
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی
  • توزیع ۲۶۸ هزارتن نهاده دامی در استان اصفهان
  • تامین بیش از ۳۲ هزار تن انواع کود شیمیایی در گیلان
  • توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
  • نزدیک شدن به خودکفایی در تامین داروی فاکتور هشت
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد
  • توزیع انواع نهاده های دامی به ارزش بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان در اصفهان