Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@17:20:05 GMT

تهدیدات چین برای غرب از جنگ سرد جدی‌تر است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۸۹۶۴

تهدیدات چین برای غرب از جنگ سرد جدی‌تر است

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت، مقابله با تهدیدات چین برای آمریکا از شوروی دوران جنگ سرد دشوارتر است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پامپئو با حضور در مجلس سنای جمهوری چک گفت: «آنچه در حال وقوع است جنگ سرد ۲ نیست. چالش مقاومت در برابر حزب کمونیست چین بسیار دشوارتر است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «حزب کمونیست چین از راه‌هایی در اقتصاد‌های ما، امور سیاسی ما و جوامع ما رسوخ کرده است که اتحاد شوروی هرگز نمی‌توانست».

وی افزود ممکن است برخی ملت‌های اروپایی دیرتر درخصوص این تهدیدات هوشیار شوند، اما در حال حاضر اوضاع مثبت است.

پامپئو مدعی شد: «[در آمریکا هم]مانند اروپا ورق برگشته است. غرب در حال رسیدن به پیروزی است، نگذارید کسی با شما درباره افول غرب حرفی بزند».

آمریکا و جمهوری چک چندی پیش اعلامیه‌ای مشترکی درخصوص امنیت نسل پنجم اینترنت به امضا رساندند، اما تصمیمی قطعی برای عدم استفاده از تکنولوژی شرکت چینی «هوآوی» گرفته نشد.

پامپئو روز سه شنبه در بدو ورود به جمهوری چک، مدعی شد اقتدارگرایی روسیه، چین و ایران، آزادی‌های مختلف در سرتاسر جهان را تهدید می‌کنند. وی قصد دارد در این دور از سفر به کشور‌های اروپای شرقی، بر میزبان‌های خود فشار اعمال کند تا با نفوذ چین و روسیه مقابله کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسن دیاب ابوالفضل موسوی حسین مدرس خیابانی کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا جنگ سرد وزیر امور خارجه آمریکا چین شوروی مایک پامپئو حسن دیاب ابوالفضل موسوی حسین مدرس خیابانی کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه جمهوری صربستان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه در عرصه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح نمود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقا همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ماست.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت، جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت‌های غربی علیه کشورهای مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت‌های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان