Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار از یکی از پیشکسوتان عرصه رسانه استان اقبال رضایی نماینده روزنامه‌های ابتکار و تفاهم درکردستان دیدار و گفت: تجربه‌های پیشکسوتان در همه عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی در شرایط حساس می‌تواند بسیار راه گشا و کمک کننده باشد، در عرصه رسانه امروز استان به دلیل شرایط سخت اقتصادی و شیوع ویروس کرونا و همچنین عدم استقبال از نشریات و مطبوعات محلی شاهد وقفه در چاپ و انتشار نشریات چاپی محلی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار به خبرنگاران استان و دفاتر روزنامه‌های سراسری افزود: در وضعیت موجود پیشکسوتان عرصه رسانه با استفاده از تجربه‌های رسانه‌ای خویش می‌توانند بخشی از مشکلات موجود را با همکاری سایر رسانه‌ها و انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی حوزه رسانه استان حل نمایند.

رستمی در خصوص مسائل و مشکلات موجود در حوزه رسانه استان تصریح نمود: بدون شک این شرایط بر این منوال نخواهد ماند لذا ما تلاش خواهیم کرد مشکلات موجود را با همکاری شما پیشکسوتان عرصه رسانه استان حل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: فضای مجازی و ارائه اطلاعات موجود در آن به هیچ عنوان قابل اعتماد و از منابع رسمی خبری و رسانه‌ای سرچشمه نگرفته است، لذا فضای مجازی قادر نخواهد بود جای روزنامه‌ها و نشریات چاپی را بگیرد اگرچه خواستگاه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ساخته و پرداخته غرب است، اما در کشور‌های توسعه یافته غرب هرگز شاهد افول روزنامه‌ها و نشریات چاپی محلی نبوده و نیستیم.

رستمی در خصوص دستورالعمل‌های حوزه رسانه چنین اظهار داشت: در واقع دستورالعمل‌های ابلاغی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بایستی برای استان هایی، چون کردستان تعدیل شود و از سوی دیگر نشریات محلی استان در این شرایط هم از نظر محتوا و گرافیک تصویری تغییر ساختاری داشته باشند، هم و غم نشریات محلی توسعه استان و کشور را مدنظر قرار دهند.

اقبال رضایی پیشکسوت عرصه رسانه استان که در حال حاضر نماینده روزنامه‌های سراسری ابتکار و تفاهم هستند، اظهار داشت: خوشبختانه از این دفتر روزنامه چندین نفر تجربیات ارزنده رسانه‌ای کسب و در بدنه سازمان‌های دولتی به کار رسانه‌ای مشغول شدند، تاکنون نمایندگی ده‌ها روزنامه سراسری معتبر از این دفتر مدیریت شده است، حمایت از نشریات محلی که دغدغه واقعی آن‌ها توسعه استان و معرفی توانمندی‌های استان است در دستور کار متولیان فرهنگی باشد، ما در نمایندگی روزنامه‌های سراسری دغدغه‌ای جز اقتصادی رسانه و تامین آگهی‌های روزنامه‌ها نداشته ایم در واقع بارسنگین تهیه اخبار و رویداد‌های استان به دوش نشریات و مطبوعات محلی است.

شایان ذکر است در دفتر اقبال رضایی علاوه بر دو روزنامه مذکور هفته نامه «تیروژ» به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی دنیا رضایی مدیریت و منتشر می‌شود، در پایان این دیدار از سوی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی با اهدای لوح سپاس و دسته گل و بسته فرهنگی از سال‌ها تلاش‌های ارزنده اقبال رضایی و خبرنگاران حاضر در این نشریات و دفتر روزنامه قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مطبوعات استانی فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه استان عرصه رسانه حوزه رسانه روزنامه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق آبروی دنیای اسلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر همدان با بیان اینکه یکی از نکاتی که کمک می‌کند فرد ارتقای معنوی پیدا کند، داشتن بصیرت و تحلیل‌های درست در مسائل اجتماعی و سیاسی است اظهار کرد: باید از سپاه پاسداران و نیروهای مسلح برای پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه از همان اوایل انقلاب، دشمنان ترورهایی را در دستور قرار دادند و پس از دفاع مقدس ترور دانشمندان هسته‌ای را دنبال کردند افزود: با نگاهی به برخی از اقدامات رژیم صهیونیستی می‌بینیم نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به طور صریح اعلام کرد محسن فخری‌زاده در امان نخواهد بود و پس از آن شاهد حمله به کنسولگری ایران در سوریه هستیم و در کنار این موارد جنایت غزه را می‌بینیم که آبروی تمدن کنونی و بشریت را برده است، بشری که ادعای مدرنیته و روشنفکری دارد، چگونه می‌خواهد و می‌تواند در مقابل این جنایات‌ها سکوت کند؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی به اندازه کافی در مقابل اسرائیل خویشتنداری کرده است تصریح کرد: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل یک دفاع بود که از لحاظ قوانین بین‌المللی تجاوز نیست بلکه یک دفاع مشروع است.

وی با بیان اینکه این دفاع، در کشور ما تنها باعث دلگرمی نبود، بلکه آبروی دنیای اسلام شد ادامه داد: هر کس که اسلام و انسانیت را می‌فهمد، سربلند شد؛ این اقدام عظمتی ایجاد کرد و باعث ایجاد غروری مقدس شد.

شعبانی با تاکید اینکه جمهوری اسلامی در این اقدام اصول انسانی و نظامی را حفظ کرده است خاطرنشان کرد: دفاع در مقابل متجاوز یک اصل خدشه‌ناپذیر است و این اتفاق دفاع از امنیت این کشور و مردم به عنوان یک اصل قطعی است.

وی گفت: در همین حمله، جمهوری اسلامی تلاش کرد مردم آسیب نبیند و مراکز نظامی را مورد هدف قرار دهد، حالا این را مقایسه کنید با حمله اسرائیل به غزه که کودکان و زنان را به شهادت رساند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این موفقیت ثمره موفقیت جوانان این کشور است اظهار کرد: در عرصه سخت‌ترین تحریم‌ها، جمهوری اسلامی به جایی رسیده که از خاک خودش، هزاران کیلومتر آن طرف‌تر با دقت مواضع دشمن خود را مورد هدف قرار می‌دهد، بنابراین باید از شهیدتهرانی‌مقدم‌ها، جوانان نخبه، نیروهای مسلحی که مردانه ایستادند و مقاومت کردند، یاد کنیم.

وی در ادامه به مذاکرات ایران و دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: در دوره قبل مسأله برجام مطرح شد، سپس برجام ۲ و موشکی را مطرح کردند اما سیاست نظام بر این بود وارد برجام موشکی نشود که اگر برجام ۲ امضا می‌شد معلوم نبود امروز در کشور چه اتفاقی رقم می‌خورد

شعبانی خاطرنشان کرد: این قدرتی که باعث فخر شده مرهون تدابیر دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب و نشاندهنده سیاست‌های صحیح نظام در عرصه نظامی بود چراکه اگر برجام موشکی بود، امروز کشور نمی‌توانست با صلابت مقابل دشمن بایستد بنابراین عظمت‌های امروز، به خاطر سیاست‌های درست در حوزه نظامی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نباید به ساحت‌های دیگر این اتفاقات بی توجه باشیم گفت: دشمن در عرصه نظامی شکست خورده است اما در عرصه رسانه‌ای تلاش می‌کند، خود را پیروز جلوه دهد؛ به طوری که اگر جمهوری اسلامی جواب نمی‌داد در عرصه رسانه اعلام می‌کردند جمهوری اسلامی ترسیده و امروز که جواب داده اما مردم کشته نمی‌شود می‌گویند موفق نشده؛ اما اگر مردم کشته می‌شدند جمهوری اسلامی را متهم به نسل‌کشی می‌کردند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن در عرصه رسانه و عملیات روانی فعالیت زیادی دارد اظهار کرد: یکی از نکاتی که باید توجه کنیم، تبیین واقعیت‌هاست؛ اتفاقات باید به خوبی تبیین شود و افرادی که در عرصه رسانه هستند، باید توجه کرده و تلاش کنند در این حوزه به خوبی وارد شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله حجاب اشاره کرد و افزود: در مسأله حجاب نکات فراوانی قابل گفت‌وگوست، آنچه در حال اتفاق است، سست شدن بنیان خانواده است، چه جمهوری اسلامی باشد و چه نباشد، مخالفان حجاب هم از فضای رهاشدگی آسیب خواهند دید.

شعبانی خاطرنشان کرد: باید مسأله به درستی فهمیده شود، اگر جمهوری اسلامی حجاب را کنار بگذارد و کشور به سمت برهنگی حرکت کند، این سوال را باید پاسخ گفت که آیا خانواده‌ها و کشف حجاب‌کرده‌ها آسیب نخواهند دید؟.

وی گفت: در غرب که برهنگی به یک فرهنگ تبدیل شده باید این موضوع را بررسی کرد که آیا سیاست آسیب دیده یا خانواده‌ها؟ بنابراین این یک مسأله ملی است و همه باید نسبت به آن دغدغه داشته باشند چراکه اگر جامعه به سمت برهنگی رود، موضوع فراگیر می‌شود، چه جمهوری اسلامی باشد چه نباشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی اظهار کرد: ضمن تقدیر از این طرح باید اذعان کرد صرف تذکر کافی است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از موارد لازم، شکل گرفتن گفتمان واحد در سطح نخبگان جامعه است افزود: این رویه باعث می‌شود تا ما به اقناع عمومی دست یابیم و باید کارهای علمی‌تری انجام دهیم.

شعبانی با بیان اینکه حجاب اعتقاد قطعی ماست و منطق عقلایی و شرعی اقتضای حمایت از حجاب را دارد افزود: باید فضایی فراهم شود اهالی رسانه، نخبگان و افرادی که حرف دارند به گفت‌وگو بپردازند، هرچقدر گفت‌وگو شود، به نقاط مشترک فراوان می‌رسیم.

کد خبر 6082560

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق آبروی دنیای اسلام شد
  • جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری
  • خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد
  • حوزه نشر و مطبوعات از مالیات معاف هستند
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • صهیونیست‌ها علنا از ترس خود در برابر ایران می‌گویند
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود