Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این واکسن که در یادبود نسختین ماهواره پرتاب‌شده در جهان دوران اتحاد شوروی در ۱۹۵۷، «اسپوتنیک V» نامیده شده است، هنوز مرحله نهایی کارآزمایی بالینی را نگذرانده ست و برخی دانشمندان نگران این هستند که مسکو برای برنده شدن در مسابقه واکسن کرونا ملاحظات درباره بی‌خطر بودن واکسن را نادیده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خیابان‌های مسکو، برخی از روس‌ها می‌گویند حاضر به زدن این واکسن نیستند و برخی دیگر با دولتشان موافقند که ابراز تردید کارشناسان خارجی درباره این واکسن ناشی از حسادت است.

اکاترینا سباداش ۳۶ ساله که در بیرون تئاتر بولشوی مسکو ایستاده بود، گفت:‌ «من به طور کلی به واکسن‌های روسی اعتماد ندارم. من قطعا این واکسن را نمی‌زنم.»

آلکساندر که عکاس است هم نگران است: «تا زمانی نتایج کارآزمایی‌های بالینی نهایی اعلام نشود و نتایج‌کنده‌ای تاییدکننده‌ای به دست نیاید، من می‌ترسم این واکسن را بزنم.»

 برخی دیگر از روس‌ها می‌گویند درک می‌کنند چرا مسکو برای به دست آوردن واکسن جدید عجله دارد و به این واکسن اعتماد دارند، اما تردید دارند که درباره این واکسن قدرت انتخاب داشته باشند.

ایرینا فاشچوسکایا، ساکن مسکو می‌گوید: «من آموزگار هستم و آنها توصیه خواهد کردند که ما این واکسن را بزنیم. ما مجبور خواهیم بود این کار را انجام دهیم.»

میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه یک روز پس از اعلام تایید شدن این واکسن بوسیله ولادیمیر پوتین گفت: «به نظر می‌رسند همکاران خارجی من امتیازات رقابتی ویژه واکسن روسی دارند می‌بینند و نگرانی‌ها را ابراز می‌کند که به نظر ما کاملا بی‌پایه است.»

مقامات روسیه می‌گویند این واکسن بوسیله انستیتو گامالیای مسکو ساخته شده است، برای کارآزمایی نهایی بر اساسی داوطلبانه به مردم از جمله پزشکان تزریق خواهد شد. انتظار می‌ رود واکسیناسیون عمومی با این واکسن در روسیه در ماه اکتبر (اوائل مهر)‌ شروع شود.

کیریل دیمتریف، رئیس بنیاد ثروت ملی RDIF روسیه که برای تولید این واکسن سرمایه‌گذاری کرده است، از یک «جنگ اطلاعاتی» بر ضد کشورش سخن گفته است و بسیاری از مردم روسیه هم با این سخنان همدلی دارند.

میخائیل مچیووف، ساکن ۴۲ ساله مسکو، می‌گوید او این هشدارهای کشورهای غربی را از سر حسادت می‌داند.

او می‌گوید: «محتاط بودن طبیعی است، اما هدف آنها کوچک شمردن موفقیت کشور ما است. به نظر من کار بسیاری انجام شده است و ساختن واکسن کاری  فوق‌العاده است.»

کد خبر 539822

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت

تین نیوز

اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت تا ۴ سال آینده آماده بهره برداری خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریانووستی، دو قطار اول برای خط سریع السیر مسکو – سنت پترزبورگ در نظر گرفته شده و هزینه این دو قطار ۱۲ میلیارد روپیه پیش بینی شده است.

سایر قطارها نیز باید تا پایان مارس ۲۰۲۸ تحویل داده شوند. قرار است این قطارها از هشت واگن تشکیل شود. همچنین فرض بر این است که دو قطار می توانند به هم متصل شوند.

این خط آهن سریع السیر امکان سفر از مسکو تا سن پترزبورگ به طول ۶۷۹ کیلومتر را در ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه با ۱۶ توقف فراهم می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟
  • ورود اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت
  • رونمایی از ترجمه روسی آثار ابن‌سینا در مسکو
  • ژاوی: باید شکست مقابل PSG را هضم و برای بازی فردا آماده شویم
  • جنگنده‌های «سوخو ۳۵» در راه تهران
  • تحویل یک جنگنده روسی سوخو ۳۵ به ایران در چند روز آینده؟
  • اولین محموله جنگنده‌های سوخو ۳۵ در راه تهران