Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@17:00:39 GMT

چای بنوشید تا خنک شوید

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۹۲۲۷

صراط:

با فرا رسیدن فصل گرما و افزایش دمای هوا، افراد اغلب برای خنک شدن بلافاصله سراغ یک نوشیدنی سرد می‌روند؛ اما شاید جالب باشد بدانید که محققان نوشیدنی‌های گرم مانند چای و قهوه  را برای خنک شدن پیشنهاد می‌کنند.

به گزارش همشهری در مطالعه‌ای که محققان دانشگاه اتاوا در سال ۲۰۱۲ بر روی تاثیر نوشیدنی‌های گرم بر دمای بدن انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که چای و قهوه بیش از نوشیدنی‌های سرد می‌توانند در خنک کردن بدن تاثیر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوشیدن آب یخ چه آسیب‌هایی به بدن می‌رساند؟

به گفته یکی از محققان این مطالعه نوشیدنی گرم باعث می‌شود گرمای کمتری در بدن ذخیره شود یعنی زمانی که شما چای می‌نوشید بلافاصله بدن دچار تعریق شده که پس از دقایقی با تبخیر، شما را خنک می‌کند.

شاید تعریق کمی شرم آور باشد اما باید بدانید که آن یک واکنش طبیعی بدن برای خنک نگه داشتن شماست. از آنجا که عرق از سطح پوست شما تبخیر می‌شود، با تبدیل آب از مایع به بخار، گرمای اضافی را از بین می‌برد، البته نوشیدن چای تنها در هوای خشک می‌تواند شما را خنک کند و در هوای مرطوب چندان تاثیرگذار نیست.

به گفته این محقق، اگر در یک روز بسیار گرم و مرطوب، زیاد لباس می‌پوشید یا اگر زیاد عرق می‌کنید به طوری که از سطح پوستتان تبخیر نمی‌شود، نوشیدنی گرم گزینه خوبی برای خنک شدن نیست.

بر اساس این مطالعه محققان به این نتیجه رسیدند که به طور کلی در شرایط گرم و خشک، نوشیدنی‌های گرم شما را خنک می‌کنند، اما اگر در مکان مرطوب قرار دارید بهتر است به نوشیدنی‌های سرد بچسبید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: نوشیدن آب یخ نوشیدنی گرم صراط برای خنک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: سرکه سیب نوعی سرکه است که از آب سیب تخمیر شده تهیه می‌شود. این فرآیند شامل خرد کردن سیب برای استخراج آب آن، سپس اضافه کردن مخمر برای تخمیر قندهای آن است. سرکه سیب به دلیل مزایای بالقوه سلامتی خود، از جمله کمک به هضم، مدیریت سطح قند خون، و کاهش وزن شناخته شده است، اگرچه هنوز تحقیقات بیشتری برای اثبات تاثیر آن بر مدیریت وزن مورد نیاز است. در این مطلب به چند راه ساده برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه اشاره شده است.

مواد مغذی موجود در سرکه سیب؟

سرکه سیب حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C و برخی ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم و همچنین آنتی اکسیدان‌هایی مانند پلی فنول‌ها است. همچنین حاوی اسید استیک است که مزایای سلامتی بالقوه سرکه سیب از آن نشات می‌گیرد. در این مطلب به ۷ راهی اشاره شده که می توانید سرکه سیب را در برنامه کاهش وزن خود قرار دهید:

به عنوان سس سالاد: با ترکیب سرکه سیب با روغن زیتون، کمی عسل یا خردل و گیاهان و ادویه‌های مورد علاقه خود، یک وینگرت ساده (یک سالاد روسی است که مواد اولیه‌ آن شامل چغندر، سیب زمینی و هویج آب‌پز، پیاز و همین‌طور خیارشور می‌شود.) درست کنید. آن را روی سالاد بریزید تا بدون کالری اضافی طعم آن را افزایش دهید.

نوشیدنی سم زدایی صبحگاهی: روز خود را با یک لیوان آب مخلوط با یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب شروع کنید. برخی از افراد برای طعم دادن، کمی آب لیمو و کمی عسل نیز اضافه می‌کنند. این می‌تواند به شروع متابولیسم (سوخت وساز) و هضم کمک کند.

استفاده پیش از غذا به عنوان سرکوب کننده اشتها: نوشیدن مقدار کمی سرکه سیب رقیق شده قبل از غذا ممکن است به کاهش اشتها و تقویت احساس سیری کمک کند و به طور بالقوه منجر به مصرف کالری کمتر شود.

استفاده در اسموتی‌ها: یک قطره سرکه سیب را به دستور اسموتی مورد علاقه خود بیافزائید. آن را با میوه‌هایی مانند انواع توت‌ها، موز و سبزیجات همراه کنید.

در آشپزی استفاده کنید: از سرکه سیب به عنوان ماریناد (مایع چاشنی برای طعم دادن به غذا) برای طعم دادن به گوشت یا توفو یا به عنوان تقویت کننده طعم در سس‌ها، سوپ‌ها و سرخ کردنی‌ها استفاده کنید.

برای کمک به دستگاه گوارش: یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب رقیق کنید و بعد از یک وعده غذایی سنگین میل کنید. متوجه خواهید شد که به کاهش نفخ و سوء هاضمه کمک می‌کند.

به عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین ورزشی: سرکه سیب را با آب و کمی نمک دریا مخلوط کنید تا یک نوشیدنی ورزشی طبیعی بسازید. این نوشیدنی می‌تواند به جبران الکترولیت‌های از دست رفته در طول ورزش کمک کرده و ممکن است از هیدراتاسیون (آبرسانی) حمایت کند.

بیشتر بخوانید:

معجزه یک قاشق سرکه سیب برای بدن | سرکه سیب را چگونه مصرف کنیم؟ کاربرد انواع سرکه | سرکه سیب بهتر است یا خرما ؟ ؛ خواص سرکه خرما | قدیمی‌ترین چاشنی جهان را بشناسید | بهترین سرکه برای ضد عفونی سبزیجات کد خبر 846086 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی سلامت مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی پزشکی فاطمه معتمدآریا (بازیگر)

دیگر خبرها

  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • چرا «شیر شتر» به مهم‌ترین نوشیدنی جهان تبدیل خواهد شد؟
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • درمان یبوست با این روش ساده
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید