Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر ضرورت استفاده از مشارکت‌های مردمی در فرآیند بازرسی‌ها گفت: باید قیمت گوشت مرغ با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار استان، به دست مصرف‌کننده برسد و در این خصوص، نظارت‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که با حضور عباس تابش معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و نیز مدیران کل دستگاه های استانی مرتبط برگزار شد، اظهار داشت: گیلان در بسیاری از شاخص ها دارای جایگاه های برتر کشوری است که به عنوان نمونه می توان به موضوع بازرسی و نظارت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اهمیت نقش نظارت بر بازار ادامه داد: لازم است در امر بازرسی، از مشارکت های مردم بیشتر استفاده شود تا شاهد اثربخشی فزون تر باشیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: اعتقاد دارم برای تعادل بخشی به امور و نیز حفظ شرایط مطلوب بازار، باید هم به تولیدکننده و هم مصرف کننده، توجهی همزمان صورت گیرد و این، عین رعایت انصاف است.

وی با یادآوری اینکه گیلان در بسیاری از اقلام اساسی همچون برنج، چای و آبزیان استانی تولیدکننده است و این محصولات را به نقاط مختلف کشور ارسال می کند، گفت: انتظار داریم در اقلامی مانند گندم، خوراک دام و طیور، شکر و ... که گیلان تولیدکننده آنها نیست؛ به اندازه‌ای کافی و بموقع، به استان ارسال شود و کمبودی وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته، دولت اجازه نداد در مورد هیچ کالایی، شاهد کمبود باشیم و لازم است برای اطمینان بخشی بیشتر ، در خصوص اقلام یادشده، برای گیلان، جذب به اندازه کافی انجام و ذخیره سازی شود.

دکتر زارع در ادامه سخنانش با تصریح اینکه گیلان از قطب های تولید مرغ است، گفت: گوشت مرغ باید حتما با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، به دست مصرف کننده برسد و اینکه خانوارهای گیلانی، مرغ را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب خریداری کنند، عدالت نیست.

وی بر ضرورت توجه جدی به این موضوع و اتخاذ تدابیر نظارتی لازم برای تحقق این مهم تأکید کرد.

استاندار گیلان همچنین به تلاش شالیکاران و اهتمام آنان به تولید برنج به عنوان یکی از کالاهای اساسی اشاره و اضافه کرد: انتظار داریم به منظور بهره مندی کشاورزان از قیمت مناسب برنج به عنوان حاصل تلاش و زحمت‌شان؛ برنج های وارداتی هنگام برداشت محصول خصوصا طی ماه‌های مرداد تا مهر، توزیع نشود که البته دولت و وزارت صمت طی سال های گذشته در این خصوص اقدام کرده اند و امسال نیز این امر صورت می گیرد.

وی ادامه داد: تأمین لاستیک خودروهای سبک یکی دیگر از موضوعاتی است که به عنوان دغدغه مطرح است و لازم است حمایت های بایسته در این خصوص انجام شود.

استاندار گیلان افزود: این امکان در استان وجود دارد که تولید ماسک را به یک میلیون عدد در هفته برسانیم که برای محقق شدن آن، لازم است حمایت های لازم در خصوص تأمین مواد اولیه کافی، صورت گیرد.

وی استفاده از سامانه هایی که به کمک فنآوری، موجب تقویت سیستم نظارتی می شوند را ضروری خواند و با ابراز خرسندی از راه اندازی سامانه سیمبا (سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی) ، این مهم را موجب تسهیل و تسریع در پیگیری فرآیند بازرسی کالاها دانست.

در این جلسه مدیران کل دستگاه های مرتبط نیز گزارشی از آخرین وضعیت تأمین و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم ارائه کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار گیلان مشارکتهای مردمی نماینده عالی دولت قیمت مرغ ارسلان زارع تولید ماسک جلسه ستاد تنظیم بازار استان مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • هشدار به فعالان بازار لوازم چاه ارت! افزایش قیمت ملزومات چاه ارت ۱۴۰۳