Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از بخش رسانه‌ای سفارت ایران در پاریس، قاسمی در این رشته توئیت متعاقب گفت وگوی تلفنی روز چهارشنبه بین روسای جمهوری ایران و فرانسه افزود: تماس و گفت وگوهای مکرون و روحانی رییسان جمهوری دو کشور مهم و تاثیرگذار در دو نقطه از جغرافیای جهان با اشتراک‌های بسیار در حوزه تاریخ، تمدن و فرهنگ و سابقه دیرینه روابط چند صد ساله ، گام و نقطه آغازینی برای ورود به دوره هایی از همکاری و همراهی در جهت درک و فهم بیشتر میان دو دولت و  تلاش ثمربخش در جهت صلح، ثبات و امنیت جهانی و برخی مشکلات منطقه ای محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: بی شک یکی از موضوعات بسیار مهم، رایزنی دو رییس جمهوری پیرامون آخرین تحولات جهان که هر دو کشور طی دهه های گذشته نیز در همراهی و همکاری های نقش موثری در جلوگیری از افزایش تنش ها و ثبات بخشی داشته اند، بوده است.

سفیر ایران افزود: در تماس و گفت وگوها همواره به صراحت دیدگاه‌ها، برداشت‌ها و ارزیابی و تحلیل طرفین مطرح و در عین آگاهی و آشنایی مستقیم و بدون هرگونه واسطه ای، نقاط اشتراک و افتراق معلوم و راهی برای تقویت نگاه های مشترک در حد امکان آغاز می شود.
قاسمی گفت: فرانسه می تواند بیش از همیشه نه تنها در صحنه جهانی و اروپایی که در رابطه با ایران از جایگاه والاتری در حوزه درک، فهم و همکاری‌های دوستانه برخوردار باشد.
وی تصریح کرد: تجربه و تاریخ به ما بخوبی آموخته است که برترین و ایده آل ترین روش برای تامین منافع مشترک و توسعه همکاری‌ها در هر حوزه ای، گفتگو و تبادل نظر میان مقامات عالیرتبه بخصوص در شرایط خطیر و حساس می باشد. راهی که پرزیدنت روحانی و پرزیدنت ماکرون بدان واقف و آن را بخوبی پی می گیرند.

قاسمی افزود: یکجانبه گرایی آمریکا و تلاش ترامپ بعد از خروج غیرقانونی از برجام ، برای تخریب و نابودی کامل موفق ترین تفاهم قرن بیست و یکم در عرصه جهانی ، موضوع مهمی است که باید طرف های اروپایی بدان توجه کنند و این موضوع بی شک از مباحث گفت و گوی دو طرف بوده است.

برچسب‌ها برجام اينستكس امانوئل مکرون حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام اينستكس امانوئل مکرون حسن روحانی برجام اينستكس امانوئل مکرون حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

به گزارش ایسنا، وی افزود: «بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می‌کند کمبود خود را جبران کند.»

جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان‌ها در غزه تلاش می‌کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گور‌های دسته جمعی در اطراف بیمارستان‌های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد