Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@00:21:12 GMT

انتخاب معاون جو بایدن از میان مهره‌های لابی صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۹۳۹۶

انتخاب معاون جو بایدن از میان مهره‌های لابی صهیونیستی

کامالا هریس گزینه جو بایدن برای معاونت ریاست ‌جمهوری، بارها در حمایت از رژیم صهیونیستی موضع گرفت و به رغم تحریم کنفرانس‌های لابی صهیونیستی آیپک از سوی برخی چهره‌ها، در نشست‌های این لابی حضور یافت.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت: 

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل گزارشی درباره مواضع کامالا هریس منتشر کرده و بر حمایت‌های او از رژیم صهیونیستی و همچنین یهودی بودن شوهر وی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: معاون جو بایدن؛ سناتوری حامی اسرائیل با همسری یهودی

هریس سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا در مبارزات مقدماتی این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نامزد این حزب بود، اما در نهایت از این رقابت کنار کشید و حمایتش را از بایدن اعلام کرد.

تایمز اسرائیل می‌نویسد: هریس شوهری یهودی دارد. «داگلاس امهاف» شوهر هریس، متولد شهر نیویورک است. ازدواج او با هریس، دومین ازدواجش بوده است. در صورت پیروزی بایدن و هریس در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) امهاف به اولین شوهر یهودی معاون رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد.

هریس یکی از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی و سخنرانان کنفرانس سالیانه لابی «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک)» بوده است.

بیشتر بخوانید: ظریف آیپک را عامل سیاست‌های مسموم آمریکا دانست+ عکس

هریس در سخنرانی نشست سال ۲۰۱۷ آیپک گفته بود: «من وقتی در منطقه بِی بزرگ می‌شدم با افتخار یادم می‌آید که ما به موسسات و خیریه‌های ملی یهودی برای کاشتن درخت برای اسرائیل کمک مالی می‌کردیم. سال‌ها بعد که من برای اولین بار اسرائیل را دیدم، میوه‌‎های آن تلاش و نبوغ اسرائیل را دیدم و مشاهده کردم که واقعا چطور یک بیابان شکوفا شد.»

وی از سال ۲۰۱۶ و انتخابش به عنوان سناتور ایالت کالیفرنیا در مجلس سنای ایالات متحده، تا کنون دو بار در لابی آیپک سخنرانی کرده است.

هریس در انتخابات سال ۲۰۱۶ از حمایت دو سناتور ارشد و نام‌آشنای یهودی کالیفرنیا به نام‌های «باربارا باکسر» و «دایان فین استاین» برخوردار شد.

پایگاه آمریکایی «المانیتور» هم بعد از اعلام نام کامالا هریس به عنوان گزینه بایدن برای منصب معاونت ریاست‌ جمهوری آمریکا، گزارشی درباره مواضع هریس در قبال مسائل غرب آسیا منتشر کرد.

از نظر المانیتور، «هریس در کنفرانس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) سخنرانی کرده است. دیگر نامزدهای مترقی‌تر انتخابات ریاست‌جمهوری از قبیل سناتور برنی سندرز از سخنرانی در این لابی قدرتمند و طرفدار اسرائیل امتناع کرده‌اند.»

یادآور می‌شود جو بایدن مهر ماه ۹۲ هنگام معاونت باراک اوباما و در کنفرانس یهودیان در واشنگتن تصریح کرده بود: یک «پیوند اخلاقی» میان آمریکا و اسرائیل وجود دارد چرا که تل‌آویو حامی منافع کاخ سفید در منطقه خاورمیانه است و اگر نبود منافع و امنیت ما به خطر می‌افتاد. اگر اسرائیل نبود، ما باید اسرائیل دیگری می‌ساختیم تا حامی منافع ما در منطقه باشد. حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است، همین و بس!

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین تل آویو روزنامه کیهان باراک اوباما اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شهر نیویورک آمریکا آسیا کامالا هریس جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر لحن به سبک بایدن

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، با افزایش تظاهرات‌ها در مخالفت کمک‌های تسلیحاتی و مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی در داخل خود آمریکا، اخیرا جو بایدن رئیس جمهور این کشور این تصور را ایجاد کرد که لحن خود را درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم بی دفاع فلسطین تغییر داده است. گزارش اختصاصی حسین روحانی فرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • تغییر لحن به سبک بایدن
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها