Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@23:08:20 GMT

گردشگران باعث آسیب به طبیعت می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۹۶۰۴

گردشگران باعث آسیب به طبیعت می‌شوند؟

خبرگزاری میزان- به گفته مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان مازندران، نه تنها گردشگران، در برخی موارد حتی بومیان نیز به طبیعت آسیب می‌رسانند که باید در این باره آموزش‌هایی به مردم داد و دستگاه‌های مسئول، پای کار بیایند. تاریخ انتشار: 03:33 - 23 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۲۱۱

حسینعلی ابراهیمی در گفت‌وگو  با میزان گفت: منطقه شمال کشور، یک ظرفیت برای امر گردشگری در کشور است، اما باید به این نکته دقت کرد که هنگام استفاده از آن باید اصولی را رعایت کرد و زیرساخت‌هایی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به این سوال که گردشگران به محیط زیست مازندران آسیب می‌زنند؛ افزود: تنها گردشگران نیستند که در برخی مواقع باعث آسیب به محیط زیست و طبیعت استان می‌شوند، متاسفانه در برخی مواقع بومیان منطقه نیز باعث آسیب می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست اظهار کرد: فرقی نمی‌کند گردشگر یا بومی، در طبیعت باید الزامات محیط زیستی رعایت شود تا این میراث برای آیندگان نیز باقی بمانند.

ابراهیمی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای از مردم آشغال‌ها را در طبیعت رها می‌کنند، شاخه‌های درختان را می‌شکنند، فاضلاب‌ها را آلوده می‌کنند یا پس از استفاده از آتش، آن را درست خاموش نمی‌کنند و باعث ایجاد خسارات بسیاری می‌شوند.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان مازندران اظهار کرد: گردشگری طبیعی نامسئولانه و ناآگاهانه باعث ایجاد خسارات به طبیعت می‌شود که جبران آن‌ها گاهی بسیار سخت و گاهی امکان پذیر نیست بنابراین باید دستگاه‌های مسئول پای کار بیایند و خیلی زود چاره‌ای اندیشیده شود تا این میراث برای فرزندان ما حفظ شود.

بیشتر بخوانید: تشریح دو مشکل اساسی زیست محیطی در استان مازندران

کرونا گردشگری را کم کرد؟

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که در زمان شیوع ویروس کرونا، تعداد گردشگران منطقه کاهش یافته است، گفت: تعداد مسافرانی که مقصدشان مانزدارن بود، در این ایام بسیار کاهش یافت.

وی افزود: ویروس کرونا با تمام ویژگی‌های ناخوشایندی که داشت، برای طبیعت شمال خوب بود، زیرا باعث شد این مناطق شامل کوه ها، جنگل‌ها و دریا، کمی از دست انسان‌ها نفس بکشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گردشگری محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود

علیرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود که حدود ۱۰ درصد از این میزان را زباله‌های پلاستیکی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: جهت کاهش ورود زباله‌های پلاستیکی به محیط زیست استان، دو واحد بازیافت زباله‌های پلاستیکی فعال است که کار بازیافت این موارد را انجام می‌دهند.

محمدی با بیان اینکه حفظ طبیعت زیبای استان، نیازمند مشارکت مردم است بیان داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام برای هفته زمین پاک، برنامه‌های گوناگونی پیش بینی و در این هفته اجرا می‌کند.

کد خبر 6082249

دیگر خبرها

  • پالنگان؛ زیبایی‌هایی در دل صخره و سنگ
  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند