Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@06:19:52 GMT

گزارش| بشار ظرفیتی فراموش شده؛ سرمایه‌ای که آب با خود می‌برد+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۹۷۳۰

گزارش| بشار ظرفیتی فراموش شده؛ سرمایه‌ای که آب با خود می‌برد+ تصاویر

‍‍‍‍‍‍

سالانه یک و نیم میلیارد متر مکعب آورد آب رود بشار در دل شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که بدون استفاده صحیح به خلیج فارس می‌ریزد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شهر یاسوج به دلیل واقع شدن در دامنه دنای استوار و بهره مندی از جنگل و طبیعت بی نظیر و وجود رودخانه بشار و چشمه ساران فراوان به حق عنوان پایتخت طبیعت را یدک می‌کشد و اما عدم استفاده بهینه از وجود این ظرفیت‌های عظیم و خدادادی سبب نگرانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت‌هایی که در خیلی از نقاط دنیا با صرف هزینه‌های فراوان تلاش می‌کنند بدل و جایگزینی برای آنها ایجاد کنند، فارغ از طبیعت جنگلی و بکر دامنه‌های دنا و آب و هوای بی نظیر ، عبور رودخانه پر آب بشار از دل شهر یاسوج به تنهایی می‌تواند این شهر را به یکی از شهرهای گردشگر پذیر کشور تبدیل کند.

علاوه بر این زمین‌های ساحلی این رودخانه می‌تواند زمینه سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری را فراهم آورد اما آنچه تاکنون در حاشیه این رودخانه زیبا انجام شده شاید بتواند فقط نیاز فضای سبز گوشه‌ای از شهر را مرتفع نماید بدون آنکه در تعریف و ایجاد کاربری‌های مورد نیاز دقت نظری شده باشد.

اینکه چندین هکتار از بهترین اراضی شهر را رایگان به تصرف درآورده و بدون هیچگونه خلاقیتی سبز نماییم از عهده هر کسی بر می‌آید، اما آنچه مورد توقع بوده تشکیل کارگروه گردشگری شهری متشکل از کارشناسان ادارات، آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری یاسوج و تهیه طرح جامع ساماندهی رودخانه بشار و تعریف کاربری‌های متناسب با یک جاذبه گردشگری با استانداردهای کشوری و حتی جهانی است.

بدون تردید تجمیع اعتبارات مربوط به ساماندهی رودخانه بشار در دستگاه‌های و متولیان امر امکان پیگیری و اجرای یک طرح بزرگ و زیربنایی را برای مدیریت شهری فراهم می‌آورد.

خبرنگار تسنیم با وجود پیگیری‌های انجام شده موفق به انجام مصاحبه با رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و نستهن مقدم شهردار یاسوج نشد.

کهگیلویه و بویراحمد|زمین خواری در کنار رود بشار؛ طمع سودجویان درختان بلوط را نابود می‌کند+تصاویرتعرض به حریم رود بشار در قلب شهر یاسوج؛ زمین‌خواری با طعم برنج محلی + فیلمکهگیلویه و بویراحمد| خشک شدن رود بشار با احداث سد تنگ سرخ مبنای علمی ندارد

انتهای پیام/541/ش

R41452/P/S6,69/CT7 واژه های کاربردی مرتبط سازمان میراث فرهنگی بیشتر بخوانید... هشدار استاندار سمنان درباره احداث مجتمع فرهنگی گردشگری سرخه؛ با اهمال گران برخورد جدی می‌شود جذب ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در حوزه گردشگری قزوین / زمان تنفس بازپرداخت‌ وام‌ها یک‌ساله شود تصویب فاز دوم همکاری‌های وزارت گردشگری و یونسکو قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... هشدار استاندار سمنان درباره احداث مجتمع فرهنگی گردشگری سرخه؛ با اهمال گران برخورد جدی می‌شود جذب ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در حوزه گردشگری قزوین / زمان تنفس بازپرداخت‌ وام‌ها یک‌ساله شود تصویب فاز دوم همکاری‌های وزارت گردشگری و یونسکو واژه های کاربردی مرتبط سازمان میراث فرهنگی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۳ آژیر مجدد وضعیت قرمز کرونا در ایلام به صدا در آمد ۴ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۵ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۶ گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند ۷ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۸ طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند احراز هویت جسد کشف شده در ارتفاعات جهان‌نما/ جسد فردا به خانواده رضانژاد تحویل می‌شود معاون وزیر صمت: تولید روزانه ۱۱ میلیون ماسک در کشور/ پارچه موردنیاز واحدهای پروانه‌دار تولید ماسک تأمین می‌شود اختصاصی| مشکلات و مسائل هپکو با حضور دادستان کل کشور بررسی شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی به مکرون: پیشنهاد جدید آمریکا مخالف قطعنامه شورای امنیت است/ آمریکا هیچ حقی برای استفاده از سازوکار برجام ندارد آغاز فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور با حضور زوج و فرد دانش‌آموزان پامپئو: مقابله با تهدیدات چین از جنگ سرد هم دشوارتر است ظریف: آمریکا از روی استیصال موضع دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس را اجماع منطقه‌ای می‌نامد چند مورد از واکسن‌‌های ایرانی کرونا مدل انسانی را پاس کرده‌‌اند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی شهر یاسوج رود بشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران

عطا حسن‌پور در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی لرستان در سالن جلسات این مجموعه با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در همه زمینه‌ها در حال توسعه و گسترش است و ما شاهد ارتباطات خوب این نهاد انقلابی با مسئولان و مدیریت استان هستیم، ادامه داد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان، مرکز امیدی برای کسانی که از داشتن فرزند ناامید هستند.
وی با یادآوری اینکه در وزارت میراث فرهنگی۳۰ میز تخصصی تشکیل شده که در این راستا چندین میز گردشگری ازجمله ژتوتوریسم، اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی در لرستان تشکیل شده است، افزود: میز‌های تخصصی گردشگری در هر استان به تناسب پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد و در هر منطقه چند میز تخصصی گردشگری، تشکیل می‌شود.
وی تصریح کرد: در این راستا همایش سراسری گردشگری کشاورزی با هدف آموزش گردشگری کشاورزی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی لرستان، با حضور مسئولان عالی وزارت گردشگری به مدت سه روز در استان برگزار شد.
حسن‌پور با اشاره به اینکه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی در مناطقی از لرستان ازقبیل اشترانکوه، تمندر، گله بادوش و خلیل آباد لرستان وجود دارد، افزود: گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنا کردن مردم با محصولات کشاورزی می‌تواند در جهت اقتصادی کردن کشاورزی نیز موثر باشد کمااینکه فقط یک نمونه گیاهان دارویی لرستان به نام کرفس‌کوهی به قیمت ۵ میلیون تومان است.
وی با اشاره به ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری توسط میراث‌فرهنگی لرستان گفت: این بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند سد ایوشان، سد شهید بروجردی، کاروانسرای چمشک، گوشه شهنشاه و… را شامل می‌شوند.
حسن‌پور با بیان اینکه جشنواره‌ها، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از زمینه‌های همکاری این اداره‌کل با جهاد دانشگاهی خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت انتشارات جهاد دانشگاهی و از طرفی کتاب‌هایی از قبیل معماری‌های لرستان، پل‌های تاریخی لرستان و جاذبه‌های گردشگری لرستان آماده چاپ هستند می‌توان در این راستا از ظرفیت انتشارات این نهاد انقلابی استفاده کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما تلاش در جهت ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بود که در این راستا غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • واژگونی همزمان ۳ خودروی پژو در محور یاسوج به اصفهان/ مرگ ۳ راننده
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود