Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:42:15 GMT

مهارت آموزی حلقه مفقوده کارآفرینی و اشتغال

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۹۷۷۵

مهارت آموزی حلقه مفقوده کارآفرینی و اشتغال

در جامعه امروز ما یکی از مهمترین دغدغه های جوانان یافتن شغل است، در حالی که داشتن مهارت بسترساز اشتغال است، اما بسیاری از جوانان فاقد مهارت بوده و آموزش های لازم را در یک حرفه و رشته فرا نگرفته اند که سبب می شود برای یافتن شغل و مشغول شدن در یک کار با مشکلاتی همراه شوند.

تشویق و ترغیب جوانان خصوصا دانشجویان برای کسب مهارت می تواند در آینده یک گام آنها را برای یافتن شغل به سمت جلو حرکت دهد چرا که داشتن مهارت ضروری ترین اولویت برای اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش های مهارتی در مجموع آموزش هایی هستند که با هدف ایجاد مهارت های لازم و شکوفا کردن استعدادهای نهفته اجرا می شود و همین مهارت، فراگیران را برای  کسب و کار در مشاغل مختلف آماده می کند و توانایی آنان را برای انجام کار در حرفه های مختلف افزایش می دهد.

وقتی افراد، دارای مهارت لازم باشند می توانند با تلاش، فکر نو و ایده جدید و خلاق در مسیر کارآفرینی حرکت کنند، کارآفرینی یعنی فکر نو و ایده های جدید که در نهایت تولید و اشتغال را به همراه دارد.

طی سال های اخیر کارآفرینان زیادی با ایده های خلاقانه موفق شده اند کسب و کاری ایجاد کنند و علاوه بر ایجاد شغل برای افراد جویای کار، در توسعه اقتصادی، تولید نیز نقش مهمی داشته باشند.

کارآفرینی در گرو حمایت هایی است که می توان با فرهنگ سازی و ترغیب جوانان در این مسیر در بخش های مختلف تولید و شکوفایی استعدادهای جوانان موثر باشد، کارآفرینی از مفاهیم نوپا محسوب می شود و تقویت فرهنگ کارآفرینی در کشور ضروری است.

استاد دانشگاه و مدیر موسسه کارآفرینی بروجرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای توسعه در هر منطقه و شهری باید کارآفرینی صورت گیرد چرا که کارآفرینی، موتور حرکت توسعه است.

احمد آراسته اظهار داشت: فراگیری آموزش و کسب مهارت در اشتغال نقش مهمی دارد که ابتدا باید افراد آموزش های لازم را فرا گرفته و سپس فرآیند کارآفرینی را طی کنند تا بتوانند کسب و کاری را راه اندازی کنند که در نهایت منجر به اشتغال، تولید و ارائه خدمات می شود.

وی با اشاره به این که دانشگاه ها در آموزش نقش مهمی دارند بیان کرد: آموزش، مهمترین محور توسعه است و دانشگاه ها در این راستا نقش مهمی دارند که در راستای توسعه کارآفرینی علاوه بر دانشگاه ها، دستگاه هایی مانند صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی که در اشتغال و صدور مجوز فعالیت دارند ابتدا باید با آموزش کار خود را آغاز کنند.

استاد دانشگاه گفت: کارآفرین باید ایده داشته باشد چرا که کار آفرین سرمایه دار و متخصص نیست بلکه فردی است که از سرمایه راکد دیگران استفاده می کند  و خلاقیت و نوآوری او منجر به کارآفرینی و ایجاد اشتغال می شود.

وی ایده را در کارآفرینی بسیار مهم دانست و افزود: فرد کارآفرین باید دارای ایده و فکر جدید باشد که بعد از این ایده ارائه شده دارای توجیه مالی، فنی و اقتصادی باشد که ممکن است فردی برای این ایده اقدام به سرمایه گذاری کند.

آراسته گفت: در سال گذشته 435 نفر به بنگاه های کاریابی در بروجرد مراجعه کردند که درصد بالایی از این افراد دارای تحصیلات عالی از دانشگاه بودند اما مهارت و آموزش در یک حرفه و رشته را نداشتند.

مدیر موسسه کارآفرینی بروجرد اضافه کرد: از این تعداد 307 نفر بدون مهارت و 128 نفر دارای مهارت بودند که افراد دارای مهارت سریع تر وارد بازار کار می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا برای ایجاد اشتغال باید آموزش های لازم در مراکز فنی و حرفه ای، و دانشگاهها به افراد بیکار داده شود تا بتوانند با ایده و فکر خوب سرمایه های راکد دیگران را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنند.

آموزش کار آفرینی به تحصیل کرده های بیکار باعث می شود بتوانند تا یک ایده های خلاقانه خود را با سرمایه ای اندک شکوفا کنند و باعث شوند اشتغال برای دیگر جوانان بیکار در جامعه ایجاد شود.

برچسب‌ها بروجرد کارآفرینی لرستان معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزرات کار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد کارآفرینی لرستان بروجرد کارآفرینی لرستان نقش مهمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان باعث شده است که وزارت آموزش و پرورش در مواقع اضطراری که با کمبود نیرو مواجه است، بتواند علاوه بر نیرو‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل نموده اند و تعهد خدمت دارند، از بین دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها، موسسات عالی و حوزه‌های علمیه اقدام به جذب نیرو نماید. این روزها کاهش شهریه دوره مهارت‌آموزی درخواست معلمان شده است.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
طبق مصاحبه جناب آقای فرهادی قرار بوده شهریه پودمان‌ها برای معلمان ماده ۲۸ به نصف برسه و بقیه اش هم به صورت قسطی از حقوق‌ها کسر بشه ولی متاسفانه دانشگاه فرهنگیان که ما تماس گرفتیم گفتن که ۵۴۰۰ باید پرداخت کنید.
از شما به نمایندگی از قشر فرهنگی جامعه خواهش میکنیم در این مورد پیگیری کنید.

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • دانشگاه آزاد همدان میزبان ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در رویداد صدرا
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت‌آموزی در دوره متوسطه دوم
  • رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی