Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدیثه سالاری گفت:با پیگیری‌های سمن جوانان استان، توانستیم برای 14 کودک بی هویت شناسنامه صادر کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حدیثه سالاری، نائب رئیس مجمع جوانان استان کرمان با اشاره به افزایش حاشیه نشینی در این استان گفت: خشکسالی‌های اخیر، سیل و زلزله ‌بم باعث شده تعداد حاشیه نشینان در استان کرمان افزایش پیدا کند به صورتی که در حال حاضر 5 نقطه حاشیه نشین در این استان وجود دارد که مردم آن از سر ناچاری در آنجا زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مردمی که در این منطقه زندگی می‌کنند آب و برق غیرمجاز دارند و گاز هم اصلا ندارند و از نفت استفاده می‌کنند به همین دلیل در پی این موارد مشکلاتی برایشان ایجاد شده است.

سالاری تصریح کرد: ماه گذشته یک پسربچه 16 ساله با هدف اینکه برق خانه‌شان را درست کند روی کابل‌ها می‌رود و دچار برق گرفتگی شده و متاسفانه فوت می کند درواقع این برق‌های غیرمجاز و کابل کشی‌ها غیراصولی و ناایمن باعث برق گرفتی ساکنان این مناطق می‌شود و یکی از مهم‌ترین مشکلات آنها در فصل زمستان است.

نائب رئیس مجمع جوانان استان کرمان افزود: برق کشی غیراصولی باعث شده مردم این مناطق با اتصالی برق مواجه شوند حتی در تابستان نتوانند از کولر و یخچال استفاده کنند چون درصورت استفاده از این دو وسیله هم برق آنها قطع می‌شود هم یخچال و کولرشان می‌سوزد که باعث خسران مالی فراوانی برای آنها می‌شود بنابراین به دلیل موارد فوق، کیفیت زندگی مردم این مناطق بسیار پایین است.

سالاری با اشاره به پیش قدم شدن سمن‌ها برای ایمن سازی این مناطق گفت: ما در سمن جوانان استان کرمان و موسسه مهرگستر کویر در جلساتی که با فرماندار، اداره برق، نمایندگان مجلس استان و ... داشتیم سعی کردیم همراه با مردم در این جلسات حضور پیدا کنیم تا مسئولین مشکلات را از زبان خود مردم بشنوند و حس کنند. درنتیجه این جلسات دو منطقه را به شکل پایلوت انتخاب کردیم و برق کشی و ایمنی سازی را انجام دادیم که البته دو کوچه باقی مانده که انشالله در آینده تکمیل می‌شود.

نائب رئیس مجمع جوانان استان کرمان درخصوص صدور شناسنامه برای کودکان گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم دیگری که انجام دادیم این است رئیس قوه قضائیه استان را به این مناطق بردیم تا کودکانی که شناسنامه ندارند را از نزدیک مشاهده کند.

او اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌ها و فعالیت‌هایی که در سمن جوانان داشتیم، توانستیم برای 14 کودک شناسنامه صادر کنیم و آنهایی که از تحصیل محروم بودند را به مدارس معرفی کنیم.

//انتهای پیام: 2.5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان فرماندار قوه قضائیه گاز نمایندگان مجلس جوانان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست

 سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در گفت و گوی خبری شبکه استانی خلیج فارس با بیان اینکه موفقیت‌های سپاه مرهون ولایت مداری است، افزود: تکلیف و ولایت مداری همواره دو رکن اصلی سپاه بوده است.

وی گفت: سپاه آنچه امام خمینی (ره) و اکنون امام ولایت می‌فرمایند را سرلوحه کار خود قرار داده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: این روز‌ها و در دنیا وحشی گری و سیاست‌های دوگانه شاهد اقدام موثر سپاه در حمایت از مردم مظلوم غزه هستیم.

سردار سالاری افزود: همه شیاطین عالم بر مردم مظلوم فلسطین هجوم آورده اند و اسرائیل غاصب، آمریکای جنایتکار، اروپا و همه کشور‌هایی که به ظاهر نام اسلام را یدک می‌کشند در مقابل عده‌ای انسان مظلوم و بیگناه در فلسطین قرار گرفته اند.

وی گفت: جنایتکاران در این ایام روزانه مردم مظلوم فسلطین را بمباران می‌کنند و بمب‌های سنگرشکن یک تُنی بر سر مردم و کودکان می‌ریزند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: در این ایام تنها کشوری که تا پای جان در کنار مردم فلسطین ایستاده، نظام جمهوری اسلامی ایران است و مردم متدین ما نیز در راهپیمایی‌ها و همه ادوار چهار دهه گذشته همواره حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده اند.

سردار سالاری با بیان اینکه در دنیای امروز باید با زبان دشمنان با آن‌ها حرف زد، گفت: اکنون شاهدیم که سپاه در مقابل استکبار جهانی ایستاده و هیمنه دشمن را درهم شکسته است.

وی افزود: هیچ کشوری در دنیا اینگونه قدرتمندانه در مقابل دشمن نایستاد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: پس از جنایتی که آمریکایی‌های شیطان صفت در ترور سردار سلیمانی انجام دادند، ایران اسلامی با حمله به مدرن‌ترین پایگاه نظامی آمریکایی ها، هیمنه آن‌ها را شکست و پس از آن معبری باز شد تا اقداماتی علیه استکبار جهانی اجرا شود.

سردار سالاری افزود: پس از این حمله همه مردم دنیا نگاه ویژه‌ای به ایران اسلامی خواهند داشت.

وی گفت: روزانه نیرو‌های یمنی و حشدالشعبی عراق به مجموعه‌های استکبار سیلی می‌زنند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: همه اقدامات امام خمینی (ره) از جمله دستور تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام بزرگی بود.

سردار سالاری افزود: از بدو تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد اقدامات موثر این نهاد در عرصه‌های مختلف بوده ایم.

وی گفت: از ابتدای انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن سپاه به عنوان یک نهاد درخشان بوده و این روز‌ها بیشتر این موضوع قابل مشاهده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: سپاه خود را صرفاً در امر دفاع محدود نکرده است و در دیگر امور از جمله سازندگی و محرومیت زدایی نیز اقداماتی زیادی داشته است.

سردار سالاری افزود: بزرگترین طرح‌های کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرا شده است.

وی گفت: سپاه به محرومان نیز توجه داشته است و اقدامات بسیار موثری در توانمندسازی، اشتغال، راهسازی، احیاء چشمه‌ها و قنوات، آبرسانی به روستا‌های محروم، ساخت مدارس و مساجد و مجموعه‌های ورزشی داشته است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه سپاه متناسب با شرایط روز برنامه ریزی می‌کند، افزود: با توجه به نام گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهش تولید با مشارکت مردم، سپاه با بهره گیری از ظرفیت بسیج و مشارکت مردم در این زمینه اقداماتی را در نظر گرفته است.

سردار سالاری افزود: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس حضور مردم و بسیجیان معادلات جنگ را بر هم زد در شرایط امروز جامعه نیز در عرصه جهش تولید باید از ظرفیت مردم استفاده شود.

وی گفت: موضوع قرارگاه تحول محلات هم بهره گیری از ظ راهیان نور دریایی، ایجاد اردوگاه‌های فرهنگی جدید و برگزاری یادوراه شهدا اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه
  • افتتاح کارگزاری صدور شناسنامه فرش کُردی در کردستان
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی
  • جوهرۀ مردم‌سالاری دینی چیست؟
  • «مشارکت مردم» جوهرۀ مردم‌سالاری دینی
  • صدور شناسنامه هوشمند شد
  • ترمیم و بازسازی همه تأسیسات آبرسانی آسیب دیده بر اثر بارندگی‌های اخیر