Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:44:02 GMT

ضرر کردیم!

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۹۸۷۰

ضرر کردیم!

مسابقات پیش‌مقدماتی جام‌ جهانی در منطقه آسیا قرار بود فروردین و خرداد برگزار شود اما به‌ خاطر شیوع کرونا به مهر و آبان منتقل شد و حالا این مسابقات بار دیگر تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است. فیفا به‌زودی تاریخ جدید را اعلام خواهد کرد اما این مساله تمام معادلات چند ماه گذشته فوتبال ملی ما را به هم ریخت و قاطعانه می‌توان گفت به ضرر ایران تمام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «مطابق معمول خبر رسانه‌های عربستانی درست از آب درآمد. این نمایی عریان از لابی قدرت در فوتبال آسیا است. سعودی‌ها همه اخبار مهم فوتبال قاره را قبل از اعلام رسمی در اختیار دارند و منتشر می‌کنند؛ از اتخاذ تصمیمات مهم برای تورنمنت‌های بین‌المللی و سلب و لغو میزبانی‌ها تا اسم داوران مسابقات لیگ قهرمانان! این بار هم آنها به هدف زدند. ۲۴ ساعت بعد از آن که رسانه‌های عربستانی از لغو دوباره مسابقات مقدماتی جام‌ جهانی خبر دادند، فیفا و AFC بر این شایعه مهر تایید زدند.

مسابقات پیش‌مقدماتی جام‌ جهانی در منطقه آسیا قرار بود فروردین و خرداد برگزار شود اما به‌ خاطر شیوع کرونا به مهر و آبان منتقل شد و حالا این مسابقات بار دیگر تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است. فیفا به‌زودی تاریخ جدید را اعلام خواهد کرد اما این مساله تمام معادلات چند ماه گذشته فوتبال ملی ما را به هم ریخت و قاطعانه می‌توان گفت به ضرر ایران تمام شد. چند نکته در این مورد بخوانید.

اول این که اگر می‌گوییم از تغییر برنامه ضرر کردیم، مهم‌ترین دلیلش آمادگی فوق‌العاده بالای بازیکنان کلیدی تیم‌ ملی در این مقطع است. مهدی طارمی و سردار آزمون آقای گل پرتغال و روسیه شده‌اند، کاوه رضایی فصلی درخشان را در بلژیک پشت‌ سر گذاشته است، احسان حاج‌صفی، مهدی ترابی و خیلی‌های دیگر هم سرپنجه و قبراق، آماده بودند که ناکامی در مسابقات دور رفت پیش‌مقدماتی را جبران کنند، اما حالا بازی‌ها به تعویق افتاده و مشخص نیست در زمان از سرگیری آن، شرایط ستاره‌های ایرانی همین‌ قدر ایده‌آل باشد.

دوم این که همه برنامه‌ها برای پیگیری مسابقات در مهر و آبان چیده شده بود. دراگان اسکوچیچ مدت‌هاست در ایران حضور دارد و برای تماشای مسابقات مختلف راهی این شهر و آن شهر می‌شود. به علاوه چند بازی دوستانه هم برای تیم‌ ملی در نظر گرفته شده بود که از آن جمله می‌توان به دیدار روز ۱۸ شهریور برابر ازبکستان اشاره کرد. اصلا به همین دلیل هم مسابقات لیگ و جام‌حذفی با حداکثر شتاب برگزار شد تا رقابت‌های باشگاهی با برنامه‌های ملی تداخل پیدا نکند. حتی قرار شد بعد از برگزاری نیمه‌نهایی جام‌حذفی در روزهای چهارم و پنجم شهریور، مسابقه فینال به زمانی دیگر و پس از پایان مسابقات تیم‌ ملی موکول شود، اما حالا کل این برنامه‌ریزی‌ها روی هواست. اولین انتظار این است که بازی دوستانه با ازبکستان لغو شود و فینال جام‌ حذفی بعد از عزاداری تاسوعا و عاشورا به انجام برسد.

سوم این که اسکوچیچ و دستیارانش مدت‌هاست حقوق ماهانه بی‌دلیل از فدراسیون دریافت می‌کنند و این روند دست‌ کم تا فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. گفته می‌شود اصل قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال چهارماهه و به ارزش پنج میلیارد تومان بوده است؛ قراردادی که ماه‌هاست منقضی شده و طبیعتا شامل اضافه هزینه خواهد شد.

نکته چهارم و پایانی هم این است که با موکول شدن مسابقات به سال آینده میلادی، تقویم بازی‌های ملی بسیار فشرده خواهد شد. از این رو احتمال دارد مثل لیگ قهرمانان آسیا، اینجا هم شاهد برگزاری متمرکز مسابقات برای جلوگیری از اتلاف وقت باشیم. در این صورت احتمالا تیم‌های هر گروه در یک کشور جمع خواهند شد تا بازی‌ها را به‌صورت مجتمع و فشرده برگزار کنند؛ اتفاقی که میزبانی از عراق و بحرین را هم در بازی‌های باقی‌مانده از ما خواهد گرفت.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم ملي فوتبال ايران بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: بازی پرهیجانی مقابل قرقیزستان خواهیم داشت

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال در نشست خبری پیش از بازی با قرقیزستان، گفت: من به عنوان بازیکن و مربی روبروی قرقیزستان بازی کرده‌ام، اما به خاطر تفکر مربی جدید این تیم، آن ها تغییرات اساسی کرده اند و ما بازی سخت و پرهیجانی مقابل این تیم خواهیم داشت.   وی افزود: آنها تیم خوب و فیزیکی هستند، تیمی که ژاپن را حذف کرده حتماً تیم قابل احترامی است. من از بازیکنانم راضی هستم و تمام تلاشمان را می‌کنیم که بهترین عملکردمان را داشته باشیم، شعار اصلی تیم ما این است که به شکلی بجنگیم که شرمنده خودمان نباشیم.    سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به سوالی درباره سایر تیم‌های مسابقات، گفت: من از حذف تیم ژاپن ناراحتم، آنها جام جهانی را از دست دادند و نمایش سایر تیم‌ها هم نشان داد که در این مسابقات هیچ مسابقه آسانی وجود ندارد، کافی است به سایر بازی‌ها نگاه کنید و پیشرفت فوتسال را در آسیا ببینید.   شمسایی افزود: مهمترین بخش جام ملت‌های امسال موضوع انتخابی جام جهانی است، همین موضوع باعث می‌شود تمام تیم‌ها بدون توجه به نام رقیبان بجنگند و نتایج غیرمنتظره رخ بدهد.    او در پاسخ به این سوال که مصدومیت حسین طیبی چه تاثیری روی عملکرد تیم ایران داشته است، گفت: حسین بازیکن بزرگی است و ما دوست داشتیم اینجا کنارمان باشد، اما در ورزش حرفه‌ای پذیرفته‌ایم که مصدومیت و اتفاقات غیرمنتظره وجود دارد. ما در دو سال گذشته تغییراتی ایجاد کردیم و جوان‌ها به تیم اضافه شدند، خوشحالم که علی‌اصغر حسن‌زاده که یک رهبر واقعی است در کنار محمدرضا سنگ‌سفیدی به خوبی نظم تیمی را حفظ می‌کنند و جوانتر‌ها کنار آن ها می‌آموزند.   گفتنی است؛ ایران چهارشنبه (۵ اردیبهشت) ساعت ۱۲:۳۰ در ورزشگاه بانکوک آره نا به مصاف قرقیزستان می‌رود.

دیگر خبرها

  • رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • حیرت نیمار از عجیب‌ترین موقعیت‌سوزی سال!
  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟
  • آیا تیم‌های انگلیسی مشکل فشردگی برنامه بازی دارند؟
  • گلایه هواداران تنیس از ندیدن توپ زرد!
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • شمسایی: بازی پرهیجانی مقابل قرقیزستان خواهیم داشت
  • چترنور: سقف قرارداد فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است
  • در جدول نیم فصل دوم لیگ برتر، پرسپولیس صدرنشین است