Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@14:08:02 GMT

تقاضای نفت در ۲۰۲۰ با کاهش بیشتری مواجه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۹۹۱۸

تقاضای نفت در ۲۰۲۰ با کاهش بیشتری مواجه می‌شود

بر اساس پیش بینی اوپک، تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با برآورد قبلی با کاهش شدیدتری مواجه و روند احیا در سال آینده نیز با تردیدهایی روبرو شده است.

به گزارش ایمنا، بر اساس پیش‌بینی جدید اوپک تقاضای جهانی نفت در سال جاری به اندازه روزانه ۹.۰۶ میلیون بشکه کاهش خواهد یافت؛ این رقم در برآورد ماه گذشته ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۵ میلیون بشکه در روز پیش‌بینی شده بود.

به دنبال اعمال محدودیت‌های مسافرتی و کاهش فعالیت اقتصادی، قیمت جهانی نفت دچار فروپاشی شده است؛ در حالی که برخی کشورها قرنطینه را تسهیل و فضا را برای احیای تقاضا مهیا کرده‌اند، هراس از موج تازه همه‌گیری مانع افزایش قیمت طلای سیاه شده و اوپک انتظار دارد این روند تداوم داشته باشد.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: پیشرفت بهای نفت و فرآورده‌های آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ همچنان تحت تأثیر نگرانی‌های ناشی از موج دوم کرونا و افزایش موجودی انبارهای جهانی قرار دارد.

این سازمان با تأیید پیش‌بینی قبلی خود در مورد احیای تقاضا در سال ۲۰۲۱ با روزانه هفت میلیون بشکه، اعلام کرد که چشم‌انداز تقاضا تحت تأثیر ابهامات و بی ثباتی‌های زیادی قرار دارد که نتیجه آن «تأثیر منفی بر مصرف سوخت است»؛ از جمله تقاضا برای سوخت سفر هوایی، تقاضای بیشتر برای خودروها با سوخت بهینه‌تر و رقابت بیشتر برای سایر سوخت‌ها.

در ادامه این گزارش آمده است: تقریباً تمامی پیش‌بینی کنندگان و تحلیلگران انتظار دارند که سوخت هواپیما در سال ۲۰۲۱ برای جبران تقاضای از بین رفته، تقلا خواهد کرد و تقاضای بنزین باری بازگشت به سطوح سال ۲۰۱۹ با فشار مواجه خواهد بود.

به دنبال فروپاشی تقاضا، موجودی انبارهای نفت جهان افزایش یافته است؛ اوپک می‌گوید که موجودی انبارها در کشورهای در حال توسعه در ماه ژوئن افزایش یافته و ۲۹۱.۲ میلیون بشکه بالاتر از متوسط پنج ساله بوده است؛ معیار و میزانی که تا پیش از پاندمی، اوپک آن را سطحی مطلوب می‌پنداشت.

برنت دریای شمال روز گذشته به بالای ۴۵ دلار افزایش یافت اما این قیمت همچنان برای اعضای اوپک که نیازمند تزار بودجه خود هستند، پایین است.

اوپک و متحدانش در قالب گروهی موسوم به اوپک پلاس به منظور مقابله با کاهش تقاضا، با کاهش تولیدات به اندازه روزانه ۹.۷ میلیون بشکه که از اول ماه مه آغاز شد، توافق کردند.

اوپک در گزارش خود گفته است که تولیدات این سازمان در جولای با افزایش ۹۸۰ هزار بشکه‌ای در روز به ۲۳.۱۷ میلیون بشکه در روز رسیده است که عمده دلیل آن کاهش داوطلبانه و مازاد تولیدات توسط عربستان سعودی و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت قرار است تا از ماه جاری کاهش تولیدات را تسهیل کرده و آن را از روزانه به ۹.۷ به ۷.۷ میلیون بشکه برساند.

این گزارش همچنین پیش‌بینی کرده است که تقاضا برای نفت خام اوپک در سال جاری و سال آتی نسبت به انتظارات پایین‌تر خواهد بود زیرا تولیدات کشورهای خارج از این گروه افزایش یافته است.

اوپک گفته است که تقاضا برای نفت خام این سازمان در سال جاری با کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به پیش بینی قبلی، با متوسط ۲۳.۴ میلیون بشکه در روز نوسان خواهد کرد.

کد خبر 438515

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اوپک نشست اوپک پیش بینی اوپک نفت قیمت نفت نفت برنت تقاضای نفت تقاضای نفت در ۲۰۲۰ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیون بشکه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر بیخ گوش ماست

ایسنا/خراسان رضوی آب بیش از دو سوم سطح زمین را پوشش می‌دهد اما تنها بخش کوچکی از آب شیرین به راحتی برای استفاده در دسترس است. گزارش‌های اخیر حاکی از بحرانی در آینده است.

به نقل از بیزینس، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰، تقاضای جهانی برای آب شیرین تا ۴۰ درصد از عرضه آن فراتر رود. در نتیجه، میلیاردها نفر بدون آب و سرویس بهداشتی مطمئن زندگی خواهند کرد همچنین تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ ممکن است ۷۰۰ میلیون نفر به دلیل کمبود آب آواره شوند.

علت این عدم تعادل بین عرضه و تقاضای آب چیست؟ پاسخ روشن است؛ تغییرات آب‌وهوایی، شهرنشینی، زیرساخت‌های قدیمی و آلودگی ازجمله عوامل متعددی هستند که در این بازی نقش دارند.

نیمه‌هادی‌ها برای اقتصاد مدرن حیاتی هستند و نقش آنها از رایانش ابری گرفته تا سیستم‌های خودرویی، ضروری است اما واقعیت کمتر شناخته شده این است که افزایش سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های ساخت نیمه‌هادی برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد با مصرف آب همراه است و تولید نیمه هادی‌ها به آب فراوانی نیاز دارد.

صنعت جهانی نیمه هادی‌ها سالانه ۱.۲ میلیون مگالیتر آب مصرف می‌کند. هر مرحله از تولید تراشه گرفته تا پولیش، تمیز کردن و خنک‌ کردن نیاز به آب دارد.

این چالش‌ها همراه با سرمایه‌گذاری مرتبط برای پرداختن به آن‌ها، فرصت‌هایی را برای شرکت‌های نوآور ارائه کرده است که راه‌حل‌هایی برای بهینه‌سازی مصرف آب در صنعت نیمه‌رسانا ارائه می‌دهند و آنها را قادر می‌سازند تا با تامین آب کمتر به دستاوردهای بیشتری برسند.

یکی دیگر از مناطق با مصرف آب بالا، بخش کشاورزی است که ۷۰ درصد از برداشت آب شیرین در سطح جهان را تشکیل می‌دهد. در این راستا، خوشبختانه رویکردهای نوآورانه‌ای مانند آبیاری هوشمند برای بهینه‌سازی مصرف آب و عملکرد محصول وجود دارد و کاربردها فراتر از کشاورزی به مناطقی مانند فضاهای سبز شهری گسترش می‌یابد.

زیرساخت‌های آب نیز حیاتی هستند و طیف وسیعی از طرح‌ها و اجزا را پوشش می‌دهند به همین دلیل حوزه تصفیه آب، بهره‌وری و آزمایش و در نهایت، تاسیسات آب بخشی حیاتی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت۵۸۸ تقاضای مردمی در سامانه سامع قوه قضائیه
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • خطر بیخ گوش ماست
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم
  • آخرین تحولات قیمت نفت
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد