Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مقدسی با اعلام برگزاری جشن‌های مباهله در روزهای ۲۳ و ۲۴ مردادماه، گفت: به تناسب شرایط کرونایی مساجد و هیئت‌ها می‌توانند به جای اطعام عزاداران، بسته‌های معیشتی را میان آسیب‌دیدگان اقتصادی کرونا توزیع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد حسن مقدسی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد با بیان اینکه جشن مباهله در روزهای پنج شنبه و جمعه، ۲۳ و ۲۴ مردادماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد شهید بهشتی (واقع در تهران، بلوار نبرد) برگزار می شود، اظهار کرد: این جشن با هدف معرفی آیات مرتبط با فضائل خمسه طبیه که در ماه ذی الحجه نازل شدند و همراه با تجلیل از فعالان بسیجی در مقابله با ویروس کرونا، برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد شهید بهشتی در ادامه به تداوم کمک مومنانه مسجد شهید بهشتی همسو با رزمایش مواسات و همدلی در ماه های محرم و صفر اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی اقشار نیازمند را بیشتر کرد بنابراین مساجد و هیئت ها می توانند به جای اطعام عزاداران که برخی از آنان از نظر مالی نیز در وضعیت خوبی به سر می برند، سبدهای غذایی میان محرومان توزیع کنند تا نیازمندان واقعی، مهمان سفره اطعام سوگواری حسینی باشند. مطمئنا اجر و ثواب این کار به مراتب بیشتر از پهن کردن سفره احسان در میان عزاداران است.

 

وی در ادامه با تاکید بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از سوی مسجدی ها در ایام عزاداری به مناسبت شهادت امام حسین (ع) همچون مراسم احیای شب های قدر، اضافه کرد: مسجدی ها همانطور که در مقابله با ویروس کرونا بسیار خوب عمل کردند طبق فرمایش مقام معظم رهبری بیش از سایر اقشار مردم به حفظ سلامتی خود و دیگران هستند و مسائل بهداشتی را رعایت می کنند.

 

مقدسی در ادامه با بیان اینکه مراسم مسجد شهید بهشتی در بسیاری از مناسبت های مذهبی طی شش ماه اخیر به منظور مقابله با ویروس کرونا در حیاط این مسجد برگزار شد، خاطرنشان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا در تصمیم گیری های خود نباید به وضعیت مساجدی همچون مسجد شهید بهشتی که دارای حیاط وسیع و فضای باز گسترده ای هستند، نگاه کنند بلکه باید برنامه ریزی آن به گونه ای باشد که کم برخوردارترین و کوچک ترین مساجد نیز بتوانند مراسم عزاداری را در ماه های محرم و صفر انجام دهند.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه جشن مباهله فعالیت های مسجدی مسجد شهید بهشتی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

محسن رضایی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، گفت: حدود ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان درآمده‌اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌غربی مربوط به روستاها است که نقش بسزایی در شکوفایی استعداد‌ها و توان‌افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان‌غربی ویژه بانوان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نشان می‌دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های این کانون‌ها در بستر مسجد شکل می‌گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان