Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-20@05:01:55 GMT

«راستی» آزمایی «چَپی» ها!

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۰۲۶۷

حتمالا خودمان هم با انتشار پست یا استوری گاهی چپ دست بودنمان را به رخ راستی ها می کشیم تا آب خنکی بریزیم روی داغ دلمان و به زندگی چپکی خود ادامه دهیم.

معمولا هرسال در این روز خاطرات سالهای چپم جلوی چشمم رژره می روند. نیمکت های 3 نفره دبستان را یادتان هست؟ باید مثل رنگینک به هم می چسبیدیم و دیکته می نوشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(جنوبی ها رنگینک را خوب می شناسند. اگر جنوبی نیستید امتحانش کنید ضرر نمی کنید!) حالا فکرش را بکنید در این حالت فشرده چپ دست هم باشی! همیشه باید حواسمان می بود حتما ته نیمکت بنشینیم تا مجبور نباشیم بخاطر تصادف دست ها نگاه عاقل اندر سفیه و سرزنشگر بغل دستیمان را تحمل کنیم. نگاهش راست میگفت. ما در اقلیت بودیم و تقصیر منِ چپ دست بود اگر الفِ “بابایش” کج می شد.

دبستان تمام شد. نوجوان شدیم و به راهنمایی و دبیرستان صعود کردیم. به خیال خودمان پیشرفته شدیم. دیگر خبری از نیمکت های 3نفره نبود و هرکدام صندلی دسته دار مجزایی داشتیم. دیگر دستهایمان با هم تصادف نمی کردند و قوانین رفت و آمد خودشان را داشتند. اما خیال نکنید داستان همین جا به خوبی و خوشی تمام شد. آن صندلی ها مخصوص راست دستها بود. در واقع من این را بعدتر فهمیدم. زمانی که به خاطر درد کتف، دست به دامن ارتوپد شدم و فهمیدم در 15 سالگی ستون فقراتم انحراف پیدا کرده. چرا؟ چون برای نوشتن با دست چپ روی صندلی راست دست ها ساعت ها کج می شدم. “حالا که همش روی راست کجی، حداقل بند کوله ات را یه وری روی شانه چپت بنداز تا کم کم بالانس شوی وگرنه کارت بیخ پیدا می کند!” این نسخه ای بود که دکتر برایم پیچید.

دیپلم را با همین ستون فقرات منحرفم گرفتم. برای کنکور ثبت نام کردم. در فرم ثبت نام گزینه “چپ دست هستم” را با افتخار تیک زدم و از اینکه برای اولین بار چپ دست بودنم برای کسی مهم است ذوق مرگ شدم. اما روز کنکور مسئولان مربوطه لطف کردند و باز هم تفاوتی بین من و راست دست ها قائل نشدند. احتمالا نخواستند روحیه ام قبل کنکور خراب شود. اما دیدم نمی شود 4 ساعت روی دست راستم چمباتمه بزنم و بین دفترچه سوالات، پاسخنامه و کیک و آبمیوه ام گیج و گم شوم. این بود که برای اولین بار مطالبه گری را پیشه کرده و از مسئولان ذیربط تقاضای صندلی مخصوص چپ دست ها کردم. مراقب مهربان با گفتن یک”نوچِ” معنی دار رفت و با یک صندلی راست دستی دیگر برگشت. آن را به طور برعکس کنارم گذاشت تا روی دسته آن امتحان بدم.

خدا خیرش بدهد، با همین هم ذوق کردم. رفتم دانشگاه با همان صندلی های “معمولی” لیسانس گرفتم. بعد از آن 3 بار دیگر کنکور دادم و هر سه بار اعتراف کردم که “من چپ دست هستم” و هر سه بار صندلی وارونه ای برایم آوردند. با همین وضعیت فوق لیسانس را هم گرفتم و مشغول کار شدم. دیگر عادت کردم. ما اقلیت های چپ دست باید فکر خیلی چیزها را پیشاپیش بکنیم. مثلا بانک که می روم با خودم خودکار می برم چون نمی شود آن خودکار غل و زنجیر شده بیچاره را آنقدر کش بیاورم تا به وصال دست چپم برسد.

راستی! سالهای زیادی گذشته. بند کیف و شانه چپم خیلی به هم وابسته شده اند. نگرانشانم! 1717 کد خبر 1421128

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جامعه شناسی راست دست دست ها چپ دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید

مسعود مرواری گفت : فیلم "مرخ" اثر حسین فیروزه، "کودک و سرباز"، اثر نوح امانی، "گورکن" اثر امید پوراتابک، " ریموت " اثر حسین سنگ برگان، " در حال ساخت" اثر اسما صدیقی، "هفت سالگی" اثر پریسا شادمان، "تپه ماهرخ" اثر مهتاب محمودی و "مطرب " اثر علی جنتی به عنوان کارگردان آثار خود را تولید خواهند کرد.

معاون هنری سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این تعداد فیلم کوتاه از میان ۲۱ فیلم حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای فیلمسازان استان برای تولید انتخاب و از سوی انجمن سینمای جوانان ایران مورد حمایت قرار می‌گیرند.

او گفت : هاشم مسعودی، مسعود زارعیان، علی بنائیان، امیر بیاتی، مسعود انفرادی و ابراهیمی، آثار را در شورای پیجینگ استان داوری کردند.

مرواری گفت: فیلم مرخ به کارگردانی حسین فیروزه یک فیلم حرفه‌ای و هفت فیلم دیگر از بخش آثار غیر حرفه‌ای است که از سوی هیات داوران انتخاب شده اند

 ۹ سالن سینمایی و ۱۲ سالن نمایشی در خراسان شمالی دایر و شمار صندلی‌های سینمایی استان ۲ هزار و ۲۷۴ صندلی است و اینک تنها در مرکز استان خراسان شمالی یک سینما با ظرفیت حدود ۱۰۰ صندلی فعال است.

سینما‌های استان در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۳ میلیارد ریال فروش داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۵ درصد رشد داشته است و ۴۵ هزار و ۳۴۳ نفر در این بازه زمانی مخاطبان فیلم‌های سینمایی در استان بودند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای هزار و ۱۱۵ مرکز فرهنگی و هنری شامل موسسات فرهنگی و هنری، آموزشگاه‌های هنری، سالن‌های سینما و تئاتر است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP
  • لاله زار سردترین ایستگاه کشور 
  • سواد رسانه چه جایگاهی در زندگی افراد دارد؟
  • فرایند ساخت گلدان سیمانی با استفاده از صندلی پلاستیکی قدیمی (فیلم)
  • معرفی دفاع راست ایده‌آل: یاشوا کیمیش
  • گل دوم پرسپولیس به صنعت‌ نفت + فیلم
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • ترکیب العین برای جدال با پرافتخارترین تیم آسیا
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • موارد عجیبی که گارانتی خودرو را باطل می‌ کنند