Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرامرز مردانی رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه در کشت گیاهان دارویی برای نتیجه گیری بیشتر از گیاهان بومی همان منطقه استفاده می‌شود اظهار داشت: در سال‌های گذشته نزدیک به ۳۰ طرح گیاهان دارویی به افراد متقاضی در استان واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید بر اینکه اولویت ما برای کشت گیاهان دارویی، افراد بومی همان منطقه، جوامع و ساکنان محلی و مرتعداران است، افزود: مناطقی که شخم خورده، تخریب شده و قابل استفاده به صورت مرتع نباشند با مرتعداران و بهره‌برداران قرارداد ماده سه منعقد و طبق دفترچه‌ای که تهیه می‌شود و به تصویب کمیته فنی می‌رسد، گیاه دارویی بکارند.

بیشتر بخوانید

مشارکت جوامع محلی در کشت گیاهان دارویی

مردانی با بیان اینکه قرارداد ماده سه اجازه هر گونه بهره برداری از عرصه‌های منابع طبیعی را مستلزم تهیه طرح و اخذ مجوزات لازم کرده است اضافه کرد: برای کشت گیاهان دارویی و مرتعی ۷۰ تا ۸۰ هکتار قرارداد ماده سه منعقد شده است.

او با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی در استان حدود پنج سال است که آغاز شده گفت: با مشارکت جوامع محلی به طور تقریبی دو هزار هکتار گیاه دارویی مانند کلوس، باریجه، آنغوزه، آویشن و موسیر به صورت پراکنده در سطح استان کشت شده است.

مردانی به تشکیل و فعالیت شرکت‌های تعاونی منابع طبیعی در شهرستان‌ها و همچنین تشکیل انجمن صنفی منابع طبیعی برای فرآوری، خرید و فروش محصولات گیاهان دارویی اشاره و اضافه کرد: این انجمن برای ورود یک شرکت فرآوری گیاهان دارویی در استان تلاش می‌کند، ولی تاکنون موفق نشده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی کشت گیاهان دارویی مشارکت جوامع محلی اخذ مجوز کشت گیاهان دارویی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

حاج حسینی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن بازدید از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.

وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان
  • دفن غیراصولی پسماند در ۱۰۱ نقطه چهارمحال و بختیاری