Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون پیش نویس همکاری ایران و چین، گفت: ایران هیچ امتیاز ویژه‌ای به چین نمی‌دهد و واگذاری جزایر ایرانی به چین کذب است. - اخبار سیاسی -

محمود عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برنامه 25 ساله همکاری‌های مشترک ایران و چین، اظهار داشت:نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که موضوع قرارداد مطرح نیست بلکه پیش نویسی است که قرار است بر روی آن کار کارشناسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده: آمریکا مهمترین دشمن روابط ایران و چین است/ هیچکس به دنبال بستن قرارداد یک طرفه با چین نیست

وی افزود: پیش نویسی توسط ایران در محورهای اقتصادی تکنولوژی، انرژی، ارتباطات علمی و همچنین فنی تدوین و پیشبینی شده و به مرحله قرارداد و امضا نرسیده که قرار است به مرور بر روی آن کار کارشناسی شود زمانی که به مرحله مصوبه رسید اصولا باید در مجلس نیز به تصویب برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت:با توجه به بد عهدی و عدم پای بندی آمریکاییها و اروپاییها به تعهدات بین المللی شان در تعامل و ارتباط با کشورمان ، طبیعتا ایران بر اساس منافع ملی خود هم پیمانانش را پیدا می کند.

عباس زاده با بیان اینکه چین در شرق دنیا یکی از کشورهای قدرتمند جهان است، ادامه داد: هم آنها علاقمند و نیازمند ظرفیت های ایران به ویژه در حوزه انرژی هستند و هم ما به دنبال ارتقاع ارتباط اقتصادی و تکنولوژی به ویژه با کشورهای پیشرفته مانند چین هستیم.

وی با بیان اینکه جهان یک مجموعه بهم پیوسته است و ما هم نمی توانیم دور کشورمان دیوار بکشیم، گفت: طبعتا هم چین به دنبال ارتقاع سطح ارتباط با ما است و هم ما به دنبال ارتقاع سطح ارتباط با چین هستیم.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با اشاره به حاشیه های ایجاد شده پیرامون این پیش نویس مبنیبر واگذاری جزیره کیش به چینی ها، تصریح کرد: ایران هیچ امتیاز ویژه‌ای به چین نمی دهد  و واگذاری جزایر ایرانی به چین کذب است.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس بیشتر بخوانید... علیزاده: آمریکا مهمترین دشمن روابط ایران و چین است/ هیچکس به دنبال بستن قرارداد یک طرفه با چین نیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... علیزاده: آمریکا مهمترین دشمن روابط ایران و چین است/ هیچکس به دنبال بستن قرارداد یک طرفه با چین نیست واژه های کاربردی مرتبط مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ پاسخ قلدرمآبانه یک نماینده تهران به سؤال خبرنگار: غلط کردند گفتند بپرسید ۲۰۰میلیون ودیعه مسکن را گرفته‌ام یا نه؟! ۲ گزارش| «نه نفت دارد نه مروارید!»؛ استدلال محمدرضا پهلوی برای بخشیدن بحرین چه بود؟ ۳ روحانی به مکرون: پیشنهاد جدید آمریکا مخالف قطعنامه شورای امنیت است/ آمریکا هیچ حقی برای استفاده از سازوکار برجام ندارد ۴ وزارت اطلاعات: ۵ تیم جاسوسی دستگیر شدند ۵ سعید محمد تشریح کرد| جزئیات احداث بزرگترین پروژه آبرسانی غرب کشور توسط قرارگاه خاتم ۶ نشست فصلی وحدت و اخوت فرماندهان ارتش و سپاه برگزار شد ۷ واعظی: مردم می‌توانند به‌اندازه توان خود بشکه نفت بخرند ۸ اظهارات نادر طالب‌زاده درخصوص انفجار بیروت در گفتگوی زنده اینستاگرامی با تسنیم مهمترین اخبار سیاسی پاسخ قلدرمآبانه یک نماینده تهران به سؤال خبرنگار: غلط کردند گفتند بپرسید ۲۰۰میلیون ودیعه مسکن را گرفته‌ام یا نه؟! گزارش| «نه نفت دارد نه مروارید!»؛ استدلال محمدرضا پهلوی برای بخشیدن بحرین چه بود؟ روحانی به مکرون: پیشنهاد جدید آمریکا مخالف قطعنامه شورای امنیت است/ آمریکا هیچ حقی برای استفاده از سازوکار برجام ندارد مکرون درباره لبنان به روحانی چه گفت؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی به مکرون: پیشنهاد جدید آمریکا مخالف قطعنامه شورای امنیت است/ آمریکا هیچ حقی برای استفاده از سازوکار برجام ندارد آغاز فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور با حضور زوج و فرد دانش‌آموزان پامپئو: مقابله با تهدیدات چین از جنگ سرد هم دشوارتر است ظریف: آمریکا از روی استیصال موضع دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس را اجماع منطقه‌ای می‌نامد چند مورد از واکسن‌‌های ایرانی کرونا مدل انسانی را پاس کرده‌‌اند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند

سفیر ایران در بلاروس گفت: با لغو ویزای گردشگری به کشورمان از این پس گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند و دنبال تسهیل در روادید ایرانی‌ها هستیم تا گردشگران ایرانی به راحتی به این کشور سفر کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علیرضا صانعی عصر امروز -سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین- در هشتمین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان قزوین که با حضور مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و امیر خلیلی‌خواه مدیرکل اقتصاد و دارایی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال توسعه روابط تجاری گسترده با بلاروس هستیم که این کشور مرکز اروپاست.

وی اضافه کرد: تا سال‌های گذشته و قبل از جنگ اوکراین با کشورهای اروپایی خوب کار می‌کردند و مبنای کارشان اروپا بود، اما بعد از درگیری روسیه دچار دچالش شدند و تحریم‌های سنگینی علیه بلاروس انجام شد.

سفیر ایران در بلاروس با بیان اینکه در شرایط کنونی بلاروس دنبال تجارت با کشورهای شرق است، گفت: با اقتصاد روسیه هم ارتباط تنگاتنگ دارند و با هند، امارات و چین مناسبات گسترده ایجاد کرده‌اند و تمرکز آنها از اروپا به سمت شرق هدایت شده و فرصت خوبی برای ایران ایجاد شده است.

صانعی افزود: با سفر رئیس‌جمهور بلاروس به ایران بستر تجارت گسترده بین دو کشور مهیا شده و درب‌های این کشور به روی بازرگانان ایران باز است و هر حرکتی می‌کنیم مورد حمایت است؛ به همین خاطر درخواست می‌کنیم تجار قزوینی در این راستا فعالیت بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم حل مشکلات گمرک و زیرساخت و امور بانکی است که در این راستا هم یک بانک TC داریم که ۹۰ درصد سهام آن متعلق به بانک تجارت است که می‌تواند ال‌سی باز کند و مشکل نقل و انتقال ارز نخواهیم داشت.

اختصاص خط اعتباری ۱۰۰ میلیون دلاری برای مبادلات تجاری ایران و بلاروس

سفیر ایران در بلاروس از امضای موافقت‌نامه با کشور بلاروس و اختصاص یک خط اعتباری ۱۰۰ میلیون دلاری برای مبادلات تجاری ایران و بلاروس خبر داد و گفت: در کنار این خط اعتباری سامانه پیام‌رسان خوبی هم ایجاد شده که می‌تواند تسهیلگر باشد.

صانعی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم زیرساخت‌ها مهیا شود و تجار و بازرگانان خوب کار کنند و در بخش لجستیک هم موافقت‌نامه‌هایی امضا شده که کامیون‌های ایرانی بدون مجوز می‌توانند وارد بلاروس شوند. به خاطر همین از مدیران واحدهای صنعتی درخواست می‌کنیم با بانک تجارت ارتباط مناسبی داشته باشند و ما هم زیرساخت‌ها و لجستیک گمرکی را آماده می‌کنیم تا با بلاروس ارتباط تجاری بیشتر داشته باشیم.

وی ادامه داد: با لغو ویزای گردشگری به کشورمان از این پس گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند و دنبال تسهیل در روادید ایرانی‌ها هستیم تا گردشگران ایرانی هم به راحتی به این کشور سفر کنند.

سفیر ایران در بلاروس همچنین از صدور یک‌روزه روادید برای تجار کشورمان خبر داد و گفت: همچنین دنبال پرواز مستقیم هم هستیم تا کارها شتاب گرفته، تردد تجار تسهیل شود و با پیگیری سازو کارهای ویزایی به گسترش رفت‌وآمدها کمک شود.

کد خبر 745203

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • یک واقف آمریکایی ۱۰ هزار قطعه تمبر به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است
  • زنده از بیشکک: فرنگی ایران به دنبال فتح آسیا