Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون خوزون، سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان اعلام کرد که تاکنون زمان آغاز مذاکرات میان دولت افغانستان و گروه طالبان نهایی نشده است.

سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان بیان داشت: «هنوز تاریخ آغاز مذاکرات بین الافغانی نهایی نشده است، اما محل و برنامه گفتگو‌ها تعین شده است و امیدواریم که هرچه زودتر مذاکرات مستقیم بین الافغانی آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

خوزون گفت: «هیات مذاکره کننده صلح حکومت افغانستان آماده است و هرگاه زمینه آغاز مذاکرات فراهم شود، این هیات به قطر خواهد رفت.»

وی درباره برنامه گفتگو‌های صلح گفت: «برنامه اصلی در مرحله اول گفتگو‌های صلح بین‌الافغانی اعلام آتش بس است و هیات افغانستان در اولین دیدار با نمایندگان طالبان روی اعلام آتش‌بس گفتگو خواهند کرد. زیرا مردم تشنه صلح هستند و اعلام آتش بس عمومی خواست مردم افغانستان است و باید در اولین قدم روی اعلام آتش بس توافق شود؛ امیدواریم که طالبان به این خواست مردم لبیک بگویند.»

گفتنی است که گروه طالبان پس از موافقت لویه جرگه مشورتی صلح با آزادی ۴۰۰ زندانی جنجالی این گروه اعلام کردند که طی یک هفته پس از آزادی این زندانیان مذاکرات بین‌الافغانی آغاز می‌شود.

پیش از این نیز برخی منابع گفته بودند که مذاکرات میان حکومت افغانستان و گروه طالبان در تاریخ ۲۶ اسد/ مرداد آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای عالی مصالحه افغانستان طالبان آغاز مذاکرات بین الافغانی اعلام آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو برابر شدن بدهی‌های اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گرچه همواره بر حمایت فولادین واشنگتن از تل آویو تاکید کرده است، اما پس از حمله هفتم اکتبر حماس، به مقامات صهیونیست هشدار داد اشتباه ایالات متحده پس از حملات یازده سپتامبر را مرتکب نشوند. اکنون اسراییل در باتلاق جنگ غزه فرو رفته و هر روز ابعاد جدیدی از تبعات این جنگ در حال روشن شدن است. 

به گزارش الجزیره، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد جنگ غزه باعث شد میزان بدهی اسراییل دو برابر شود. 

در این بیانیه آمده است: سال ۲۰۲۳ میزان بدهی‌های دولت افزایش ۱۶۰ میلیارد شِکلی (۴۳ میلیارد دلاری) را تجربه کرد که نیمی از آن به دلیل جنگ غزه بود. این در حالی است که میزان افزایش بدهی دولت در سال ۲۰۲۲ تنها ۶۳ میلیارد شِکل (۱۷ میلیارد دلاری) بود. 

با این حال، وزارت دارایی اسرائیل مدعی است علی رغم تمامی چالش‌ها و ابهامات فراوان، افزایش میزان بدهی دولت گواه دسترسی به بازار‌ها بوده و نشان دهنده قدرت اقتصاد اسراییل است. 

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که گزارش پیشین درباره اقتصاد رژیم صهیونیستی نشان می‌داد میزان کسری بودجه این رژیم به ۱۵ میلیارد شِکل معادل ۴ میلیارد دلار رسیده است. این میزان کسری بودجه برای دولت نتانیاهو برابر است با ۶.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی اسرائیل که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، اسرائیل روزانه صد‌ها میلیون دلار در این جنگ هزینه می‌کند. براساس اعلام بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، برآورد می‌شود هزینه جنگ غزه تا سال ۲۰۲۵ به ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بالغ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات احداث شهرک جدید بومیز جهرم در آینده نزدیک
  • کاهش افق طرح جامع شهر بوکان به تایید و تصویب نهایی رسید
  • دو برابر شدن بدهی‌های اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه
  • محسن رضایی : نقشه راه اقتصادی در حال نهایی‌ شدن است
  • محسن رضایی: نقشه راه اقتصادی در حال نهایی‌شدن است
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • جزئیات تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی کلید خورد | شروع سال تحصیلی بر اساس وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی
  • توضیح وزیر در مورد گزارش وضعیت اینترنت: زمان مشخصی وجود ندارد/ از شورای عالی فضای مجازی بپرسید/ انشاا... بهتر می‌شود
  • قسمت پیچیده حمله سپاه به اسرائیل چه زمانی آغاز می‌شود؟