Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@18:35:47 GMT

طرح آبخیزداری در روستای بهرام آباد الموت غربی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۰۷۷۵

طرح آبخیزداری در روستای بهرام آباد الموت غربی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، در سفر یک روزه استاندار و نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان به الموت طرح آبخیزداری روستای بهرام آباد کلنگ زنی شد.

این پروژه آبخیزداری با سازه رسوب گیر بند سنگ ملاتی با حجم ۳۵۰۰ مترمکعب اجرا می‌شود و دو ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

این پروژه با ۱۶ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرای آبخیزداری گفت: در منطقه الموت شاهد یک عقب ماندگی در حوزه آبخیزداری هستیم که با اجرای این طرح هم سفره‌های آب زیرزمینی پر شده و هم از سیلاب در منطقه جلوگیری می‌شود.

همچنین در ادامه این سفر کارخانه شالیکوبی مدرن در شهر رازمیان الموت توسط استاندار افتتاح شد.

این شالیکوبی با چهار میلیارد تومان هزینه راه اندازی شده و دارای ۸ دستگاه مدرن خشک کن تمام اتوماتیک. به ظرفیت ۳۲ تن و ۴۸۰ کیسه در روز است.

با راه اندازی این واحد با تبدیل روزانه ۵۰ تن شالی به برنج میزان کاهش خرده برنج به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و تبدیل برنج سفید و قهوه‌ای با کیفیت عالی و افزایش کیفیت محصول مهیا شده است.

فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این مراسم گفت: در منطقه الموت شرقی و غربی ۳۶۵۰ هکتار اراضی شالی زیر کشت رفته که ۱۵ هزار تن برنج در این اراضی تولید می‌شود.

وی افزود: بر اساس سیاست وزارت جهاد کشاورزی کشت برنج بجز گیلان و مازندران در سایر مناطق ممنوع شده است اما در قزوین مقاومت کردیم تا این ممنوعیت به محدودیت تبدیل شود و با این کار منطقه الموت را به عنوان شالیکاری حفظ کرده‌ایم.

کد خبر 4997569

منبع: مهر

کلیدواژه: روستای الموت نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی جهاد کشاورزی قزوین ویروس کرونا روز خبرنگار شیراز بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم ماه محرم محرم 99 آمار کرونا گرگان شهرکرد کمک مومنانه قزوین بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ فرماندار فومن در حاشیه مراسم آغاز نشای برنج در این شهرستان گفت: هادی پرتوی شالیکار اهل روستای گشت گوراب فومن نشای برنج را با کاشت رقم کیفی علی کاظمی در یک هکتار شالیزار خود آغاز کرد.

فرامرز مرجانی از آماده سازی ۹۰ درصد سردهنه‌های شهرستان فومن برای تامین آب زراعی خبر داد و افزود: از ۳۵ سردهنه تامین آب زراعی تاکنون، ۳۱ سردهنه آماده شده اند و ۴ سردهنه باقی مانده هم تا هفته آینده آماده بهره برداری خواهند شد.

وی با تاکید به شالیکاران فومن برای رعایت تقویم زراعی، گفت: شالیکاران هر چه زودتر با استفاده بهینه از منابع آبی موجود، شالیزار‌های خود را برای نشای برنج آماده کنند.

دیگر خبرها

  • سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی
  • صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد
  • ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان
  • کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد
  • بازدید رایگان از موزه ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح آباد در حال اجراست
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین 
  • ورود روان آب به روستای زین آباد داراب