Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقاومت حزب الله در حالی با امدادهای غیبی خداوند به ثمر نشست که مسئولان وقت آمریکا معتقدبودند این جنگ درد زایمان برای تولد خاورمیانه‌ای جدید است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، امروز بیست و سوم مرداد سالگرد مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان روز مقاومت اسلامی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تابستان سال 2006 میلادی، رژیم صهیونیستی طی حمله‌ای گسترده به لبنان، قصد اشغال این سرزمین را داشت. مردم لبنان و در واقع جبهه حزب‌الله توانست ارتش اشغالگر صهیونیستی را تار و مار کند و آنها را به خاک مذلت بکشاند تا به این ترتیب جبهه حق مدتها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بار دیگر معنای حقیقی مقاومت را به جهانیان به ویژه استکبار جهانی تفهیم کند. این مقاومت در حالی به ثمر نشست که مسئولان وقت آمریکا این جنگ را درد زایمان خاورمیانه‌ای نامید که قرار بود خاورمیانه‌ی جدیدی از آن متولد شود؛ خاورمیانه‌ای عاری از هر مسلمانانی که بناست پروژه نیل تا فرات را با سرعت بیشتری رقم بزند که البته با خواست خداوند با شکست مفتضحانه‌ای مواجه شدند.

اما آنچه در ورای این نبرد گزارش شد، تجلی نوعی از امدادهای غیب الهی بود. در این باره گزارش‌های متعددی از سربازان لبنانی و صهیونیستی در رسانه‌های جهان مخابره شد. امدادهایی از زمین و آسمان؛ از لشکرهای سفیدپوش گرفته تا اثرگذاریِ معنویِ بانویی مهربان و بسیار مقدس که با توان‌های معنوی خود، سبب سقوط هواپیماهای دشمن می‌شد. درست همانند آن چیزی که در هشت سال دفاع مقدس از سربازان اسلام بارها شنیده بودیم. 

جنگ 33 روزه این پیام را برای جبهه مقاومت به همراه داشت که فراتر از اسباب ظاهری همچون اسلحه و ساز و برگ نظامی و نیز فراتر از تدبیر و کیاست و هوش نظامی، این اسباب معنوی و امدادهای غیبی و یا توان‌های الهی است که همواره جبهه اسلام را علیه کفر سرافراز کرده و دشمنان را روز به روز به عمق مذلت کشانده است؛ چرا که تقریباً تمام تحلیل‌گران سیاسی و نظامی با توجه به امکانات کمی که حزب الله در اختیار داشت، امیدی به پیروزی مقاومت نداشتند، اما خواست خداوند به این تعلق گرفت که امدادهای غیبی بار دیگر وارد میدان شوند و حماسه‌ای دیگر رقم بزنند.

وقایع جنگ 33 روزه جز با توجه به امداد غیبی، قابل تفسیر نیستشکست استکبار در کویر طبس، نمونه ای از امداد غیبی خداوند

اما این مسئله برای بار اول نبود که رقم می‌خورد بلکه مسلمانان از صدر اسلام با این نوع امدادها برخورد داشتند، همچنان که خداوند در آیه26 سوره توبه به این حقیقت اشاره کرده و می‌فرماید «... ثُمَّ أَنْزَلَ اللَّهُ سَکِینَتَهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِینَ وَأَنْزَلَ جُنُودًا لَمْ تَرَوْهَا وَعَذَّبَ الَّذِینَ کَفَرُوا ۚ وَذَٰلِکَ جَزَاءُ الْکَافِرِینَ؛ آن‌گاه خدا وقار و سکینه خود را (یعنی شکوه و سطوت و جلال ربّانی را) بر رسول خود و بر مؤمنان نازل فرمود و لشکرهایی (از فرشتگان) که شما نمی‌دیدید (به امداد شما) فرستاد و کافران را (پس از آنکه غالب و قاهر بودند) به عذاب و ذلّت افکند، و این است کیفر کافران.» 

شأن نزول این آیه درباره نبرد حُنین است، آن زمان که سپاه اسلام در اطراف سرزمین حُنین پراکنده شده بود و جز گروه کمی با پیامبر صلّی اللّه علیه و آله باقی نمانده بودند. در این شرایط خداوند با نزول امدادهای غیبی کفار را به سزای عملشان رساند و آنها را عذاب کرد.

فرود آمدن «امداد غیبی» در کربلا بر امام حسین(ع)

همچنین در آیه نهم سوره احزاب خداوند از این نوع لشگریان غیبی سخن گفته و می‌فرماید «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ جاءَتْکُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنا عَلَیْهِمْ ریحاً وَ جُنُوداً لَمْ تَرَوْها وَ کانَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصیراً؛ اى کسانى که ایمان آورده‌اید، نعمت خدا را بر خود به یاد آرید، آنگاه که لشکرهایى به سوى شما [در]آمدند، پس بر سر آنان تندبادى و لشکرهایى که آنها را نمى‌‏دیدید فرستادیم و خدا به آنچه مى‌‏کنید همواره بیناست.»

این آیه و شانزده آیه پس از آن نیز به جنگ احزاب مربوط است که در سال پنجم هجرى واقع شد. در این جنگ که یهودیان و مشرکان و منافقان قصد کودتا و تصرّف مدینه را داشتند، مسلمانان با پیشنهاد سلمان فارسى و موافقت پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله، اطراف مدینه را خندق کندند و در برابر دشمن استقامت کردند. در حفر خندق نیز، اولین کلنگ را خود رسول اللّه به زمین زد و هر بار که بر اثر اصابت کلنگ به سنگ برقى مى‌جهید، پیامبر پیروزى اسلام بر منطقه‌اى از جهان را بشارت مى‌داد. خداوند در این نبرد به وسیله‌ى وزش باد و نزول فرشتگان مسلمانان را یارى کرد.

علاوه بر اینها در طول تاریخ انبیاء شاهد حضور این امدادهای غیبی برای یاری پیامبران بودیم که در کتب مقدس، فراوان از این موارد یاد شده است. بنابراین گاهی آنچه از معنای مقاومت و ملزومات آن می‌فهمیم، ممکن است با چیزی که خداوند در قرآن و سایر کتب آسمانی ترسیم کرده تفاوت داشته باشد.

گزیده فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره «مقاومت» به سه زبان منتشر شد + فیلمخط و نشان مقاومت در غزه برای رژیم صهیونیستی

انتهای‌پیام/

R1392/P/S4,37/CT4 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ محاکمه "محمد امامی" از ۲۷ مرداد آغاز می شود ۲ سه روایت خواندنی از «آن سوی مرگ» ۳ اخبار تلویزیون| "دورهمی" امشب با یادی از بهنام صفوی و ماه‌چهره خلیلی/ "سرچشمه" عملکرد "انجمن حجتیه" را واکاوی می‌کند ۴ گزیده فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره «مقاومت» به سه زبان منتشر شد + فیلم ۵ "سِیل چشیات" با آهنگسازی امیرحسین حقیقی منتشر شد ۶ فضیلت و اعمال روز مباهله ۷ نخستین حضور رسانه‌ای "حسن مغنیه" در همایش بین‌المللی فاطمیون ۸ پرچم جدید گنبد حرم امام حسین(ع) در آستانۀ محرم آماده شد +عکس مهمترین اخبار فرهنگی تلویزیون در محرم چه برنامه‌هایی دارد؟/ پیگیری تلویزیون برای پخش زنده برنامه‌ها از کربلا توضیحات پژوهشگر آثار آیت‌الله فاطمی‌نیا درباره بیماری او/ ایشان در منزل بستری نیست روضه‌خوانی وزیر بهداشت در ستاد ملی محرم + فیلم حاج قاسم جبهه فرهنگی کیست؟/ خیانت به موسیقی دفاع مقدس/ موسیقی در غرب به نقطه پایان رسیده است مهمترین اخبار تسنیم ایران هیچ امتیاز ویژه‌ای به چین نمی‌دهد/ واگذاری جزایر ایرانی به چین کذب است طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد تذکر ۱۹ نماینده مجلس به شریعتمداری درباره حق مسکن کارگران قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستورکار شورای امنیت قرار گرفت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امدادهای غیبی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت اسطوره‌ای ۲۰۰ روزه و چند نکته درباره سخنان ابوعبیده

یک تحلیلگر برجسته عربی سخنان دیروز سخنگوی نظامی حماس را مورد بررسی قرار داده و تاکید کرد که مقاومت بعد از ۲۰۰ روز همچنان با قدرت در میدان نبرد حضور دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم در یادداشت جدید خود به اظهاراتی که روز گذشته «ابو عبیده» سخنگوی رسمی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس مطرح کرد اشاره و اعلام کرد که چندین نکته در سخنان ابوعبیده قابل توجه است. اول اینکه سخنان او کاملا مختصر و مفید بود، نکته دوم مربوط به این است که ابوعبیده اخبار خوبی را به اطلاع مخاطبان مقاومت رساند که روحیه آنها را بالا می‌برد و این اخبار مربوط به دستاوردهای میدانی مقاومت در برابر رژیم اشغالگر بود.

چند نکته درباره سخنان ابوعبیده

عطوان افزود که نکته سوم این است که ابوعبیده به دنبال شهرت و قرار گرفتن در کانون توجهات نبوده و همواره نقاب روی صورت خود دارد اما صدای با صلابتی که دارد انگیزه و روحیه همه حامیان مقاومت را تقویت می‌کند. وی در سخنرانی ضبط شده خود که عصر روز سه شنبه در دویستمین روز جنگ غزه منتشر شد به چند نکته اصلی اشاره کرد:

- ابو عبیده در وهله نخست خواستار تشدید اقدامات مقاومتی در همه اشکال و عرصه‌ها شد که این مسئله نشان می‌دهد طی روزها و هفته‌های آینده شاهد تشدید عملیات‌های مقاومتی در مناطق مختلف خواهیم بود.

- ابو عبیده تاکید کرد که دشمن همچنان در شن‌های غزه گرفتار است و هیچ دستاوردی جز ننگ و شکست و رسوایی کسب نکرده و تنها کاری که توانسته انجام دهد ارتکاب جنایت‌های وحشیانه و قتل و کشتار بوده و چه بخواهد در این وضعیت بماند و چه از آن خارج شود باید بهای سنگینی بپردازد.

- ابو عبیده مجددا تاکید کرد که فشارهای نظامی بر گردان‌های مقاومت هرگز موجب عقب نشینی مقاومت از مواضع خود نخواهد شد و مقاومت همچنان به طور کامل به حقوق ملت فلسطین پایبند بوده و هرگز به دشمن امتیاز نمی‌دهد.

- سخنگوی القسام گفت که جنبش حماس هرگز از شروط خود درباره خروج کامل نیروهای اشغالگر صهیونیست از نوار غزه، رفع کامل محاصره غزه، بازگشت همه آوارگان به خانه‌های خود و شروع فوری روند بازسازی این منطقه عقب نشینی نخواهد کرد.

- ابوعبیده همچنین در بخشی از سخنان خود به پاسخ نظامی ایران (عملیات وعده صادق) به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق اشاره و تاکید کرد که این عملیات ایران قواعد جدیدی را در درگیری به وجود آورد و محاسبات دشمن صهیونیستی را به هم ریخت.

- سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام به تشدید مقاومت در برابر اشغالگری در کرانه باختری اشاره و وضعیت هیستریک اشغالگران در برابر مقاومت را توصیف و تاکید کرد که وضعیت آشفتگی و ناامیدی شدیدی در صفوف ارتش دشمن وجود دارد.

- ابوعبیده همچنین از همه جبهه‌هایی که از نبرد طوفان الاقصی حمایت کردند به ویژه گروه‌های مقاومت در لبنان، یمن و عراق و نیز ملت‌های آنها تقدیر و تشکر کرد.

دومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصیعملیات وعده صادق معادلات را به نفع محور مقاومت تغییر می‌دهد

200 روز مقاومت اسطوره‌ای در برابر اشغالگران

در ادامه مقاله عطوان آمده است که گردان‌های مقاومت در نوار غزه 200 روز متوالی در برابر ارتش رژیم اشغالگر که توسط قدرت‌های بزرگی مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه به طور کامل حمایت می‌شود، ایستادند و این مایه غرور و افتخار است. رزمندگان مقاومت در غزه در حالی 200 روز با دشمن اشغالگر جنگیدند که تانک و گنبد آهنینی در اختیار ندارند. رزمندگان مقاومت همچنین جنگنده و سایر تجهیزات پیشرفته‌ای که غرب و آمریکا به رژیم صهیونیستی می‌دهد را در اختیار ندارند اما توانستند یک پیروزی بزرگ و بی‌سابقه در برابر اشغالگران رقم بزنند.

وی تصریح کرد، مقاومت در نوار غزه محاصره شده همان طرفی است که رژیم اشغالگر را مجبور کرد تا همه گردان‌ها و تیپ‌ها و نیروهای خود را برای کاهش تلفات از غزه بیرون بکشد و اسطوره واهی بازدارندگی اسرائیل نابود شد. همچنین همه قواعد پروژه صهیونیستی در منطقه در مسیر نابودی قرار گرفت و بنابراین میلیون‌ها حامی مقاومت حق دارند که پیروزی مقاومت را در دویستمین روز از جنگ جشن بگیرند؛ مقاومتی که همه توطئه‌های دشمن را شکست داد و وضعیتی از رعب و وحشت در صفوف نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به وجود آورد.

جایگاه بالای ایران در حمایت از مقاومت

عطوان در ادامه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین اشاره و تاکید کرد که ما امروز شاهد بالاترین سطح وحدت عرصه‌های مقاومت هستیم و در این میان جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور قدرتمند در صدر تقابل با رژیم اشغالگر قرار دارد. همچنین یمن تبدیل به کشوری شده که بدون هیچ ترسی در برابر دشمن صهیونیستی ایستاده و آن را محاصره کرده است. در جبهه لبنان نیز می‌بینیم که شمال فلسطین اشغالی زیر آتش موشک‌ها و پهپادهای حزب الله قرار دارد و در عراق نیز موشک‌ها و پهپادهای مقاومت اسلامی این کشور با قدرت وارد میدان شده و پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه و همچنین مواضع صهیونیست‌ها در ایلات و فرودگاه حیفا و سکوهای گازی دشمن اشغالگر در میدان کاریش را مورد هدف قرار می‌دهند.

این تحلیلگر فلسطینی ادامه داد که ابو عبیده امروز نامی بزرگ برای همه نسل‌های مقاومت در سراسر جهان عربی و اسلامی بوده که همواره نوید پیروزی و بازگشت روحیه عزت و سربلندی به امت اسلامی را می‌دهد.

عطوان در ادامه مقاله خود به صحبت‌های سید «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در روز گذشته اشاره کرد با این مضمون که «اگر رژیم صهیونیستی به دنبال تحرکی ضد ایران باشد موجودیت خود را به طور کامل از دست خواهد داد و چیزی به نام رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند».

عطوان تصریح کرد که واقعا آیا بعد از عملیات وعده صادق و تکمیل عملیات طوفان الاقصی در دویستمین روز خود رژیم اشغالگر صهیونیستی جرات انجام تحرک ضد ایران را دارد؟ در پایان می‌گوییم تا زمانی که یحیی السنوار و مشاوران قهرمان او نبرد را از دل نوار غزه مدیریت می‌کنند و تا زمانی که ابوعبیده در سخنان خود نوید پیروزی را به حامیان مقاومت می‌دهد این به معنای آن است که دوره اسرائیل به سر آمده و امروز عصر مقاومت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • مقاومت اسطوره‌ای ۲۰۰ روزه و چند نکته درباره سخنان ابوعبیده
  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت
  • 200 روزه شدن جنگ علیه غزه چه مفهومی دارد؟ مقاومت در این مدت چگونه ادامه یافت؟
  • عکس | تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ
  • تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ+ عکس
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است