Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده آمریکا در سازمان ملل در صفحه توییترش با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران از پیش نویس قطعنامه ای که از سوی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت ارائه شده، دفاع کرد.

به گزارش ایسنا، کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل در دفاع از قطعنامه ضدایرانی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نوشت: آمریکا امروز پیش نویس یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را برای تمدید تحریم تسلیحاتی فعلی در زمینه فروش جنگ افزارهای معمولی به ایران و از آن جا ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرافت با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران گفت: این قطعنامه اقدامی ساده و روشن، منطبق با عقل سلیم است که از سوی کشورهای خاورمیانه درخواست شده است؛ آن ها بیش از همه از حمایت ایران از ترویسم و هرج و مرج آسیب دیده اند. شورای امنیت سازمان ملل نمی تواند از این رفتار چشم پوشی کرده و برای ایران برای تسلیحات پیشرفته دسترسی ایجاد کند.

وی در ادامه مطرح کرد: از تمامی اعضای شورای امنیت می خواهم نسبت به اهمیت اجازه دادن به انقضای این تحریم تسلیحاتی هوشیار باشند. هدف شورای امنیت سازمان ملل پیشبرد صلح و امنیت است. عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تمسخر این مسئولیت خواهد بود.
 
اظهارات کرافت در پی این مطرح می شود که دولت آمریکا با نزدیک شدن به پایان تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر با ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار تمدید این تحریم شده است.

علاوه بر این آمریکا علیرغم خروجش از توافق هسته ای تهدید کرده است که اگر این قطعنامه تصویب نشود، از مکانیسم موجود در این توافق برای بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران استفاده خواهد کرد.

گزارش هایی که منابع مختلف به نقل از دیپلمات ها ارائه کرده اند، حاکی از آن است که آمریکا نخواهد توانست حمایت و حداقل رای لازم برای تصویب قطعنامه اش علیه ایران را به دست آورد.

پیش نویس این قطعنامه به زودی در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی ایران تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران کلی کرافت شورای امنیت سازمان ملل تمدید تحریم تسلیحاتی تحریم تسلیحاتی ایران علیه ایران پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

سازمان همکاری اسلامی امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای تاسف عمیق خود از ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام مسئولیت‌های خود در قبال عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل متحد، در زمانی که مردم فلسطین در معرض شدیدترین تجاوزات، آزار و اذیت و نسل کشی قرار دارند، ابراز کرد.

در بیانیه سازمان همکاری‌ اسلامی آمده است که استفاده آمریکا از حق وتو، ناقض مفاد منشور سازمان ملل متحد است که به همه کشورهایی که تعهدات مندرج در آن را می پذیرند، اجازه عضویت می دهد.

سازمان همکاری اسلامی افزود که این اقدام آمریکا مانع از رسیدن ملت فلسطین به حقوق قانونی خود و همچنین به طولانی شدن بی‌عدالتی تاریخی که 75 سال بر ملت فلسطین تحمیل شده، کمک می‌کند.

این سازمان بر حق قانونی کشور فلسطین برای تجسم وضعیت سیاسی و حقوقی خود در سازمان ملل متحد مانند سایر کشورهای جهان، تاکید کرد و آن را حقی دانست که باید چندین دهه پیش بر اساس شرایط سیاسی، قانونی ، تاریخی و طبیعی مردم فلسطین در سرزمین خود که در قطعنامه‌های مربوط به سازمان ملل نیز آن را تایید کرده است، اجرا می‌شد.

این سازمان افزود که سازمان ملل تاکید کرده است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین به تحقق صلح و ثبات کمک و راه را برای اجرای توافق دو دولتی هموار می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی از مواضع کشورهای حامی پیش‌نویس قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل که حاکی از حمایت این کشورها از حق، عدالت، آزادی و صلح دارد، قدردانی کرد.

ایالات متحده در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل، از تصویب قطعنامه‌ای که در آن پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل این سازمان توصیه شده بود، جلوگیری کرد. 12 عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به تصویب این سند رای مثبت دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قطعنامه عضویت کامل فلسطین دوباره به رای گذاشته می شود
  • سازمان همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است
  • واکنش عربستان به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد