Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@14:04:17 GMT

تولید ۶۸۰۲ تن بادام از سطح باغات خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۰۸۹۶

تولید ۶۸۰۲ تن بادام از سطح باغات خراسان جنوبی

قوسی از تولید ۶ هزار و ۸۰۲ تن بادام از سطح باغات بادام استان خراسانبرای جنوبی خبر داد.

«غلامرضا قوسی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه سطح باغات بادام استان 9 هزار و 311 هکتار است، گفت: از این میزان 6 هزار و 724 هکتار آن مربوط به باغات دیم و 2 هزار و 587 هکتار باغات بادام آبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی میزان برداشت بادام در سال گذشته را 6 هزار و 627 تن ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال نیز 6 هزار و 802 تن بادام از سطح باغات استان برداشت شود.


قوسی افزود: برداشت محصول بادام استان با توجه به تنوع ارقام و تفاوت اقلیم های کشت از نیمه مرداد آغاز تا پایان شهریور ماه ادامه می‌یابد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: شهرستان های قاین، بیرجند و سرایان به ترتیب با تولید یک هزار و 566، یک هزار و 382 و یک هزار و 73 تن بیشترین تولید استان را به خود اختصاص داده اند. 


وی با بیان اینکه محصول بادام برداشت شده بیشتر به مصرف داخلی استان و مقادیری به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان ارسال می‌شود، گفت: میزان درآمد سالانه استان از این محصول 2 هزار و 380 میلیارد ریال است.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: بادام رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تولید سطح باغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال

هدف از برگزاری روز مزرعه انتقال یافته‌های جدید تحقیقاتی پرورش باغداری و به خصوص گوجه سبز به تولید کنندگان و بهره برداران و افزایش اطلاعات و دانش فنی آنها است که در این آیین بر ضرورت بکارگیری دانش و مهارت کسب شده توسط فراگیران در عرصه‌های تولید در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت تاکید شد.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب در حاشیه مراسم روز مرزعه، گفت: برداشت محصول گوجه سبز در سطح ۲ هزار هکتار از باغات این شهرستان از امروز در باغات ۲ روستای پیران و کلاهمال با قدمت ۳۵ سال از توابع این شهرستان آغاز شد که نوبرانه این محصول در کشور است.

ایرج بهرامی افزود: با توجه به اینکه سرپل‌ذهاب یک شهرستان گرمسیری است امکان پرورش محصول گوجه‌سبز در آن وجود ندارد، اما وجود ۲روستای پیران و کلاهمال در یک ریز اقلیم بین کوه‌های رشته‌کوه زاگرس و عبور رودخانه از میان آن باعث یک آب و هوای بسیار خوب برای باغات گوجه‌سبز در این ۲روستا شده است.

وی اظهار کرد: ۲۰۰هکتار باغ گوجه‌سبز در شهرستان سرپل ذهاب وجود دارد که با عملکرد برداشت پنج تن در هر هکتار، پیش بینی می‌شود بیش از یک‌هزارتن گوجه سبز برداشت و روانه بازار مصرف شود، اما به دلیل خسارات باد و طوفان و تگرگ اخیر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید این باغات کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: در زمان برداشت محصول گوجه سبز قریب به ۲۰ هزار نفر روز از کارگران فصلی در زمینه برداشت، بسته بندی و حمل و نقل بکارگیری می‌شوند و برای ۵۰۰ نفر در این۲ روستا پیران و کلاهمال» بصورت ثابت و پایدار اشتغال ایجاد شده است.

بهرامی تصریح کرد: این محصول امروز در یک بسته‌بندی شکیل و جدید و در وزنه‌ای پایین که مورد پسند مردم است برای عرضه در بازار به مراکز استان‌های تهران، همدان، تبریز، اهواز ارسال می‌شود و به دلیل نوبرانه بودن آن از قیمت بالا و خوبی برخوردار است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت غلات است
  • آغاز برداشت خوشه های طلایی در خراسان جنوبی 
  • گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند