Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع حمایت از خانوارهای نیازمند در چهار بند به مجلس ارائه شده و نیازهای اساسی پنج دهک پایین را در این طرح پیش بینی کرده ایم.

سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد طرح دوفوریتی حمایت معیشتی از خانواده‌های نیازمند اظهار کرد: قشر مستضعف جامعه ولی‌نعمتان و پایه‌های این انقلاب هستند و اکثر شهدا نیز از این قشر بودند و بیشتر مناطق شهیدپرور همان مناطق کم برخوردار و بی‌بضاعت شهرها و روستا هستند و در واقع جمله معروف حضرت امام(ره) که فرموده اند «یک تار موی کوخ‌نشینان را با کاخ‌نشینان عوض نمی‌کنم» باید مبنای فکری ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج دهک پایین فشار زیادی را در این جنگ اقتصادی و تحریم‌ها تحمل می‌کنند، ادامه داد: البته همه مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌ها نیست و برخی سوء مدیریت‌های داخلی نیز این وضعیت را به وجود آورده است، به‌طوریکه وقتی به خاطر موضوع گرانی شدید سیمان و میلگرد دو وزیر و یک سرپرست وزارتخانه مرتبط با این موضوع را به مجلس دعوت می‌کنیم و از آن‌ها سوال می کنیم ولی هیچ کدام مشکل را برعهده نمی‌گیرند و بر عهده دیگری می‌اندازند و این یعنی ضعف مدیریت که این موضوع باعث جولان دلالان در فصل تولید و ساخت مسکن شده و قیمت سیمان و میلگرد شدیداً بالا رفته است. لذا نباید انتظار داشته باشیم که با این وضعیت قیمت‌ها مردم برای خودشان خانه درست کنند و در داخل آن سکونت داشته باشند. یک جوان با این وضعیت چطور می تواند ازدواج کرده و برای خود خانه و سرپناه ایجاد کند؟.

وی در خصوص جزئیات این طرح نیز افزود: در این طرح که تحت عنوان «طرح جامع معیشتی حمایت از خانوارهای نیازمند» به مجلس ارائه شده است و حتی می‌خواهیم نام این طرح  را مزین بنام شهید سلیمانی کرده و به« طرح کرامت شهید سلیمانی» تغییر دهیم، جامعه هدف ما پنج دهک پایین جامعه است که بند اول عبارت است از تامین کالاهای ضروری یک خانه شامل برنج، گوشت، مرغ، روغن و تخم‌مرغ و حتی منابع تأمین این مواد را نیز در نظر گرفته‌ایم که دولت بحث ماده 75 را مطرح نکند.

وی ادامه داد: بند دوم در خصوص بحث انرژی و قبوض آب، گاز و برق است که پنج دهک پایین واقعاً تحت فشار هستند و نمی‌توانند این قبوض را پرداخت کنند. لذا قصد داریم با این طرح موضوع پرداخت قبوض حامل‌های انرژی را برای پنج دهک پایین یا حذف کنیم و یا تخفیف ویژه‌ای دهیم و هزینه‌هایی را که به دهک‌های پایین تخفیف خواهیم داد، به پنج دهک بالا منتقل خواهیم کرد و  برای این‌که این موضوع به شرکت‌های آب و برق و گاز آسیبی نرساند با آنها صحبت کرده و یک نرمالی را تعریف می‌کنیم که هر کس تا این حد مصرف کند، شامل تخفیف و یا حذف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع بند سوم بحث ودیعه مسکن است، عنوان کرد:  اکثر مستأجرین از قشر پایین و پنج دهک پایین جامعه هستند و لذا بر اساس این طرح برای افراد ساکن در کلانشهرها مبلغی در حدود 100 میلیون تومان و برای ساکنین شهرهای کوچک‌تر 50 میلیون تومان و به همین ترتیب برای ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز مبالغی را تحت عنوان ودیعه مسکن در نظر خواهیم گرفت  و تا زمانی که مستاجرین در آن خانه ها ساکن هستند، این ودیعه خواهد ماند و مستأجرین تنها کارمزد و سود این مبلغ را پرداخت خواهند کرد و بند چهارم و پایانی این طرح نیز در مورد بحث دارو و درمان است و با وجود اینکه برای بیماران خاص تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده است ولی سایر بیماران که در دهک‌های پائین قرار دارند، در تهیه دارو دچار مشکل می‌شوند لذا پیشنهاد کردیم برای داروهایی که گران‌قیمت بوده و تهیه کردنشان برای دهک های پایین مشکل است، یا تخفیف بدهیم و یا قیمتشان را حذف کنیم.

موسوی با تاکید بر اینکه این چهاربند در کل نیازهای ضروری یک خانوار است که در این طرح پیش بینی کرده ایم و در صورت تصویب کلیات، جزئیات این طرح‌ نیز ارائه خواهد شد، اظهار کرد: یکی از منابع تشخیص دهک‌های پایین سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون کار و تامین اجتماعی است و آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که دهک ها چطور تقسیم‌بندی شده‌است و حتی براساس آن دهک‌ها یارانه برخی افراد را حذف کردند و اگر بعد از تصویب این طرح در مجلس، دولت یارای کمک به این طرح را نداشت، به اذن رهبر معظم انقلاب از سازمان‌های زیر نظر ایشان از جمله بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ... کمک خواهیم گرفت.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تورم معیشت مردم دهک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۰۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات فرماندار کاشان ویژه قانون جوانی جمعیت+فیلم

فرماندار کاشان توضیحاتی را در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت در کاشان ویژه تخصیص زمین به خانوارهای دارای شرایط ارائه کرد. - اخبار استانها -

محمدشریف زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار داشت: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت 30 نفر از خانوارهای دارای پنج و شش فرزند در شهرهای اقماری برای زمین رایگان ثبت‌نام کردند.

وی افزود: برای این افراد زمین مورد نیاز تامین و فرآیند قرعه‌کشی برای واگذاری انجام می‌شود و برای 30 نفر در شهر کاشان ویژه خانوارهای دارای پنج الی شش فرزند زمین لازم تامین و قرعه‌کشی برای واگذاری انجام می‌شود در حالی که در شهرهای اقماری قانون جوانی جمعیت کاملا اجرایی شده است.

فرماندار شهرستان کاشان ابراز داشت: در مورد افراد باقی‌مانده اقدامات لازم صورت گرفته و بخشی از اراضی مورد نیاز به محدوده شهری الحاق شده است و در تلاش هستیم مابقی نیز انجام شود تا تعهد برای خانوارهای داری سه فرزند و بیشتر در سال جاری اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه دستگاه‌های مرتبط نظیر راه و شهرسازی اقدامات خوبی را انجام دادند، گفت: در تلاش هستیم تا امور مربوط به قانون جوانی جمعیت به ویژه اختصاص زمین به خانوارهای دارای حداقل سه فرزند به سرعت انجام شود.

.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • طغیانی: تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور است
  • توضیحات فرماندار کاشان ویژه قانون جوانی جمعیت+فیلم
  • جوان عشایر دشتستانی ناجی چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • تحقق شعار سال نیازمند ارائه راهکارهایی برای مردمی‌سازی تولید
  • فوتسال گناباد  نیازمند حمایت بیشتر است
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • آغاز هفته اکرام ایتام 
  • مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است
  • فعالیت ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت طی ایام نوروز در فارس