Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@12:50:15 GMT

هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۰۹۵۹

هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۱۴ ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز پنجشنبه - بیست و سوم مرداد - با میانگین ۱۰۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

کیفیت هوای این کلانشهر برپایه داده‌های سامانه پایش برخط در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۱۱۴ همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۱۳۲، خیابان استانداری روی عدد ۱۰۵، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۴۵، خیابان پروین روی عدد ۹۸ و خیابان رودکی روی عدد ۹۱ گزارش می‌شود.

همچنین کیفیت هوا در شاهین شهر با میانگین ۶۷، مبارکه با میانگین ۸۶، کاشان با میانگین ۹۲ و نجف آباد با میانگین ۹۳ در وضعیت سالم است؛ وضعیت کیفی هوا در سایر ایستگاههای پایش شهرستان‌ها در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 438588

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هوای ناسالم کیفیت هوا اصفهان گردو غبار محيط زيست شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ناسالم برای گروه های حساس کیفیت هوا کیفی هوا روی عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان و شهر‌های مجاور با ۵۹ AQI وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.
بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش پارک زمزم با ۳۲، سپاهان شهر ۵۰، فرشادی ۳۳، فیض ۴۰، کاوه ۴۰، میرزا طاهر ۲۷ وولدان ۴۲، نجف آباد ۳۵، کاشان ۱۶ و سگزی ۲۷ وخمینی شهر ۴۵ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین امروز شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش هوادر مناطق پروین ۷۴ ف خرازی ۸۱، دانشگاه صنعتی ۶۴، رهنان ۵۶، زینبیه ۵۱، قهجاورستان ۷۴، کردآباد ۵۶ وشهر‌های مبارکه ۷۰، شاهین شهر ۶۱ AQI در وضعیت قابل قبول ودر شهر زرین شهر با ۱۳۳ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

دیگر خبرها

  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۴ شهر اصفهان قابل قبول است
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز