Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز آقایی، پنجشنبه ۲۳ مرداد اظهارداشت: با ارسال نخستین محموله صادراتی سنگ کوپ مرمر ایران از طریق بندر چابهار به مقصد چین، گام دیگری در راستای رونق تجارت در این بندر راهبردی برداشته شد.

این محموله به وزن ۹۴۲ تن در قالب ۴۳ کانتینر بود که بندر چابهار را به مقصد چین ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین محموله سنگ کوپ است که پس از استافینگ به کانتینر، از طریق بندر چابهار عازم مقصد شد.

این اتفاق خوب در ادامه موفقیت‌های چابهار در مسیر صادرات، ترانزیت و همچنین مشوق‌های جدید اعطا شده به این بندر انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وجود تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و تخفیفات قابل توجه در تعرفه‌های وارده بر کالا و کشتی در بندر چابهار انتظار می‌رود صادرات سنگ به عنوان یکی از کالاهای عمده پر تکرار صادراتی کشور از طریق این بندر تداوم داشته باشد و بتوان از ظرفیت استراتژیک آن برای دیگر اقلام معدنی ایران و کشورهای همسایه بهره برد.

در گذشته صادرات کالا از طریق بندر شهید بهشتی به مقصد هند محدود بود اما توانستیم از مزیت‌های بندر شهید بهشتی برای ارسال کالاهای صادراتی ایران یا ترانزیتی افغانستان به مقصد سایر کشورها مثل چین، تایلند، مالزی و دیگر بازارهای هدف استفاده کنیم.

کد خبر 539895 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان صادرات و واردات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان صادرات و واردات بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳

تین نیوز

میزان صادرات ریلی راه آهن تهران در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ به بیش از ۵ هزار تن رسید که این رقم ۱۰ برابر میزان صادرات در مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میزان صادرات ریلی اداره کل راه آهن تهران در یک ماه اول سال ۱۴۰۳ با عبور از مرز ۵ هزار تن رشدی ۱۰ برابری را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

بخش عمده این محمولات که شامل شمش آهن- کلاف مفتول- سنگ نمک و محموله صادراتی ماکارونی است از مرکز لجستیک آپرین (بندر خشک) بارگیری و به مقاصد خود در کشور ترکیه صادر گردیده است.

لازم به ذکر است پیش بینی می شود با رفع موانع حضور گمرک در بندر خشک ریلی آپرین، میزان حمل و نقل ریلی در بخش بین الملل شامل صادرات، واردات و ترانزیت با ادامه روند روبه رشد جهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

اداره کل راه آهن تهران دارای سه گمرک با اتصال ریلی مستقیم است که گمرکات غرب و شهریار از طریق ایستگاه نیکپسندی و گمرک بندر خشک آپرین از طریق ایستگاه آپرین به شبکه سراسری راه آهن متصل می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • دولت نجات ملی یمن : ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد بندر المخا شدند
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان