Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@14:16:36 GMT

چرا بعضی مو‌های بدن خیلی رشد می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۱۰۴۶

چرا بعضی مو‌های بدن خیلی رشد می‌کنند؟

خیلی از ما این تجربه را داشته ایم. در حال خاراندن یا دست کشیدن به قسمتی از بدن مان بودیم که یکباره متوجه وجود یک موی خیلی دراز و باریک سفید رنگ شدیم که انگار یک شبه روی بدن مان سبز شده بود. اگر این اتفاق برای شما هم افتاده و فکر کردید تنها آدم روی زمین هستید که یک موی دراز از پوستش بیرون زده، باید بدانید که تنها نیستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا بعضی موهای بدن رشد عجیب و غریبی دارند.

گرچه بسیاری از ما تجربه این مسأله را داشته ایم، اما هنوز اصطلاح خاصی برای این موهای دراز که سر و کله شان روی بدن ما پیدا می شود وجود ندارد. با این حال نظریاتی در توضیح این پدیده مطرح شده است. متخصصان پوست می گویند این موهای دراز شاید بر اثر عوامل هورمونی و ژنتیکی ای به وجود می آیند که باعث می شوند بعضی موها رشدی غیر معمول و بیشتر از باقی موها داشته باشند.

جهش های تصادفی باعث می شود بعضی فولیکول های «منتخب» ی مو مدت طولانی تری در فاز آناژن باقی بمانند، مرحله ای که مو در آن رشد می کند. در نتیجه، این تک فولیکول فرصت بیشتری برای رشد و به وجود آوردن یک موی بلندتر پیدا می کند. نوسانات هورمونی ای که در قسمت های مختلف بدن مثل چانه یا ناحیه ی T صورت (پیشانی، بینی و چانه) رخ می دهند هم می توانند باعث رشد غیر معمول موهای بدن شوند. اگر این موها اذیت تان می کنند، متخصصان پوست توصیه می کنند با موچین آن ها را بردارید.

بعضی از ما یکباره متوجه این موهای دراز روی بدن مان می شویم و فکر می کنیم آن ها یک شبه سر و کله شان روی بدن ما پیدا شده است. اما این شاید فقط تصور ما باشد. این موها بسیار نازک هستند و رنگی نزدیک به رنگ پوست ما دارند و در مقایسه با موهای «معمول» مان سخت می شود آن ها را تشخیص داد. به همین دلیل است که گاهی مدت ها طول می کشد تا متوجه وجودشان شویم و آن ها بدون اینکه خبر داشته باشیم به رشد خود ادامه می دهند.

منبع: روزیاتو

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رشد موهای بدن رشد مو سبک زندگی پارسی خبر روی بدن ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل سرپل‌ذهاب برای برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: همه چیز برای شرکت‌کنندگان در مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز از سراسر کشور فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، صدراله بابلی امروز _یکشنبه، دوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: هرساله در نیمه اول اردیبهشت‌، مراسم یادواره و صعود به ارتفاعات بازی‌دراز در شهرستان سرپل ذهاب برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که آمادگی لازم برای پذیرایی از شرکت‌کنندگان وجود دارد، افزود: امسال هم با توجه به برنامه‌ریزی که توسط فرماندهی سپاه استان کرمانشاه و شهرستان صورت گرفته، برای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت، شهرستان آمادگی کامل برای برگزاری یادواره شهدای بازی‌دراز را دارد.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای شرکت‌کنندگان در مراسم بزرگداشت عملیات بازی‌دراز، تصریح کرد: مراسم اول یادواره شهدای بازی‌دراز شامگاه پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت در کنار بقعه احمد بن اسحاق برگزاری می‌شود و همچنین از صبح چهاردهم اردیبهشت نیز برنامه صعود به ارتفاعات بازی‌دراز را خواهیم داشت که همه امکانات لازم در نظر گرفته‌شده است.

وی ضمن قدردانی از مجموعه دستگاه‌های اجرایی دخیل در فراهم کردن مقدمات صعود به بازی‌دراز ادامه داد: از سال گذشته سپاه استان و شهرستان کارهایی را آغاز کرده‌اند که امروز همه‌چیز در شهرستان برای برگزاری صعود به بازی‌دراز فراهم است.

بابلی با تصریح این‌که سال گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر از سراسر کشور در این صعود شرکت کردند، خاطرنشان کرد: امسال هم در خصوص برگزاری نیز هیچ مشکلی وجود نداشته و از همه مردم و جامعه بزرگ ایثارگران دعوت می‌کنیم که برای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت به شهرستان سرپل ذهاب آمده و در این مراسم سنواتی حضور پیدا کنند.

کد خبر 746750

دیگر خبرها

  • (ویدئو) شتر موهای سر یک زن را کند و خورد!
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • آمادگی کامل سرپل‌ذهاب برای برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز