Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: مرز باشماق به عنوان دومین مرز رسمی ترانزیتی کشور با حدود ۶.۷ میلیارد دلار در سال تزانزیت، صادرات و واردات دارد که بی نظمی رفت و آمد و حمل و نقل در این مرز برای ما خوش آیند نیست و اگر این مرز ساماندهی شود می‌توان انرژی هدر رفته را به افزایش توان ترانزیت و حمل و نقل صادرات و واردات تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اومشاوران ذیصلاح در حوزه تخصصی گمرک و پایانه با همکاری سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای انجام و به اتمام رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: چندی پیش با حضور وزیر راه و شهرساری گزارش ساماندهی این مرز ارایه شد و دستور برگزاری فاز اول مناقصه این طرح با اعتباری در حدود ۴۰ میلیارد تومان در حال ابلاغ است.

ملکی یادآور شد: اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اولویت ساماندهی مسیر ترانزیک کالا و ماشین آلات حمل سوخت و ترانشیپمنت را انجام خواهد داد تا بخش اعظمی از بی‌نظمی‌های این مرز برطرف شود.

اوبرای ساماندهی این بازارچه اقدام کرده و هم اکنون سالن‌های تزانزیت آن احداث شده و ساختمان‌های مربوط به دستگاه‌های اجرایی از جمله و ساختمان‌های مورد نیاز دستگاه‌های امنیتی در این مرز هم اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

ملکی تاکید کرد: کمیته برنامه ریزی شهرستان بانه نیز موظف شده اعتبارات مورد نیاز محوطه سازی این بازارچه را از منابع در اختیار شهرستان تامین شود.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرز‌های رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کردستان مرز باشماق حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه

 روحی ملکی با اشاره به برگزاری عمره مفرده زائران ایرانی پس از ۹ سال وقفه اظهار کرد: دو کاروان با ظرفیت‌های ۸۵ نفر از استان آذربایجان شرقی و یک کاروان ۸۵ نفره از استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی افزود: اعزام این کاروان آغازی بر عمره مفرده بعد از ۹ سال است که بعد از حج تمتع با کاروان‌های بیشتری اعزام خواهند شد.

وی در ادامه از آغاز اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: زائران استان آذربایجان شرقی با ۲۸ کاروان ۴۰۹۵ نفره که از این تعداد ۱۲۳نفر از شهرستان ارومیه هستند به حج تمتع اعزام می‌شوند.

روحی ملکی خاطرنشان کرد: پرواز حج تمتع از ۲۴ تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد که برگشت زائران از یکم تیرماه آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار
  • لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور
  • اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه
  • لاتزیو - یوونتوس؛ ترکیب رسمی
  • ببینید | عزیمت به کراچی، مرحله سوم سفر رسمی رئیس جمهور به پاکستان
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • تحت چه شرایطی می‌توان معامله را فسخ کرد؟
  • اقدامات آتش‌نشانی تهران در سیل سیستان و بلوچستان