Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:33:38 GMT

زباله‎‌گاه بجستان استانداردهای محیط‌ زیست را ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۱۱۶۲

زباله‎‌گاه بجستان استانداردهای محیط‌ زیست را ندارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست بجستان گفت: ‎با وجود پیگیری‌های صورت گرفته اما هنوز زباله‎گاه بجستان استانداردهای مدنظر محیط‌ زیست را ندارد.

مجتبی رضانژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مهمترین تهدیدهای زیست‌ محیطی شهرستان بجستان افزود: پسماندها و عدم مدیریت صحیح، وضعیت زباله گاه شهری و روستایی و استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین، ریزگردها و شکار غیر مجاز از مهمترین مشکلات زیست‌ محیطی این شهرستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مطرح کرد: با صحبت‌هایی که با دهیاران، بخشداران و شهرداری انجام شده بسیاری از زباله‌های روستایی به صورت تجمیع دفن می‌شوند، اگر چه چند روستایی که خودشان زباله را در منطقه دفن می‌کنند باید هرچه سریع‌تر از مجتمع زباله گاهی که برای روستاها مشخص شده استفاده کنند تا آلودگی‌ها کمتر شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بجستان عنوان کرد: اگر چه دفن زباله به صورت سنتی انجام می‌شود اما امیدواریم در آینده نزدیک این معضل برطرف شود، هر چند در حال حاضر روزانه ۱۱ تن پسماند در شهر بجستان تولید می‌شود اما زباله گاه هنوز استانداردهای مدنظر محیط‌ زیست را ندارد.

وی عنوان کرد: با ایجاد ترانشه‎های متناسب با حجم زباله تولیدی و ایجاد استانداردهای لازم می‌توان از آلودگی محیط‌ زیست، تجمع حشرات و شیوع بسیاری از بیماری‌های عفونی منتقله از طریق حیوانات موذی، سگ‌های ولگرد جلوگیری به عمل آورد و در واقع با این کار می‌توان در راستای حفظ سلامت شهروندان گام مفیدی برداشت.

رضانژاد به مهمترین برنامه‌های امسال برای مبارزه با ریزگردها و بیابان‌زایی اشاره کرد و گفت: امسال محدوده ۱۲۰ هکتاری را شروع به نهال‌ کاری خواهیم کرد.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه فرهنگ‌ سازی تأثیر بسیاری دارد برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محل دفن زباله محیط زیست بجستان زباله گاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رضا لطافتی اظهار کرد: در حال حاضر در استان روزانه حدود ۲۳ تن زباله‌های پلاستیکی تولید می‌شود که با فعالیت ۸ واحد بازیافت پلاستیک، حجم قابل ملاحظه‌ای از آن در این واحدها، بازیافت می‌شود. همچنین روزانه مقادیر زیادی از زباله‌های پلاستیکی جمع آوری شده برای بازیافت به خارج استان ارسال می‌شود.
وی با اشاره به شعار امسال هفته زمین پاک (مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین)، رویکرد عموم مردم استان ایلام در زمینه حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مصداق بارز این موضوع، وجود ۴۹ سازمان مردم نهاد محیط زیستی با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در استان است.
کارشناس مسئول مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام تصریح کرد: آلودگی پلاستیک و تولید میکرو پلاستیک‌ها یکی از انواع آلودگی نوظهور است که به صورت جدی منابع آب، خاک و تنوع زیستی را تهدید می‌کند و لازمه نجات زمین، مهار تولید و استفاده بی رویه از انواع پلاستیک‌ها است.
وی تشریح کرد: لازمه تولید آب و غذای سالم، وجود منابع آب و خاک سالم و پاکیزه است که عموم مردم باید در این زمینه با ارگان‌های متولی امر، همکاری کنند.
لطافتی یادآوری کرد: در هفته زمین پاک، برنامه‌های مختلفی از قبیل اجرای پاکسازی و کمپین بی زباله، حضور در خبرگزاری‌ها، تبیین حفاظت از زمین از سوی ائمه جمعه، برگزاری مسابقات نقاشی در مدارس، برگزاری نشست در محل خانه‌های محیط زیست سراسر استان و… برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست