Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت که شیوه نامه ابلاغی ستاد مقابله با کرونا رییس جمهور را از رفتن به مجلس منع کرد و این تصمیم کتبا به اطلاع رئیس مجلس رسیده بود.

محمود واعظی در  پاسخ سوال خبرنگار ایسنا درباره چرایی حضور نیافتن رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ حضور مقامات ارشد در جلسات عمومی و اماکن اینچنینی تابع نظرات ستاد ملی مبارزه با کروناست و این کمیته بهداشتی این ستاد است که در این زمینه تصمیم می‌گیرد و همه تابع مصوبات و تصمیمات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نامه‌نگاری خود با رئیس مجلس شورای انقلاب اسلامی در روزهای پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد تاکید کرد: تصمیم کمیته بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا کتبا توسط اینجانب به اطلاع رئیس محترم مجلس رسیده و انتظار این بود که ایشان نمایندگان مجلس را از این مسئله آگاه و جلسه را مدیریت کنند،‌ متاسفانه این اطلاع رسانی به نمایندگان محترم انجام نشد و صرفا پس از دریافت یادداشت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و آنهم پس از رای گیری اطلاع داده شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر لازم‌الاتّباع بودن مصوبات و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا،‌ افزود: نمونه همین مسئله در اواخر مجلس پیشین هم اتفاق افتاد، در جلسه رای اعتماد به آقای دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، آقای دکتر روحانی به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه شرکت نکرد و معاون اول رئیس‌جمهور در آن جلسه حضور یافت و به نمایندگی از رئیس‌جمهور از وزیر پیشنهادی دفاع کرد و هیچ مشکلی هم پیش نیامد.

واعظی با ابراز تعجب از ممانعت از سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، خاطرنشان کرد:‌ چنانکه عرض کردم، هم در مجلس قبل و هم در دولت‌های قبل مواردی وجود داشته که معاون اول رئیس‌جمهور به نیابت از رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی شرکت و در دفاع از وزیر سخنرانی کرده است. با این حال دیروز با استناد به آئین نامه داخلی از سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهور ممانعت شد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی موفق به کسب اعتماد نمایندگان محترم نشد از شایستگی ها و توانائیهای این مدیر موفق کم نخواهد کرد و ایشان همواره به عنوان متدین، متخصص و لایق در خدمت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد ستاد ملی مبارزه با کرونا معاون اول رئیس جمهور وزیر پیشنهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل

رئیس جمهور در جلسه‌ای سه ساعته که به منظور پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت برگزار شد، پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که صبح امروز - پنج‌شنبه - و با حضور سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، در ابتدا  معاون اول رئیس‌جمهور و مسئولین ذیربط در وزارتخانه‌های امور خارجه، وزارت اقتصاد، وزارت کشور، وزارت صمت و بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت برخی پروژه‌های کلان کشور از جمله پروژه‌های کلان نفتی و پالایشگاهی، تأمین واگن مورد نیاز مترو کلانشهرهای  تهران، شیراز، تبریز و مشهد، برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور که از طریق تأمین مالی خارجی در حال پیگیری و اجراست به رئیس جمهور ارائه کردند.
در این جلسه  همچنین اجرایی شدن برخی از توافقات مهم و کلان با برخی از کشورها در حوزه‌های نفتی و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی کشور که بیش از یک دهه معطل مانده است مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

از دیگر پروژه‌هایی که در این جلسه آخرین وضعیت آن از سوی رئیسی از مسولین ذیربط مورد مطالبه و پیگیری قرار گرفت، ساخت ورزشگاه بزرگ و چند منظوره تهران بود که چندی پیش رئیس جمهور دستور ساخت آن را صادر کرده بود.

رئیس جمهور در این جلسه پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه ها را صادر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستورات مهم رئیسی پس از یک جلسه ۳ ساعته + جزئیات
  • پیگیری وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • پیگیری وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت در جلسه ۳ ساعته با رئیس جمهور
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل
  • استقبال از نمایشگاه قرآن بیش از حد انتظار بود
  • عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد