Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@16:14:43 GMT

نصرت‌الله نوح درگذشت/ گوگل دهه ۵۰ روزنامه کیهان

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۱۲۱۷

نصرت‌الله نوح درگذشت/ گوگل دهه ۵۰ روزنامه کیهان

ساعت 24- نصرت‌الله نوحیان‌سمنانی(نوح) روزنامه‌نگار، شاعر، طنزپرداز و محقق تاریخ مطبوعات بامداد ۲۱ مرداد ۹۹ به دلیل بیماری مزمن ریه در بیمارستان استانفورد امریکا درگذشت.

رضا قوی‌فکر درباره این روزنامه‌نگار نوشته است: «نام نصرت‌الله نوح از سال ۵۰ در ذهن من نقش بسته بود.  در آغازین سال‌های دهه ۵۰ وقتی دانشجوی روزنامه‌نگاری بودم و به عنوان خبرنگار به تحریریه کیهان معرفی شدم، استاد نصرت‌الله نوح چهره‌ای محبوب، محجوب، مهربان و متواضع دبیر سرویس شهرستان‌های تحریریه کیهان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به نصرت‌الله نوح تنها به عنوان عضو تحریریه کیهان نباید نگاه کرد. او به دلیل دانش بسیارش در زمینه ادبیات و شعر و نیز اطلاعات عمومی و از همه مهم‌تر دانستن لغات بسیار در آن سال‌ها برای ما اعضای تحریریه کیهان نقش گوگل امروزی را بازی می‌کرد.

یادم‌ هست، آقای نوح در گوشه جنوب شرقی تحریریه در سرویس شهرستان‌ها می‌نشست و هر کدام از برو بچه‌های خبرنگار هرگاه نیاز به لغتنامه داشتندکه مثلا فلان کلمه را با سین ‌می‌نویسند یا با صاد او با صدای رسایش از همان سر جایش پاسخ سوال‌مان را می‌داد. آقای نوح شاگرد افراشته، طنزنویس معروف بود و به این شاگردی افتخار می‌کرد. از همه مهم‌ترحافظه قوی استاد نوح بودکه از او عنوان‌ آقای حافظه ایران ساخته بود.

او در نخستین‌ مسابقه هوش تلویزیون‌ ملی ایران شرکت‌ کرد و تمام رقبایش را شکست داد و ‌عنوان آقای حافظه ایران را به دست ‌آورد. به همین ‌مناسبت به او جایزه‌ای دادند که با کمک آن توانست خانه‌ای در شهباز برای خودش دست ‌و پا کند. دکتر مصباح‌زاده مجسمه نیم تنه او که به مناسبت همین عنوان برایش ساخته بودند را در سالن کنفرانس کیهان گذاشته بود.

آقای نوح تا سال ۱۳۵۸ در روزنامه کیهان بود و در دهه ۶۰ به امریکا رفت اما تا دو سال پیش هر نوروز به ایران‌ می‌آمد و حتما سری هم به سمنان زادگاهش می‌زد.»

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تحریریه کیهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رئیس جمهوری در پی درگذشت پدر شهیدان خرسندیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در متن پیام تسلیت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی آمده است: درگذشت مرحوم حاج امراله خرسندیان، پدر بزرگوار شهیدان والامقام، الله‌کرم، الله‌کس و محمد خرسندیان و جانبازان سرافراز مهدی و الله‌رحم خرسندیان، موجب تاثر خاطر شد.

رئیس جمهور افزود: این پدر فداکار که با ایمان راسخ به آموزه‌های اسلامی و ارزش‌های متعالی انقلاب، همه سرمایه‌های ارزشمند زندگی خود را برای عزت و اقتدار میهن اسلامی روانه میدان ایثار و شهادت کرد، بی‌شک شأنی رفیع در پیشگاه الهی خواهد داشت.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: اینجانب مصیبت وارده را به مردم شریف استان کهگیلویه و بویر احمد و خانواده مکرم این فقید سعید تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با شهیدان گرانقدرش و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسألت دارم.

دیگر خبرها

  • حمایت کیهان از کاظم صدیقی در نماز جمعه جنجالی
  • پیام تسلیت رئیسی در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • اسماعیلی: امرو‌ز روز نصرت سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و یوم الله است
  • عکس‌های خلوت بودن نماز جمعه کاظم صدیقی، مربوط به ساعاتی قبل از نماز است!
  • کیهان : عکس های خلوت بودن نماز جمعه کاظم صدیقی ، مربوط به ساعاتی قبل از نماز است!
  • کیهان: عکس‌های خلوت بودن نماز جمعه کاظم صدیقی، مربوط به ساعاتی قبل از نماز است!
  • کیهان: عکس های خلوت بودن نماز جمعه کاظم صدیقی، مربوط به ساعاتی قبل از نماز است!
  • رییس جمهور طی پیامی درگذشت پدرشهیدان خرسندیان را تسلیت گفت
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان خرسندیان
  • پیام تسلیت رئیس جمهوری در پی درگذشت پدر شهیدان خرسندیان