Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@07:56:26 GMT

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات خوشمزه

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۱۲۶۳

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات خوشمزه

امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه خوراک مرغ و سبزیجات را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

چند تکه سینه یا ران مرغ بدون پوست و مکعبی خرد شده
۱_۲ کدو سبز
۱۰_۱۲ عدد گوجه گیلاسی
۳ تا ۴ حبه سیر رنده شده
۱/۲ لیوان لوبیا قرمز
مقداری روغن زیتون
پودر پاپریکا، پودر پیاز و ادویه دلخواه به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه طبق ذائقه

طرز تهیه:

ابتدا تکه‌ها مرغ را با پودر پیاز، پودر پاپریکا، ۱ قاشق روغن زیتون، نمک، فلفل مرینیت کنید، و برای حداقل یک ساعت استراحت دهید تا مزه دار شوند، همزمان گوجه‌های گیلاسی را در یک ظرف پخت مخصوص فر گذاشته نمک و روغن زیتون زده و برای مدت ۲۰_۳۰ دقیقه یا تا زمانی که کامل پخته شوند با دمای ۱۷۰ گذاشته (می‌توانید گوجه‌ها را جدا از سبزیجات دیگر در ماهیتابه روی حرارت ملایم بپزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

) در مرحله بعد یک ماهیتابه روی حرارت متوسط گذاشته و با مقداری روغن دو طرف مرغ‌ها رو سرخ کنید تا کامل مغز پخت و طلایی شوند.

از ماهیتابه در آورده و مقداری روغن زیتون در همان ماهیتابه ریخته سیر ریز خرد شده را اضافه کنید تفت دهید تا عطر سیر بلند شود سپس کدو‌ها خرد شده را اضافه کنید تفت دهید تا مقداری نرم شود بعد لوبیا پخته و نمک، فلفل و هر ادویه‌ی دیگر طبق ذائقه تون اضافه و مخلوط کنید در آخر مرغ و گوجه‌های گریل شده را به ماهیتابه برگردانید و اجازه دهید چند دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا تکه‌های مرغ گرم شوند، سپس در ظرف مناسب سرو کنید.

منبع:ashpaziy_khalagh

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خوراک مرغ و سبزیجات طرز تهیه خوراک سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو،‌ کشور ترکیه به داشتن کباب‌های بسیار متنوع و خوشمزه مشهور است. دونر کباب، آدانا کباب، چوپ شیش، تاووک شیش، بیتی کباب، تپسی کباب و اورفا کباب چند نمونه از انواع کباب‌های لذیذ این کشور هستند.

لاهماجون یکی از انواع کباب‌های خوشمزه ترکی است که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه مانند عراق، سوریه و لبنان نیز طبخ می‌شود. لاهماجون مخفف کلمه «لحم عجین» به معنای «گوشت و خمیر» است که به صورت مصطح و به عنوان «پیتزای ترکی» نیز شناخته می‌شود. این غذا از یک لایه خمیر گرد و نازک به همراه لایه‌ای از مواد روی آن تشکیل می‌شود.

لاهماجون از یک خمیر و لایه رویی تشکیل می‌شود که آن را داخل فر یا تنور می‌پزند و بعد به صورت رول شده همراه با پیاز و آبلیمو سرو می‌شود. ترکیب روی خمیر لاهماجون متفاوت است، اما مشهورترین آن لاهماجون گوشت است که در ادامه این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه آن را آموزش بدهیم.

در این روش نیازی به درست کردن خمیر نیست و شما می‌توانید با نان لواش نازک یا خمیر یوفکای آماده این لاهماجون خوشمزه و لذیذ را در منزل تهیه کنید، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه باباغنوج | پیش غذایی خوش‌عطر و طعم از مدیترانه

مواد لازم

گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
گوجه فرنگی: ۲ عدد
سیر: ۲ حبه
جعفری: ۵ شاخه
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
رب فلفل یا سس تند: ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: نصف فنجان
خمیر یوفکای بزرگ یا نان لواش نازک: ۴ عدد
نمک، فلفل و پاپریکا: به میزان لازم
آرد گندم: ۲ قاشق غذاخوری
کره: ۴ قاشق غذاخوری
آب سرد: یک چهارم لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن این کباب خوشمزه و خاص ابتدا پیازها را پوست و بعد رنده کنید. پیاز رنده شده را داخل گوشت چرخ کرده بریزید، سپس جعفری خرد شده، روغن زیتون، رب گوجه فرنگی، سس فلفل، فلفل دلمه‌ای و سیر رنده شده، نمک، فلفل و پاپریکا را به آن اضافه کنید و با دست مواد را خوب ورز بدهید تا مزه‌ها با هم مخلوط شوند.

داخل یک کاسه کره آب شده را با آرد گندم و آب سرد مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سینی فر را آماده کنید و خمیر یوفکا را روی سینی پهن کنید. از ترکیب آرد و کره روی خمیر بمالید، سپس خمیر یا نان بعدی را روی آن بگذارید و دوباره از ترکیب آرد و کره روی آن بمالید. هر چهار خمیر یا نان را به این صورت روی هم بچسبانید؛ سپس لبه‌ها را به سمت داخل صاف کنید تا خمیر شما یک مستطیل کامل باشد. حالا مواد گوشتی را روی نان یا خمیر بمالید و با قاشق کاملا صاف کنید. سینی را داخل فر ۱۸۰ به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بگذارید تا بپزد. بعد از پخت نان را رول کنید و بعد به اندازه دلخواه برش بزنید و میل کنید، نوش جان.

کد خبر 845204 برچسب‌ها ترکیه آشپزی - دستور پخت غذاهای بین‌المللی

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • طرز تهیه نان کشمشی خانگی، نرم و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه مینی چیزکیک لیمویی، ساده و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه شوید واویشکا با مرغ، غذای آسان و خوشمزه گیلانی