Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@00:47:00 GMT

چرا رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد مدرس خیابانی نبود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۱۳۲۳

چرا رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد مدرس خیابانی نبود

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت که شیوه نامه ابلاغی ستاد مقابله با کرونا رییس جمهور را از رفتن به مجلس منع کرد و این تصمیم کتبا به اطلاع رئیس مجلس رسیده بود.

محمود واعظی در پاسخ سوال خبرنگار ایسنا درباره چرایی حضور نیافتن رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: حضور مقامات ارشد در جلسات عمومی و اماکن اینچنینی تابع نظرات ستاد ملی مبارزه با کروناست و این کمیته بهداشتی این ستاد است که در این زمینه تصمیم می‌گیرد و همه تابع مصوبات و تصمیمات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به نامه‌نگاری خود با رئیس مجلس شورای انقلاب اسلامی در روز‌های پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد تاکید کرد: تصمیم کمیته بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا کتبا توسط اینجانب به اطلاع رئیس محترم مجلس رسیده و انتظار این بود که ایشان نمایندگان مجلس را از این مسئله آگاه و جلسه را مدیریت کنند، متاسفانه این اطلاع رسانی به نمایندگان محترم انجام نشد و صرفا پس از دریافت یادداشت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و آنهم پس از رای گیری اطلاع داده شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر لازم‌الاتّباع بودن مصوبات و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، افزود: نمونه همین مسئله در اواخر مجلس پیشین هم اتفاق افتاد، در جلسه رای اعتماد به آقای دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، آقای دکتر روحانی به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه شرکت نکرد و معاون اول رئیس‌جمهور در آن جلسه حضور یافت و به نمایندگی از رئیس‌جمهور از وزیر پیشنهادی دفاع کرد و هیچ مشکلی هم پیش نیامد.

واعظی با ابراز تعجب از ممانعت از سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، خاطرنشان کرد: چنانکه عرض کردم، هم در مجلس قبل و هم در دولت‌های قبل مواردی وجود داشته که معاون اول رئیس‌جمهور به نیابت از رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی شرکت و در دفاع از وزیر سخنرانی کرده است. با این حال دیروز با استناد به آئین نامه داخلی از سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهور ممانعت شد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی موفق به کسب اعتماد نمایندگان محترم نشد از شایستگی‌ها و توانائی‌های این مدیر موفق کم نخواهد کرد و ایشان همواره به عنوان متدین، متخصص و لایق در خدمت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حسن روحانی رای اعتماد مدرس خیابانی رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد ستاد ملی مبارزه با کرونا معاون اول رئیس جمهور وزیر پیشنهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.

وی افزود: ارزش این طرح بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است که دولت سریلانکا آن را تامین مالی کرده است. در این طرح ۲ سد بتنی-غلطکی و ۲۴ کیلومتر تونل اجرا شده که آب را از رودخانه‌های پرآب سریلانکا به مناطق کشاورزی منتقل می‌کند. 

وزیر نیرو همچنین تاکید کرد: همچنین یک تونل عمودی با ارتفاع ۶۱۸ متر، نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی و خطوط انتقال آن شامل این طرح هستند. سالن تولید نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین قرار دارد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر
  • خیابانی به نام ایران در اسلام‌آباد پاکستان
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • توصیه به فراجا در موضوع حجاب | روایت یک جلسه مهم با رئیس جمهور
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران
  • استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف:رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد /رئیس ستاد، وزیر کشور است /از طرح نور حمایت می کنیم اما از مأموران متخلف نه!
  • دبیر ستاد امر به معروف : اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد حجاب به ریاست وزیر کشور تشکیل شد