Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اوقاف و امور خیریه برای اجرای شیوه‌نامه برگزاری عزاداری محرم و کمک به هیئت‌های مذهبی قرار است فضای باز و محیط بیرونی امامزادگان و بقاع متبرکه را در اختیار هیئت‌ها قرار دهد.
مدیرکل امامزادگان و بقاع متبرکه سازمان اوقاف گفت: سال‌های گذشته نیز همکاری و همراهی سازمان اوقاف با هیئت‌های مذهبی به‌طور گسترده دنبال می‌شد اما امسال به جهت شیوع ویروس کرونا و رعایت الزامات شیوه‌نامه ستاد ملی کرونا همکاری بیشتری با هیئت‌های مذهبی در جهت برپایی جلسات عزاداری خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام نوروزپور ادامه داد: ابلاغیه همکاری بقاع با هیئت‌های مذهبی برای ادارات کل اوقاف استان‌ها ارسال شده است. انتظار می‌رود در برخی از بقاع شاخص که فضای کافی در اختیار دارند، جایگاهی برای حضور هیئت‌های مذهبی تعبیه شود تا آنها در زمان مشخص و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری را برپا کنند. شبکه‌های استانی صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها نیز برای پوشش مراسم عزاداری در سراسر کشور  قول همکاری داده‌اند.
منبع: تسنیم

منبع: تقریب

کلیدواژه: هیئت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال‌های گذشته اسکان اضطراری یک میلیون نفر در بقاع متبرکه را تجربه کردیم

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۵ هزار مکان اسکان در بقاع متبرکه وجود دارد که ظرفیت آنها در مجموع ۴۰۰ هزار نفر شب خواب می‌شود، همچون سال‌های قبل در صورت نیاز می‌توانیم مردم را اسکان اضطراری بدهیم. این اسکان اضطراری را تا یک میلیون نفر شب خواب در بقاع متبرکه در سال‌های قبل تجربه کردیم.

غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری اظهار کرد: برای کسانی که امکان حضور در امامزادگان برای بهره‌مندی از مراسم مذهبی را ندارند در فضای مجازی برنامه‌ها به صورت زنده پخش می‌شود که هم اکنون ۸۰۰ بقعه امامزاده با ایجاد کانال‌هایی در فضای مجازی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی در خصوص دعوت از ۲۲۰۰ مبلغ برای برنامه‌های ماه رمضان سال ۱۴۰۳ افزود: تعدادی از این مبلغان از حوزه علمیه قم در بقاع متبرکه کشور مستقر شده‌اند و بقیه هم از حوزه‌های علمیه استان‌ها حضور دارند و همراه با جزءخوانی توضیحات آیات را ارائه می‌کنند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۵ هزار مکان اسکان در بقاع متبرکه وجود دارد که ظرفیت آنها در مجموع ۴۰۰ هزار نفر شب خواب می‌شود. امکان رزرو این مکان‌ها بیشتر حضوری است، اما در بعضی موارد به صورت تلفنی هم ممکن است، همچون سال‌های قبل در صورت نیاز می‌توانیم مردم را اسکان اضطراری بدهیم. این اسکان اضطراری را تا یک میلیون نفر شب خواب در بقاع متبرکه در سال‌های قبل تجربه کردیم.

وی با اشاره به قرار دوازدهم در فروردین تصریح کرد: این پویش با کمک بانیان خیر و منابعی از موقوفات برگزار می‌شود و بسته‌های ارزاق میان نیازمندان توزیع خواهد شد، لذا مرکز خیریه سازمان اوقاف اقلام مورد نیاز بیش از ۵۰ هزار خانواده را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

کد خبر 739991

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
  • برگزاری مراسم نخستین شب قدر در بقاع متبرکه هرمزگان
  • بقاع متبرکه هرمزگان میزبان ۶۰۰ هزار زائر در ۵ روز نخست فروردین
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • در طرح آرامش بهاری بیش از ۶ میلیون زایر در بقاع حضور یافته اند
  • سال‌های گذشته اسکان اضطراری یک میلیون نفر در بقاع متبرکه را تجربه کردیم
  • بیش از ۶ میلیون زائر در زائرسراها اسکان یافته اند
  • بیش از ۶ میلیون زائر در بقاع متبرکه حضور یافته‌اند
  • تأمین مایحتاج هیئات‌ مذهبی استان تهران در شب‌های قدر
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید