Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین،  کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل در دفاع از قطعنامه ضدایرانی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نوشت: آمریکا امروز پیش نویس یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را برای تمدید تحریم تسلیحاتی فعلی در زمینه فروش جنگ افزارهای معمولی به ایران ارائه کرد.

کرافت با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران گفت: این قطعنامه اقدامی ساده و روشن، منطبق با عقل سلیم است که از سوی کشورهای خاورمیانه درخواست شده است؛ آن ها بیش از همه از حمایت ایران از ترویسم و هرج و مرج آسیب دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای امنیت سازمان ملل نمی تواند از این رفتار چشم پوشی کرده و برای ایران برای تسلیحات پیشرفته دسترسی ایجاد کند.

وی در ادامه مطرح کرد: از تمامی اعضای شورای امنیت می خواهم نسبت به اهمیت اجازه دادن به انقضای این تحریم تسلیحاتی هوشیار باشند. هدف شورای امنیت سازمان ملل پیشبرد صلح و امنیت است. عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تمسخر این مسئولیت خواهد بود.


 
اظهارات کرافت در پی این مطرح می شود که دولت آمریکا با نزدیک شدن به پایان تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر با ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار تمدید این تحریم شده است.

علاوه بر این آمریکا علیرغم خروجش از توافق هسته ای تهدید کرده است که اگر این قطعنامه تصویب نشود، از مکانیسم موجود در این توافق برای بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران استفاده خواهد کرد.

گزارش هایی که منابع مختلف به نقل از دیپلمات ها ارائه کرده اند، حاکی از آن است که آمریکا نخواهد توانست حمایت و حداقل رای لازم برای تصویب قطعنامه اش علیه ایران را به دست آورد.

پیش نویس این قطعنامه به زودی در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته خواهد شد.

311311

کد خبر 1421174

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا شورای امنیت سازمان ملل تسلیحاتی ایران تحریم تسلیحاتی تمدید تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است

بورل اظهار کرد: اتحادیه اروپا باید با کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای ایجاد راه حل سیاسی در خاورمیانه همکاری کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه عمل نکرده است، افزود: امیدوارم بتوانیم با برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، درباره راه حل سیاسی این بحران بر اساس راه حل دو دولتی فعالیت کنیم.

سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ای (قطعنامه ۲۷۲۸) برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، به دلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند.

این قطعنامه خواستار اجرای آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده و گفته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف‌ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می‌شود.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسیران و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیاز‌های پزشکی و سایر نیاز‌های بشردوستانه آنها شده است و از طرفین می‌خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی عمل کنند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه امروز (سه‌شنبه) آخرین آمار کشتار و ویرانی ناشی از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه را با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ اعلام کرد.

این دفتر در گزارش خود آورده است: پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، ۴۱ هزار و ۱۸۳ نفر در جرگه شهدا و مفقودان هستند. از این تعداد، اسامی ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر به عنوان شهید در مراکز پزشکی ثبت شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • آرمین: شرم آور است
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست
  • آمریکا به دشمنان اسرائیل کمک می کند | اموال تشکیلات خودگردان باید توقیف شود!
  • بن گویر: باید همه اموال تشکیلات خودگردان توقیف شود
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند